Hoofdmenu

Faktuurnummer inkoopfaktuur

Gestart door Kekke Koters, 01 november, 2010, 08:20:59

Vorige topic - Volgende topic

Kekke Koters

Goedemorgen,

Kekke Koters is zojuist begonnen met Acumulus. Vooralsnog ziet het er allemaal goed uit hoewel ik wel op een aantal onhandige zaken ben gestuit.

Bij het inboeken van een inkoopfaktuur kan ik niet direkt in het inboekveld een faktuurnummer of notitie invoegen. Dit kan pas als ik de boeking open in overzichten.

Het is onhandig om na elke boeking eerst naar overzichten te moeten om deze aanvullende informatie in te vullen.

Zie ik iets over het hoofd?

Gr. Claudia / Kekke Koters

Karen Töning

Je kunt ook in de omschrijving een factuurnummer van de crediteur zetten.

Kekke Koters

Ja, ok. Maar dan maak je dus niet gebruik van het vak waar het eigenlijk thuis hoort. Waarom kan het niet direkt in het eerste veld worden ingevuld? Mijns inziens staat het gewoon op de verkeerde plek. Net als het vak voor notities.

Bert-Jan

Dit heeft een beetje een historie. Het veld factuurnummer was eigenlijk alleen bedoeld voor uitgaande facturen.

Toen wij enkele jaren geleden begonnen, wilden wij dit uitzetten bij andere boekingen zoals ontvangen facturen maar toen werd deze reeds gebruikt door klanten voor ontvangen facturen.

Toen hebben we het maar zo gelaten.

Ik zou het factuurnummer e.d. gewoon opnemen in de omschrijving. Kun je deze altijd makkelijk vinden wanneer je zoekt op trefwoord.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)