Hoofdmenu

aankoop software via paypal hoe te boeken en BTW

Gestart door Remco C., 17 oktober, 2010, 23:25:17

Vorige topic - Volgende topic

Remco C.

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag.

Ik heb software besteld in amerika en betaald via paypal via mijn prive rekening,  
de software is voor zakelijk gebruik en de factuur is 119 Dollar.
de factuur heeft geen BTW
hoe moet ik de kosten boeken?
en hoe zit het met de btw hiervoor?

mvg
Remco

Bert-Jan

Dit is een zakelijke uitgave waarbij je kiest voor de optie: Levering buiten EU.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

levy5464

Ik koop regelmatig ook software uit Amerika op de digitale manier dus betalen en daarna de software downloaden vanaf de site van de verkoper. Ik zeg het er even bij want ik weet niet of dit verschil maakt fysieke software dat langs de douane komt.

Maar zoals ik hierboven lees moet ik dus aanvinken \"Levering buiten EU\" bij dit soort aankopen.
Maar mijn vraag is eigenlijk of het btw percentage dan gewoon op 19% moet blijven of op 0%?

mvg

Levy

Karen Töning

Citaat van: levy5464Ik koop regelmatig ook software uit Amerika op de digitale manier dus betalen en daarna de software downloaden vanaf de site van de verkoper. Ik zeg het er even bij want ik weet niet of dit verschil maakt fysieke software dat langs de douane komt.

Maar zoals ik hierboven lees moet ik dus aanvinken \"Levering buiten EU\" bij dit soort aankopen.
Maar mijn vraag is eigenlijk of het btw percentage dan gewoon op 19% moet blijven of op 0%?

mvg

Levy
In dit geval is het een gewone factuur met 0% BTW.

Overigens, software mag boven de € 450,= alleen afgeschreven worden in 5 jaar. Voordeelregels gelden niet voor software en ook niet voor auto\'s.

Anton Stikkelman

Hoi Remco,
Super dat we zo alles kunnen kopen, nog alleen ff het inboeken.............. en zolang de douane geen BTW in rekening brengt  :)  :)  :)  :)

rudykoek

Ik heb hetzelfde. Ik vraag me alleen af onder welke kostensoorten het dan valt.

Alvast bedankt voor een reactie.

Citaat van: Bert-JanDit is een zakelijke uitgave waarbij je kiest voor de optie: Levering buiten EU.

Bert-Jan

Software zou ik boeken onder kantoorbenodigdheden.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Karen Töning

Citaat van: Bert-JanSoftware zou ik boeken onder kantoorbenodigdheden.
Ter aanvulling, software boven 450,= excl. BTW mag je niet willekeurig afschrijven. Wel gewoon afschrijven.