Hoofdmenu

Eigen rekening als derden rekening gebruiken

Gestart door ZZP44, 10 oktober, 2024, 14:58:34

Vorige topic - Volgende topic

ZZP44

Bij bemiddeling van particuliere voertuigen naar andere particulieren krijg ik derden gelden kortstondig op mijn rekening voordat voertuigen overgeschreven worden. Hoe kan ik deze het beste boeken? Ik word geen eigenaar van de voertuigen dus geen in- en verkoop. Groet Hero

Annalies Janssens

Je kunt onder beheer een rekening "derden gelden" aanmaken.
Die zou ik dan na aanmaken/opslaan bij het tabblad Speciaal zetten op Passiva Overig

Op het moment dat je het geld ontvangt is het een interne overboeking VAN DerdenGelden naar Zakelijke rekening
Als je het weer terugboekt precies andersom
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

ZZP44

Ha Annalies, dank voor je antwoord. Het geld staat echter maar een half uur op mijn rekening dus ga het niet overboeken. Maar het betreft geen in-en verkoop, hoe het te benoemen is het meer. Groet Hero

Annalies Janssens

maar er vindt toch een transactie plaats die in je boekhouding verwerkt moet worden?
Dat doe je dus door 2 interne overboekingen te doen.
Als je dit niet doet, dan zijn niet alle transacties van de bank in Acumulus zichtbaar en dat moet wel

Door de interne overboeking vindt er geen mutatie in het resultaat plaats, alleen wel een  transactie
                   06-17888488

ZZP44

Annalies Janssens

Als beide interne ovb gedaan zijn, boek je nog een uitgaande factuur voor de courtage en die zet je dan op betaald op de rekening "derdengelden"
dan staat die rekening weer op nul
                   06-17888488