Hoofdmenu

Cecilia vervolguitgaven

Gestart door Lissa, 30 december, 2024, 11:40:53

Vorige topic - Volgende topic

Lissa

Ik zie net de nieuwe (sinds 2 december) functie voor Cecilia vervolguitgaven, maar deze worden denk ik gedaan op basis van de betaling bij de bank?
Dat is niet handig omdat de factuurdatum leidend is. Ik heb behoorlijk wat klanten die laat betalen en dan komt de betaling pas in een ander kwartaal, dan zou dus de factuur ook in het verkeerde kwartaal of zelfs in het verkeerde boekjaar terecht komen.

Liever zie ik de functie dat ingeboekte facturen (op factuurdatum) herkend kunnen worden door Cecilia.
En dat een factuur die bij een boeking gevoegd wordt meteen al herkend wordt zoals dit al bij veel andere boekhoudpakketten gebeurd.
Ook zie ik liever dat boekingen aan transacties gekoppeld worden in plaats van een betaling te verwerken waarna deze uit de lijst verdwijnt. Zo blijven betalingen dan goed inzichtelijk en scheelt dit enorm met saldoverschillen.
Met vriendelijke groet,

Focus op Winst
Lissa Agema
Grootste fan van Acumulus ;-)

E: info@focusopwinst.nl
www: https://www.focusopwinst.nl

Guido

De nieuwe functie is om na de invoer van een zakelijke uitgave dit als basis te gebruiken voor een automatisch transactiefilter. Dit zodat toekomstige zakelijke uitgaven automatisch verwerkt worden.

Guido

Voor de verwerking van verkopen zijn al twee automatisch filters beschikbaar. Een filter met herkenning op factuurnummer en een filter op basis van een vaste omschrijving. Dit is in 99% van de betalingen voldoende voor automatische verwerking en zit geen kwartaal of jaaromslag in de weg.

Zodra je een factuur gaat proberen te herkennen op basis van een factuurdatum en deze automatisch gaat verwerken is de foutkans te groot. Stel je maar eens voor dat 1 klant 3 openstaande facturen heeft. Allemaal 100 euro, maar voor verschillende diensten. Nu betaalt deze klant 1x 100 euro met een wolkje tekst in de omschrijvingen van de banktransactie dat nergens terugkomt in de verkoopfacturen van jouw administratie.