Hoofdmenu

Acumulus facturen en pakbonnen

Gestart door erwin-burorader, 16 november, 2022, 19:39:05

Vorige topic - Volgende topic

erwin-burorader

Versie:
16 november 2022, voor versie 7.4.x van de plugins.
We proberen dit document up-to-date te houden, maar je weet hoe dat gaat in de praktijk, dus geen garanties dat dit bij elke verandering meteen bijgewerkt wordt.

Samenvatting:
Acumulus kan facturen en pakbonnen tonen in een browser; laten downloaden; of als pdf document e-mailen. De plugins voor de verschillende webshops bieden vanaf versie 7.4.x meer ondersteuning voor het gebruiken van deze documenten. Dit artikel geeft uitleg over deze documenten en hoe ze in de plugins te gebruiken zijn.

Omdat op dit forum niet met plaatjes in de tekst gewerkt kan worden, zit het artikel in de bijgevoegde pdf. De schermafdrukken en voorbeeldcode zijn van de WooCommerce plugin omdat die het meest gebruikt wordt en de beschreven functies daar ook al het verst geïmplementeerd zijn.

Heb je vragen, opmerkingen, of suggesties? Schroom niet om je inzichten te delen als commentaar onder dit onderwerp op het Acumulus forum.

Frameloos

Beste Erwin,

Bedankt voor het heldere overzicht in de bijgevoegde pdf. Ik zou graag de code implementeren onderaan de pdf, welke een knop toevoegt om de invoice pdf te downloaden in de 'My account' pagina van de klant. In een testomgeving heb ik de code toegevoegd aan functions van het gebruikte Wordpress thema, echter geeft deze code momenteel een critical error. Zou je me hiermee kunnen helpen? Alvast bedankt! Groet, Kjell

erwin-burorader

Deze code is onderdeel van de voorbeeldplugin die op dit forum wordt aangeboden (zie https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,3984.0.html). Draaiend in die plugin zal het wel werken. De voorbeeldcode dient wel aangepast te worden aan de omstandigheden, met name dienen niet gebruikte hooks verwijderd te worden.

In een volgende versie van het document zal dit duidelijker vermeld worden.

Frameloos

Beste Erwin,

Bedankt, het werkt nu.

Fijne dag.

Groet,

Kjell

Frameloos

Goedemiddag,

Ik maak al geruime tijd met veel plezier gebruik van de Woocommerce plugin voor koppeling met de Acumulus boekhoudsoftware, dit werkt perfect. Ik gebruik de in Acumulus gegenereerde pakbon en factuur bij de levering aan de klant. Nu wil het geval dat alle orderregels op de pakbon vermeld worden, inclusief de regel voor verzendkosten. Ik vroeg me af of het mogelijk is een functie toe te voegen waarmee deze regel voor verzendkosten op de pakbon verborgen kan worden? Dit op een zelfde manier als nu al mogelijk is voor negatieve/korting regels. Als het goed is geeft Woocommerce aan de orderregel mee als het om verzendkosten gaat. Alternatief kan dit mogelijk bereikt worden dmv filteren op termen zoals 'verzendkosten' of 'shipping costs'. Wellicht is het mogelijk op een veld toe te voegen in de Acumulus settings waar dmv UI door de gebruiker filter woorden kunnen worden toegevoegd. Ik kan me voorstellen dat dit voor andere diensten en gebruikers ook nuttig is.

Alvast bedankt!

Groet,

Kjell

erwin-burorader

Helaas is dit vanuit de plugin niet mogelijk. Om een correcte factuur te kunnen maken moeten de verzendkosten toegevoegd worden, anders klopt de prijs niet. Als je wilt dat dit soort regels niet op de pakbon verschijnen moet dat dus op het niveau van de template van de pakbon gedaan worden. Of dit mogelijk is en hoe weet ik niet (de plugin kan via de API niet aangeven wat voor een soort regel het is, dus ik denk niet dat dit mogelijk is)

Frameloos

Bedankt voor je reactie, helaas ik begrijp dat het vanuit de plugin niet mogelijk is.

Groet,

Kjell