Ha Bert,
Een tijdelijke factuur is gewoon niet hetzelfde als een offerte. Je hebt bij een offerte vaak te maken met offerteversies vanwege het fine tunen van de offerte. En dat is tegenwoordig steeds vaker het geval in deze tijden van algehele financiële paniek (houd daar eens mee op, jongens). Maar da\'s niet het probleem. Dat komt nu. Ha!
Per offerte heb ik totaal wisselende omschrijvingen van de te leveren dienst. Daar zit -em vooral de bottelnek. Nu moet ik die tekst in het sjabloon invoeren waardoor deze unieke omschrijving niet per offerte bewaard blijft. En als je deze tekst in de tijdelijke factuur zelf zet in \'toelichting\' heb je maar een beperkt aantal leestekens. Gevolg, je wil een gemaakte tijdelijke factuur (een offerte dus) opnieuw openen en je bent je het grootste gedeelte van je omschrijvingstekst kwijt. En dan is het maar hopen dat je nog ergens een printje heb liggen van de offerte anders heb je een probleem.
Een ander ding: ik zou ook graag al mijn offertes willen maken zonder BTW berekening (dan lijk ik goedkoper…) en mijn facturen weer mét BTW berekening. Dat is nu ook niet mogelijk.
Wat mij de oplossing lijkt is dus een eigen button bij \'Nieuwe boeking\' > nieuwe offerte. Dan dezelfde opzet als \'tijdelijke factuur\' maar met de mogelijkheid van een offerte(versie)nummer en een \'opdrachtomschrijving\'-vlak erbij. En de mogelijkheid om de BTW berekening uit te zetten. En als de offerte akkoord is én afgerond dan de mogelijkheid tot \'maak factuur\' met een button.
Hoppa, vind vind je ervan?
Groetjes,
Boris van der Loos
Bloos
concept | create | communicatie
Ik probeer te bedenken wat hier anders aan is dan de huidige werkmethode. Je kunt een factuur uitprinten als offerte en dan opslaan als tijdelijke factuur.
Het is alleen op dit moment in de lijst van tijdelijke facturen niet zichtbaar of het gaat om een offerte.