Hoofdmenu

Eenvoudig wijzigen tarieven

Gestart door BS-Tech, 31 december, 2022, 14:01:19

Vorige topic - Volgende topic

BS-Tech

We zijn bijna in het nieuwe jaar. Dat betekent ook dat de uurtarieven en km tarieven weer moeten worden aangepast. Voor vrijwel alle klanten heb ik een project aangemaakt waarin ik producten of diensten toevoeg en van waaruit ik vervolgens factureer.

Het aanpassen van mijn uurtarieven betekent nu dat ik bij alle klanten het project moet wijzigen. Best wel veel werk. Aangezien voor vrijwel al mijn klanten het uurtarief gelijk is, zou het heel handig zijn als je op één plek in Acumulus zou kunnen aangeven wat het regulier uurtarief is. En dat je vervolgens in elk project kan aanvinken dat je het regulier uurtarief wilt toepassen. Daarmee zou je niet elk jaar weer door alle projecten heen hoeven te gaan om één tarief te wijzigen.

Evenzo geldt dit voor het km tarief. Dat zet ik nu bij het standaard product tarief in het project, maar betekent dus ook dat ik deze in alle projecten jaarlijks moet aanpassen. Ook hier zou het fijn zijn als hier een verbetering kan worden toegepast. Wellicht is het een optie om voor km kosten een apart product tarief te introduceren. Bij het invoeren van een nieuwe dienst of product zou dat naast de keuzes Dienst, Dienst vaste prijs en Product ook nog een een keuze KM kunnen komen.

Met name mijn eerste wens zou voor mij en waarschijnlijk ook voor veel andere gebruikers iets toevoegen. Maar ook mijn tweede wens zou het gebruik van Acumulus zeker nog prettiger maken.

BS-Tech

Ik heb hier een tijd geleden al eens verzocht om een handige optie. Ik verwacht dat deze optie voor veel gebruikers van Acumulus zo rond de jaarwisseling het nodige werk uit handen kan nemen.

Als je veel met één uurtarief werkt voor vrijwel alle klanten, dan zou het handig zijn als je bij je relaties of bijbehorende projecten kan aanvinken "standaard uurtarief gebruiken".

Dan zou je dus nog maar op één plek in Acumulus de wijzing van dit standaardtarief hoeven te doen in plaats van dat je bij alle klanten / projecten langs moet om dit te wijzigen.

Omdat we nog een klein half jaar voor de boeg hebben, wil ik hierbij nogmaals vragen of deze optie aan Acumulus kan worden toegevoegd.

Of ben ik echt de enige die hier iets aan heeft???

Lissa

Als je via 'Beheer' en dan 'Standaard-producten en -activiteiten' jouw producten en diensten aanmaakt dan kun je daar makkelijk per product/dienst het tarief aanpassen voor de betreffende klanten.
Met vriendelijke groet,

Focus op Winst
Lissa Agema
Grootste fan van Acumulus ;-)

E: info@focusopwinst.nl
www: https://www.focusopwinst.nl

BS-Tech

Hallo Lissa,

Ik denk dat dit een goede oplossing is. Ik ga dit zo proberen. Bedankt voor het meedenken en deze tip.  :-*

Met vriendelijke groet,

Bas Siepermann