Hoofdmenu

ClieOp 03 bestanden

Gestart door Roos, 03 november, 2010, 15:52:16

Vorige topic - Volgende topic

Roos

Hoi Bert,

Ik wil gebruik gaan maken van automatische incasso bij mijn klanten en dan moet ik de bestanden bij de bank aanleveren in ClieOp 03-formaat. Is het mogelijk om vanuit Acumulus te exporteren naar ClieOp 03-formaat? De voorwaarden ervoor kun je lezen in de bijlage.

Bert-Jan

Je bent de eerste die hier om vraagt maar ik vind de vraag wel terecht.

Wij werken zelf ook met ClieOp03-bestanden omdat wij maandelijks daar onze incasso\'s mee aanleveren aan de bank.

Ik was al een keer gestart met het schrijven van een routine om ClieOp03-bestanden te maken totdat ik tegen het volgende programmaatje aanliep:

http://www.clieopatra.com/

Wij maken nu vanuit ons beheersysteem een CSV-bestand en dat converteren we met Clieopatra naar Clieop03. Dat gaat in enkele klikken. Het kost 100 euro maar dat is een eenmalig bedrag.

Mijn idee is om vanuit Acumulus een CSV-bestand te kunnen downloaden wat geschikt is voor Clieopatra. Dat is sneller te realiseren dan het volledig bouwen van een ClieOp03-routine.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Roos

Ik begrijp je gedachtegang. Natuurlijk heb ik liever een gratis oplossing :), maar als het zo gaat werken is het ook prima! Laat je even weten als het mogelijk is een CSV-bestand te downloaden?

Bert-Jan

Ik ga toch eens kijken of ik Clieop3 direct kan exporteren.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Je kunt nu verzonden facturen aanvinken en exporteren naar een Clieop03-bestand.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Roos

Bert-Jan, je bent een held! Ik ga er direct gebruik van maken. Super!

Bert-Jan

Ik ben heel benieuwd wat jouw ervaringen zijn.

Volgens mij ben jij op dit moment de enige die hier gebruik van maakt.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

eclectix

meteen maar incasso aangevraagd bij ING. Handig!
Met vriendelijke groet - Thank You and All the best,
Eclectix - Sander van Engelen

Feel free to Surf:  www.eclectix.nl and join us on www.facebook.com/eclectix.nl

Roos

Op zich werkt het importeren erg goed. Na inlezen bij ING controleert hij netjes alle gironummers. Banknummers pakt ie ook goed.  Het is alleen aan een boeking niet te zien of het om een machtiging gaat of betaling op factuurbasis. Ik moet dus bestelling voor bestelling aflopen om te kijken hoe iemand moet betalen. Is daar iets op te bedenken?

Bert-Jan

Bedoel je een soort veldje: betaalwijze.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Roos

Ja! En dat ik dat dan ook zie in het overzicht verzonden facturen (want daar vink ik ze aan).

Corné Muskens

Het is gewoon geweldig wat je weer gemaakt hebt. U vraagt en wij draaien mentaliteit. Chapeau.

Maar nu komt er natuurlijk weer een vraag. het zou erg handig zijn wanneer je de uitvoerdatum van de batch kunt ingeven. Nu pas ik dat zelf aan via notepad. zie onderstaande regel uit het bestand. De datum 010412 wordt door acumulus nu op 000000 gezet. zou leuk en handig zijn als er een invulveld wordt toegevoegd.

0030B1010412Campervrij

Bert-Jan

Ik weet niet hoeveel zin het nog heeft om te investeren in ClieOP03 aangezien dit in 2014 vervangen wordt door SEPA.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Stan Gunkel

Citaat van: Bert-JanIk weet niet hoeveel zin het nog heeft om te investeren in ClieOP03 aangezien dit in 2014 vervangen wordt door SEPA.

Zijn er bij jullie plannen om Sepa/Pain bestanden aan te kunnen maken?
Wij gaan incasso\'s gebruiken, en zouden daar Sepa voor nodig hebben.

Tevens vraag ik mij af of het aanmaken handmatig moet ( zoals nu de clieop wordt aangemaakt, dus facturen selecteren en dan aanmaken) of dat dat automatisch, bv maandelijks op de 20e kan. Er zouden dan natuurlijk eerst ook automatisch de fakturen aangemaakt moeten worden. Eigenlijk een automatisering van de herhaal-facturen, en daarna direct clieop/sepa aanmaken.

Stan

Bert-Jan

We gaan dit jaar zelf over op SEPA en zullen daar in eerste instantie SEPAStudio voor gebruiken:

http://www.clieopatra.com/

Als ik genoeg tijd heb, ga ik kijken of ik zelf een SEPA export kan maken.

Er wordt regelmatig gevraagd om een abonnementen-module maar daar zitten wat mij betreft nog wel wat haken en ogen aan. Je kunt dan in één keer heel dingen tegelijk doen maar ook heel veel in één keer fout.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

petitp

Super dat we ook een SEPA export gaan krijgen. Heb je er al zicht op wanneer die operationeel wordt? Wij willen werken met Euro-incasso en dat kan alleen met Sepa.

Citaat van: Bert-JanWe gaan dit jaar zelf over op SEPA en zullen daar in eerste instantie SEPAStudio voor gebruiken:

http://www.clieopatra.com/

Als ik genoeg tijd heb, ga ik kijken of ik zelf een SEPA export kan maken.

Er wordt regelmatig gevraagd om een abonnementen-module maar daar zitten wat mij betreft nog wel wat haken en ogen aan. Je kunt dan in één keer heel dingen tegelijk doen maar ook heel veel in één keer fout.

Bert-Jan

Ik weet helaas nog te weinig van SEPA om er iets over te zeggen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)