Hoofdmenu

Featurerequest bankmutaties

Gestart door Lissa, 12 juni, 2024, 12:04:07

Vorige topic - Volgende topic

Lissa

Nu worden bankmutaties verwerkt en loopt de bank leeg. Maar als er dan ergens een boeking verwijderd wordt of  iets anders gewijzigd wordt dan klopt het saldo niet meer en zie je ook de transactie niet meer terug bij de bank. Dit is heel foutgevoelig, zo zit ik nu van 7 rekeningen alle maanden na te lopen voor een klant dat kost onnodig veel tijd.

Kan het niet zoals bij de meeste andere boekhoudpakketten dat de ingelezen bankmutaties in het saldo-overzicht komen en dat de boekingen dan aan de transactie gekoppeld kunnen worden. En ook dat bankmutaties niet te makkelijk verwijderd kunnen worden. Het verwijderen moet wel mogelijk blijven voor als bankmutaties bijvoorbeeld dubbel geïmporteerd zijn.

Zo wordt voorkomen dat:
- saldo's niet meer kloppen en er ineens uren besteedt worden aan het uitzoeken van het saldo.
- ondernemers direct vanuit de bank zitten te boeken in plaats van netjes de facturen te boeken. Ik zie namelijk dat er regelmatig direct vanuit de bank op betaaldatum geboekt wordt in plaats van factuurdatum, vaak liggen de facturen dan in een heel ander tijdvak dan de betaling. En doorgaans klopt de BTW niet omdat er niet naar de inkoopfacturen gekeken wordt, sterker nog, deze ontbreken vaak en dan moeten mijn klanten dan alsnog op zoek naar de documenten omdat ik zonder documenten geen controle van de boekhouding kan doen.

Ik denk dat door op deze manier met de bank te gaan werken we naar veel betere boekhoudingen toe gaan, ongeacht of een boekhouder de controle doet of dat een ondernemer alles zelf doet.
Met vriendelijke groet,

Focus op Winst
Lissa Agema
Grootste fan van Acumulus ;-)

E: info@focusopwinst.nl
www: https://www.focusopwinst.nl