Hoofdmenu

inkoopnummer vermelden op factuur

Gestart door Folkert, 20 juni, 2023, 20:19:42

Vorige topic - Volgende topic

Folkert

Naast het factuurnummer dat automatisch doornummert moet ik veelvuldig een inkoopnummer kwijt op mijn factuur.

Dat inkoopnummer is op elke factuur anders.

Hoe kan ik dit mogelijk maken. Niet op een sjabloon dat is vast.

Zou het graag in de buurt van het btw-nummer van de klant willen

Wie kan mij uit de brand helpen?

gr Folkert

Guido

Een inkoopnummer op een verkoopfactuur? Dat is wel bijzonder.

Als je het echt wilt kun je dit het beste kwijt in de toelichting, uitgebreide toelichting(pijltje achter toelichting), of als tekst in/tussen de factuurregels.

iceeyz

Dat is niet heel bijzonder als je bedenkt dat grotere bedrijven of sommige overheden facturen (alleen) verwerken tegenover inkooporders, waarbij facturen tegen inkoopnummers gematcht worden, en daarom dat nummer op een factuur vermeld moet worden.

Ik kan me voorstellen dat het snel terugzoeken van facturen behorend bij een bepaald PO-nummer handig is, bijv. om te bepalen of de inkooporder al volledig verbruikt is. Dus het lijkt mij geen gek idee om een dergelijk veld configureerbaar en opvraagbaar te maken.

Guido

Citaat van: iceeyz op 26 juni, 2023, 19:12:38
Dus het lijkt mij geen gek idee om een dergelijk veld configureerbaar en opvraagbaar te maken.

Dat is het ook niet, en de toelichting of uitgebreide toelichting zou hier meer dan voldoende houvast moeten geven. Dit veld wordt meegenomen in de zoekopdrachten.