Hoofdmenu

Korting op factuur

Gestart door nduser, 18 november, 2010, 09:37:23

Vorige topic - Volgende topic

nduser

Misschien een nodige vraag maar ik denk dat ik er wel voordeel mee heb. Wat veel bedrijven tegenwoordig doen is een korting geven bij betalen binnen een bepaalde termijn, bv 2%. Ik zou het mooi vinden dat ik mijn klanten 2% korting kan geven op factuur zodra ze betalen binnen de eerste betaal termijn en dat de korting komt te vervallen bij de herinnering.

Gr Hans

Sjaam

U kunt zelf een kortingsregel aanmaken op de factuur door op het knopje naast het vinkje te klikken. Wel zou ik de tekst aanpassen dat de korting vervalt indien men niet binnen de gestelde termijn betaald.
De ervaring leert ook dat men toch de kortingsregel toepast en dat men tevens niet binnen de gestelde termijn betaald. Je moet je afvragen of het een discussie waard is.

nduser

Inderdaad, deze had ik nog niet gezien. Maar deze blijft dan staan toch?, hoe kan deze regel weg bij herinnering?

Sjaam

Bij een herinnering klikt u op de kortingsregel en verwijdert u deze.

nduser

Ik kan de kortingsregeling niet aanklikken en verwijderen. Kun je me dit eens uitleggen? Zie afbeelding

(uitvergroot) http://www.wned.nl/Testboeking.jpg

Bert-Jan

Je kunt dit alleen aanpassen bij het opmaken van de factuur, niet bij een opgeslagen factuur.

Ik zit even te puzzelen wat nou de beste manier is om dit soort kortingen aan te bieden. Persoonlijk denk ik aan een vermelding onder de factuur maar dan moeten de mensen zelf uitrekenen wat het lagere bedrag is. Het punt is, dat wanneer je iets factureert, je aanpassingen moet crediteren of nafactureren met een extra factuur.

Als je op de factuur de korting direct berekent, en de klant betaalt dit lagere bedrag te laat, moet je een extra factuur sturen. Andersom: als je een korting biedt en de klant betaalt op tijd, dien je een creditfactuur te sturen.

Of zien jullie een handigere manier?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

nduser

Betaaldatum is wat op de factuur staat. Herinnering is de dag van verval datum. Ik denk dat je zelf dan rekening moet houden met 3 dagen extra i.v.m. bank transactie, en dan over gaan op een herinnering. Credit of nog een factuur lijkt mij ook niet handig inderdaad. Zo zie je maar weer, een simpel idee met moeilijke gevolgen en extra agenda. Ik moet er ook even over na denken.

schiphorst.v

Al met al vind ik de mogelijkheid om korting te geven op je factuur al mooi werken. Gebruik het regelmatig.

Bjorns

Waarom niet gewoon dan korting geven op de eerst volgende factuur die je mag schrijven? Voor je klant ook extra stimulans om terug te komen...