Hoofdmenu

PDF-achtergrond mogelijk

Gestart door Bert-Jan, 09 oktober, 2010, 22:55:49

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Je kunt nu een pagina-vullende achtergrond toevoegen aan een factuursjabloon. Dit betekent dat je meer vrijheid hebt om de factuur op te maken met vormen, letters en kleuren.

Je moet dan wel een afbeelding maken ter grootte van een A4-tje. Dit kun je doen in bijvoorbeeld Photoshop of The GIMP (gratis).

De afmetingen zijn in milimeters 209.90 mm breed x 297.04 mm hoog (210 x 297).
In pixels bij 72 DPI: 595px breed x 842px hoog,
bij 96 DPI: 794px breed x 1122px hoog
en bij 120 DPI: 992px breed x 1403px hoog.

De afbeelding wordt geschaald op 209.90 millimeter breed. De hoogte volgt de breedte. Je kunt dus ook een kortere achtergrond maken.

De achtergrond wordt gepositioneerd vanaf de linker bovenhoek. Let er op dat hoe hoger je de kwaliteit kiest van de afbeelding bij het ontwerpen (DPI en laag compressie-niveau), hoe groter het bestand in kB\'s wordt, waardoor al jouw facturen groter worden.

Persoonlijk heb ik de beste resultaten behaald met 120 DPI.

Have fun.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Roos

Hier zat ik op te wachten! Perfect!

Bert-Jan

Pas op dat je niet een loodzware achtergrond-afbeelding maakt met 300 DPI ofzo. Het ziet er dan wel mooier uit maar jouw facturen worden dan elke keer heel groot in kB\'s.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Roos

Ik probeer een pfd te uploaden maar er staat nog steeds dat ik alleen maar gif en jpg mag gebruiken. Ik krijg als melding bestandstype niet toegestaan...

Bert-Jan

Het woord PDF-achtergrond is verwarrend. Het is de achtergrond van de PDF. Dit mag zelf geen PDF-bestand zijn.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

nduser

Ik maak hier dankbaar gebruik van.

Roos

Gelukt. Inderdaad met een JPG. Ziet er goed uit!

Bert-Jan

Leuk om te horen.

Let er wel op dat je geen PDF krijgt met twee pagina\'s vanwege de voettekst. Dit heeft niets met de achtergrond te maken maar is wel een aandachtspuntje.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Menno

Ik plaats mijn vraag maar even in deze tread om niet NOG een factuur onderwerp op te starten...

Ik heb een volledige achtergrond in mijn factuur geplaatst. Dat werkt echt mooi. Maar die achtergrond bestaat oa uit een kleurbalk aan de rechterzijde van ongeveer 3 cm breed. Nu wil ik dat de factuurgegevens een rechtermarge hebben van 4,5 cm omdat het anders over de balk loopt. Ik dacht dat je dat in kon stellen bij marges, maar als ik daar wat verander ten opzichte van de standaard istellening gebeurt er niets. Doe ik iets verkeerd of werkt die marge functie niet (meer)?