Ik kom er toch niet helemaal uit.
Inmiddels heb ik de plugin van Acumulus in gebruik voor automatisch verzenden van factuur naar de boekhouding. Dat werkt goed. Ik gebruik voor gemakshalve het factuurnummer van de order van de weborder. -dat is dan wel afwijkend van de huidige structuur van de facturen binnen mijn boekhouding, maar wel makkelijk traceerbaar voor mij. Denk dat dat geen probleem is.
Wat wel een probleem is, is het juist boeken van de afwikkeling nadat de factuur automatisch in de boekhouding komt. Er moet namelijk 15% van het totaal excl. btw verkocht artikel commissie worden afgedragen.
Daarvoor hebben we een eigen formulier. Zie bijlage.
Nu Is de vraag hoe ik dat nou precies verwerkt in de boekhouding?
Zie bijlage voor een afschrift zoals dat dan gaat.
-Die inhoudingen zijn de commissie. Hoe boek ik dat in?
- Het bedrag dat uitgekeerd wordt aan de verkoper moet ik ook verrekenen. Wel is de verkoopprijs automatisch geboekt in de boekhouding.
Wat is wijsheid?