Hoofdmenu

Factureren van geregistreerde uren

Gestart door Goseling, 11 oktober, 2010, 11:22:37

Vorige topic - Volgende topic

Goseling

Graag zou ik de volgende toevoeging aan het pakket zien:

In een dossier kunnen gemaakte uren geregistreerd worden. Graag zou ik de totale uren van een dossier automatisch willen overnemen op een factuur. Ook zou de status \'gefacureerd/niet gefactureerd\' dan zichtbaar moeten zijn in het dossier.

Zijn er gebruikers die dit een zinvolle aanvulling vinden. Ik zou er namelijk erg mee geholpen zijn.

Sabine

Hoi Goseling,

Dit is al eerder op het forum aan de orde geweest en ook ik vind dit een zeer praktische en welkome toevoeging vinden aan acumulus. Misschien heeft het nu prioriteit?!

De Jong One!

Bert-Jan

Ik ben daar nog niet uit. Dossiers kunnen door gebruikers heel verschillend worden gebruikt.

Even een tegenvraag: je kunt nu bijlagen toevoegen aan de PDF-factuur. Is het dan geen idee om een rapportage mee te sturen?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Talent2Support

Ik ben net begonnen met Acumulus. Zit nog in de proefperiode. Vind het me name een handig programma omdat ik ook mijn kilometers en uren kan registreren. Dit kan natuurlijk ook los in excel dat doe ik er nu dus ook nog naast. Mede omdat ik vanuit het dossier per klant niet direct een factuur kan opmaken. Het is voor mij nu dus een soort dubbele check. Het maken van een factuur direct uit het dossier zou dus voor mij een handige optie zijn.

Ik wil er nog wel aan toevoegen: Bij het invoeren van uren in het dossier zou ik eigenlijk ook wel graag dan direct mijn kilometers kwijt willen.

Sabine

Hoi Bert-Jan,

Het gaat mij niet om de rapportage, maar om het feit dat ik de verzamelde gegevens in het dossier niet nog eens hoef in te voeren in de factuur. Dat scheelt een hoop geklik of uitprinten en dan weer overtypen.

Hoop dat je er wat mee kunt!

Bert-Jan

Citaat van: De Jong OneHet gaat mij niet om de rapportage, maar om het feit dat ik de verzamelde gegevens in het dossier niet nog eens hoef in te voeren in de factuur. Dat scheelt een hoop geklik of uitprinten en dan weer overtypen.
Wil je dan alle activiteiten kunnen transporteren naar de factuur als factuurregels?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Citaat van: Talent2SupportIk wil er nog wel aan toevoegen: Bij het invoeren van uren in het dossier zou ik eigenlijk ook wel graag dan direct mijn kilometers kwijt willen.
Nog niet gedacht  :/

Ik maak een notitie...
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Patrick

Citaat van: Bert-Jan
Citaat van: De Jong OneHet gaat mij niet om de rapportage, maar om het feit dat ik de verzamelde gegevens in het dossier niet nog eens hoef in te voeren in de factuur. Dat scheelt een hoop geklik of uitprinten en dan weer overtypen.
Wil je dan alle activiteiten kunnen transporteren naar de factuur als factuurregels?

Dit is inderdaad exact wat ik ook bedoelde in een vorig topic. Het lijkt mij een super handige toevoeging!
Stickers | Belettering | Gevelreclame | Spandoeken | Drukwerk

Bert-Jan

Zal eens kijken. Persoonlijk maak ik altijd een rapportage en die voeg ik als bijlage toe aan de factuur.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Sabine

Citaat van: Bert-Jan
Citaat van: De Jong OneHet gaat mij niet om de rapportage, maar om het feit dat ik de verzamelde gegevens in het dossier niet nog eens hoef in te voeren in de factuur. Dat scheelt een hoop geklik of uitprinten en dan weer overtypen.
Wil je dan alle activiteiten kunnen transporteren naar de factuur als factuurregels?

Sorry voor mijn late antwoord: maar dat is inderdaad wat ik bedoel!
Ik zet het nu in het dossier en tegen de tijd dat ik moet factureren zoek ik alles weer op en moet het dan opnieuw typen in de factuur. Ik hoop dat dat automatisch kan met een druk op de knop of zo....

Francois

Ik ben een nieuwe gebruiker van het systeem. Ik ben er super tevreden mee!

Ik vind de urenregistratie erg handig. Is het ook mogelijk om een functie op te nemen om te zien hoeveel uren (subototaal) er totaal zijn besteed. Zodat ik kan zien of ik aan het urencriterium blijf voldoen, aangezien ik nog parttime onderneem. Bovendien is bij mij vaak sprake van een afspraak per project voor x aantal uren, zo kunnen overuren in de gaten worden gehouden.
En is er ook een mogelijkheid om te exporteren naar Excel en PDF?

Groet, Francois

Bert-Jan

Bij Overzichten -> uren-registratie wordt over alle dossiers heen gekeken en kun je dus een totaal zien.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Francois

Je ziet inderdaad alle dossiers en het gemaakt aantal uren, echter wordt het totaal niet opgeteld, dat zal je met de calculator moeten doen :(  Een evt export functie naar Excel zou weer heel handig zijn om evt zelf nog berekeningen te doen.
Ik heb nu mijn urenregistratie in Excel maar ik zou graag alles in Acumulus willen registreren.

Bert-Jan

Als je de rapportage uitdraait, krijg je wel een totaal.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Er zit nu een mogelijkheid in om producten/activiteiten direct over te hevelen naar een factuur.

Je dient wel het uurtarief in het dossier aan te geven. Natuurlijk kun je per factuurregel e.e.a. nog aanpassen.

In een dossierrapportage worden eerst alle minuten opgeteld en het totaal omgerekend van sexagesimaal (60-tallig stelsel) naar decimaal. In de factuur dient dat per regel te gebeuren omdat er per regel een decimaal bedrag met twee decimalen moet worden vermeld. Hierdoor kunnen kleine afrondingsverschillen ontstaan.

Zou ik met meer decimalen werken dan kloppen de bedragen op de factuur in relatie tot de totaalsom niet meer.

Dan staat er bijvoorbeeld:

5.21
1.00
____ +
6.20

en dat klopt ook niet.

Omrekenen van sexagesimaal naar decimaal en dan afronden op bedragen, kan altijd afrondingsverschillen geven wanneer er bijvoorbeeld sprake is van 20 minuten. 20 minuten is sexagesimaal een mooi rond getal maar decimaal is het 0,3333333333 uur. Dat wordt dus 0,34.

De factuur is altijd decimaal omdat boekhouden decimaal is.

Have fun
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Herman

Vandaag 01:41:34 Slaap jij wel eens?  :lol:

Patrick

Geweldig! Briljant gewoon! Dit is precies wat ik hoopte. Ik ben er erg blij mee. Gelukkig word er goed geluisterd naar de wensen van de gebruikers. Dat is ook de reden dat ik voor Acumulus heb gekozen. TOP!
Stickers | Belettering | Gevelreclame | Spandoeken | Drukwerk

lexicam

Dit is zo makkelijk bedankt, nu nog even bij verzonden facturen de startup weer op jaar zetten, en nog even verder sleutelen aan de factuur layout  :D  

Groet,

Lex
\"Het is beter één oog te geloven dan twee oren.\"
Sean Connery

Bert-Jan

Bedankt Lex.

Ik denk dat je met de nieuwe fullpage achtergrond nu toch hele mooie facturen kan maken. Er is een aantal klanten dat hier met mooie resultaten gebruik van maakt.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

petitp


gos

Zou het mogelijk zijn om ook producten onder een zelfde dossier onder te brengen?  Dit zijn dan geen uren maar km of stuks prijzen.
Ik hoef dan geen tijdelijke facturen meer aan te maken.
GoSys computer service
www.gosys.nl

Bert-Jan

Je kunt de producten wel selecteren maar een dossier is eigenlijk bedoeld als dossier van activiteiten en uren-registratie.

Vind je de tijdelijke facturen niet handig?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

gos

Er is niets mis met de tijdelijke factureren, maar offertes staan daar ook. Ik moet nog wel eens opletten dat ik niet per ongeluk een offerte factureer. Leek me makkelijk als tijdelijke facturen onder dossiers vallen, dan houd je alles bij elkaar. Ik zat te denken aan een dossier \'offertes\' een een \'nog te factureren\'
GoSys computer service
www.gosys.nl

Sabine

Hoi Bert-Jan,

Wat ontzettend goed! Dit was inderdaad wat ik bedoelde. Scheelt nogal veel in tijd, dus heel erg bedankt hiervoor. :D

Sabine