Hoofdmenu

Demonstratiematerialen wegboeken

Gestart door Power2Play, 27 oktober, 2010, 12:14:46

Vorige topic - Volgende topic

Power2Play

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum.
Ik heb mij aangemeld nav een proefaccount van Acumulus.
Tot nu toe zijn mijn bevindingen zeer positief, na 3 dagen testen  :cool:
Zeer waarschijnlijk vraag ik deze week een definitief account aan.

Mijn vraag is de volgende.
Ik heb een webshop voor Racketsport, nu alleen nog het merk Yonex.
Ik heb een aantal demonstratie rackets, welke door mogelijke klanten kunnen worden getest op speelavonden.
Deze rackets wil ik in mijn administratie wegschrijven onder kosten, maar zonder dat ik hier weer de BTW van terug ontvang.
Producten zijn betaald, BTW teruggave is al binnen over deze producten, ik heb ze van mijn voorraad afgeboekt.
Hoe kan ik dit nu op de juiste wijze in mijn administratie verwerken?  :rolleyes:

Alvast bedankt voor de moeite!

M.Vr.Gr.
Michael Brummel

Power2Play

Hallo allemaal,

Kan niemand mij hier tips over geven?

Ik hoor het graag.

M.Vr.Gr.
Michael

Bert-Jan

Je hebt deze vraag onder Nieuws, wet- & regelgeving geplaatst. Je kunt dit soort vragen beter stellen onder Gebruikersvragen.

Indien je aan voorraadwaardering doet, boek je de inkoopfactuur in als zakelijke uitgave en daarna waardeer je de voorraad op met het bedrag van de inkoop ex BTW.

Aan het einde van de maand of ieder geval het jaar, waardeer je je voorraad opnieuw. Als de waarde van de voorraad door verkoop, bederf of bijvoorbeeld diefstal is verlaagd, boek je een afwaardering van de voorraad MET RESULTAATCORRECTIE.

In jouw geval heb je rackets uit de voorraad gehaald voor andere zakelijke doeleinden dan verkoop. Deze rackets kun je dus afwaarderen van de voorraad met resultaatcorrectie.

Als je niet aan voorraadwaardering doet, hoef je niets te doen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Karen Töning

Voor de belastingdienst ben je niet verplicht aan voorraadwaardering te doen wanneer je een eenmanszaak hebt. De voorwaarde is wel dat uit je boekhouding je inkoop en verkoop naar voren komt. Dit is het geval bij het boekhoudprogramma Acumulus.  :cool: