Hoofdmenu

Facturen vanuit Acumulus in spam klanten

Gestart door suzannesuzanne, 05 oktober, 2022, 13:37:08

Vorige topic - Volgende topic

suzannesuzanne

Goedemiddag,

Sinds kort (denk ik?) komen facturen bij klanten in hun spam-box terecht. Ligt dit aan de verzending vanuit Acumulus?

Van een klant kreeg ik de volgende foutmelding: info=suzannelegtenberg.com@via.sielsystems.nl appears similar to someone who previously sent you email, but may not be that person. Learn why this could be a risk

Ik kreeg ook een melding in de trend van 'deze mail zou van info@suzannelegtenberg.com verstuurd zijn, maar de server heeft een andere naam (sielsystems) dus daarom wordt hij 'geflagd'.

Meer mensen die dit probleem herkennen? Zou hierin iets verbeterd kunnen worden?

Alvast hartelijk dank,

Suzanne

Guido

Dat is op zich een melding die afwijkt van wat standaard is voor solide mailservers. Als een server gemarkeerd wordt omdat de server zelf een ander domein heeft zou dat reden zijn om 99% van alle email op het internet niet langer te accepteren. Servers versturen soms wel voor duizenden verschillende domeinen email.

Voor email die vertrekt vanuit Acumulus is dat überhaupt niet het geval. We versturen altijd als @sielsystems.nl. Vandaar dat je ook via.sielsystems.nl terugziet.

We krijgen er verder geen klachten over, maar nemen het uiteraard serieus. De meest praktische oplossing is om de van de ontvanger het originele bericht dat als ongewenst is aangemerkt voorzien van originele headers even naar onze klantenservice te sturen. Dan kijk ik via die route even wat er precies speelt.

suzannesuzanne

Hi Guido,

Dank voor je ontzettend snelle reactie.

Ik vind het zelf ergens ook een beetje 'jammer' dat je "via.sielsystems.nl" in de afzender ziet staan. Het roept toch vragen op "wie/wat is dit". 

Dank dat je ernaar wilt kijken. Naar welk emailadres kan ik de mail het beste forwarden?

groet,

Suzanne

Guido

Door via.sielsystems.nl te gebruiken zorgen we er juist voor dat we betrouwbaar kunnen afleveren. Stuur de headers in de als spam gemarkeerde email aub naar klantenservice@acumulus.nl. Dan pak ik het daar op.

suzannesuzanne