Hoofdmenu

Diverse verbeteringen herhaling facturen

Gestart door gdg161987, 18 december, 2020, 13:48:06

Vorige topic - Volgende topic

gdg161987

Sinds kort maak ik gebruik van Acumulus en gebruik ik ook de module voor het herhalen van facturen. Voor deze module heb ik diverse opmerkingen/verbeteringen:

- Op dit moment moet je op basis van een reeds gemaakte factuur een herhaling inrichten. Het zou fijn zijn als dit ook zonder reeds gemaakte factuur kan. Je kan hierbij denken aan een soort abonnement.
- Op de pagina Factuur-herhalingen is het wenselijk als er een totaaltelling wordt weergegeven van de facturen die ingepland staan. Op die manier heb je snel inzage in de verwachte omzet van de aankomende periode.
- Binnen de herhaling bij het veld Automatisch graag een extra optie inrichten die een conceptfactuur maakt zodat je deze nog kan aanpassen.

Dit was het voorlopig  ;D

Mvg,
Gerard de Groot

mvandenbranden

Beste,

Ik heb ook behoefte aan factuurherhalingen zonder het gebruik van een bestaande factuur.
Ik ontwikkel software & websites. Meestal is de eerste factuur naar de klant een verzamelfactuur met alle werkzaamheden inclusief een abonnement.
Voor de volgende jaren blijft alleen de facturering van het abonnement over, maar niet de hele factuur.
Staat er iets op de planning hiervoor?

Mvg, Miguel

Guido

Zojuist live gegaan: Overzichten -> Abonnementen. Hiermee kun je een standaard-product of dienst periodiek laten terugkomen en automatisch in rekening brengen.

mvandenbranden

Inmiddels maak ik al een tijdje gebruik van de abonnementen wat voor mij een zeer fijne toevoeging is.
Waar ik soms tegenaan loop is dat wanneer ik een korting wil toepassen op een abonnement, het bedrag van de dienst/product aan moet passen naar een afwijkend bedrag.
Nadeel daarvan is wanneer ik het productbedrag aanpas, dit niet wordt meegenomen bij abonnementen met een afwijkend bedrag.
Ik ben benieuwd of het ook mogelijk is om een kortingsregel toe te passen bij elk abonnement. Hierbij wel rekening houdend met eventueel samengestelde abonnementen op 1 factuur. Hij mag dan enkel de korting toepassen bij het ingestelde abonnement.
Op die manier kan ik de prijs van het product wijzigen en wordt het kortingspercentage automatisch toegepast.

Zijn er mogelijkheden om dit toe te passen?


Mvg, Miguel

Guido

De makkelijkste manier is om een extra product te maken waarop de korting van toepassing is en hier een abonnement voor op te zetten. Daarmee kun je de abonnementen altijd de productprijzen laten volgen.