Hoofdmenu

Opslaan offertes

Gestart door Boris van der Loos, 02 december, 2010, 15:17:39

Vorige topic - Volgende topic

Boris van der Loos

Ha Bert,

Kan er misschien in de factuurmodule een knopje bij naast \'tijdelijk opgeslagen facturen\' met \'opslaan offerte\' zodat je je offerte kan opslaan. En dan net zo\'n module erachter zoals \'tijdelijk opgeslagen facturen\' maar dan voor offertes. En als je dan een offerte kan factureren een mogelijkheid erin met \'maak factuur van offerte\'.

Groetjes,
Boris
Bloos | Reclamebureau

Bert-Jan

Ik probeer te bedenken wat hier anders aan is dan de huidige werkmethode. Je kunt een factuur uitprinten als offerte en dan opslaan als tijdelijke factuur.

Het is alleen op dit moment in de lijst van tijdelijke facturen niet zichtbaar of het gaat om een offerte.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

andre

Hallo Bert-Jan,

Momenteel probeer ik de trial versie van Acumulus, fijn programma om mee te werken.
Vroeg me af of ik ergens bij de offertes een specificatie kan invullen.
Ik ben grafisch ontwerper en wil graag bijvoorbeeld een offerte opstellen voor:

Ontwerp Poster
Formaat A-1, Full-colour, 1-zijdig bedrukt, oplage 30.000 stuks, levering aan huis door drukker.

Ook het opslaan ervan zou fijn zijn en niet als tijdelijke factuur. Op die manier heb ik een beter overzicht in lopende offertes.
Soms moeten offertes aangepast worden, dan zou een nummering zoals bij facturen ook handig zijn.
Maak factuur van offerte zou dan een logische stap zijn als keuze.

Groet,
Andre

Bert-Jan

Citaat van: andreOntwerp Poster
Formaat A-1, Full-colour, 1-zijdig bedrukt, oplage 30.000 stuks, levering aan huis door drukker.
In eerste instantie denk ik aan de toelichting of is dat niet wat je bedoelt?
Citaat van: andreOok het opslaan ervan zou fijn zijn en niet als tijdelijke factuur. Op die manier heb ik een beter overzicht in lopende offertes.
Soms moeten offertes aangepast worden, dan zou een nummering zoals bij facturen ook handig zijn.
Maak factuur van offerte zou dan een logische stap zijn als keuze.
Mmm, en als je nu een offerte nummer zet in de toelichting? Of is dat niet voldoende?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

andre

Ik wil het als volgt specificeren:

Ontwerp
(dat moet ik kiezen uit vooraf gedefinieerde producten / diensten, gekoppeld aan een uurtarief en BTW%)

Specificatie van het ontwerp
(op een volgende regel voor het overzicht zaken zoals: formaat, kleurgebruik, afwerking etcetera)

DTP
(dit is weer een ander product / dienst dat valt onder dezelfde opdracht met een ander uurtarief)

Projectmanangement
(dit is wederom een ander product / dienst)

Als ik nu een offerte maak en bij toelichting wat invul, is dat voor de gehele offerte ipv per discipline.
Ook wordt alles op 1 regel getypt in het venstertje dat niet echt overzichtelijk is voor dit soort aanvullingen.

Ik zou nu dus bij toelichting het offertenummer en de specificaties moeten intikken, een brij van tekst.
En dat regeltje komt dus bovenaan de lijst van werkzaamheden te staan...

Tenminste als ik het allemaal goed begrijp.

andre

Hallo Bert-Jan,

Is er echt geen manier om mijn offertes nader te specificeren per item zoals beschreven in voorgaande reactie?
Ik kan je wel een voorbeeld mailen als je wilt.

Groet,
Andre

Boris van der Loos

Ha Bert,

Een tijdelijke factuur is gewoon niet hetzelfde als een offerte. Je hebt bij een offerte vaak te maken met offerteversies vanwege het fine tunen van de offerte. En dat is tegenwoordig steeds vaker het geval in deze tijden van algehele financiële paniek (houd daar eens mee op, jongens). Maar da\'s niet het probleem. Dat komt nu. Ha!

Per offerte heb ik totaal wisselende omschrijvingen van de te leveren dienst. Daar zit -em vooral de bottelnek. Nu moet ik die tekst in het sjabloon invoeren waardoor deze unieke omschrijving niet per offerte bewaard blijft. En als je deze tekst in de tijdelijke factuur zelf zet in \'toelichting\' heb je maar een beperkt aantal leestekens. Gevolg, je wil een gemaakte tijdelijke factuur (een offerte dus) opnieuw openen en je bent je het grootste gedeelte van je omschrijvingstekst kwijt. En dan is het maar hopen dat je nog ergens een printje heb liggen van de offerte anders heb je een probleem.

Een ander ding: ik zou ook graag al mijn offertes willen maken zonder BTW berekening (dan lijk ik goedkoper...) en mijn facturen weer mét BTW berekening. Dat is nu ook niet mogelijk.

Wat mij de oplossing lijkt is dus een eigen button bij \'Nieuwe boeking\' > nieuwe offerte. Dan dezelfde opzet als \'tijdelijke factuur\' maar met de mogelijkheid van een offerte(versie)nummer en een \'opdrachtomschrijving\'-vlak erbij. En de mogelijkheid om de BTW berekening uit te zetten. En als de offerte akkoord is én afgerond dan de mogelijkheid tot \'maak factuur\' met een button.

Hoppa, vind vind je ervan?

Groetjes,
Boris van der Loos

Bloos
concept | create | communicatie



Citaat van: Bert-JanIk probeer te bedenken wat hier anders aan is dan de huidige werkmethode. Je kunt een factuur uitprinten als offerte en dan opslaan als tijdelijke factuur.

Het is alleen op dit moment in de lijst van tijdelijke facturen niet zichtbaar of het gaat om een offerte.
Bloos | Reclamebureau

Boris van der Loos

Ha Bert,

Kan er ook ergens een button komen met \'toon dossiers\' met dan een lijst van alle dossiers. Zou je kunnen toevoegen bij \'Overzichten\' of als selectie bij \'Relaties\'

Groetjes,
Boris

Bloos
concept | creatie | communicatie
Bloos | Reclamebureau

Bert-Jan

Hallo Boris,

Mijn eerste idee is dat je de offertes het beste in Word kunt maken, als je zoveel flexibiliteit nodig hebt.
Citaat van: bloosreclameKan er ook ergens een button komen met \'toon dossiers\' met dan een lijst van alle dossiers. Zou je kunnen toevoegen bij \'Overzichten\' of als selectie bij \'Relaties\'
Mmm, nooit aan gedacht. Heb je zoveel relaties?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Boris van der Loos

Ha Bert-Jan,

Nou, ik gebruik \'dossiers\' als lopende opdracht. Bij een nieuwe opdracht maak ik een nieuw dossier aan want je kunt er perfect je tijd in bijhouden (toggle) en het geeft een goed overzicht van het verloop van zo\'n opdracht. Maar wat je dan wil is een overzicht van lopende opdrachten en dat zou bij de mogelijkheid \'toon dossiers\' perfect kunnen. Een overzicht van alle dossiers. Nu moet je dat via \'relaties\' opzoeken en bij veel relaties ben je dan al snel het overzicht kwijt.

Groetjes,

Boris
Bloos | Reclamebureau

Boris van der Loos

Ha Bert-Jan,

Het zou al perfect zijn als er een extra ruimte komt waarin je een tekst kunt opslaan per tijdelijke factuur/offerte. Ik loop daar iedereen keer tegenaan.

Soms moet je een offerte extra specificeren met een tekstomschrijving en daar is nu geen mogelijkheid voor. Iedere offerte zo een eigen, unieke teksttoevoegings-mogelijkheid moeten krijgen. Nu moet ik alle offerte omschrijving apart opslaan in een los tekstdocument en da\'s veel extra gedoe, vandaar de vraag. Bovendien is de \'toelichting\' in de tijdelijke factuur beperkt in het aantal leestekens...

Groetjes,
Boris
Bloos | Reclamebureau

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Miska

Citaat van: bloosreclameHa Bert-Jan,

Het zou al perfect zijn als er een extra ruimte komt waarin je een tekst kunt opslaan per tijdelijke factuur/offerte. Ik loop daar iedereen keer tegenaan.

Soms moet je een offerte extra specificeren met een tekstomschrijving en daar is nu geen mogelijkheid voor. Iedere offerte zo een eigen, unieke teksttoevoegings-mogelijkheid moeten krijgen. Nu moet ik alle offerte omschrijving apart opslaan in een los tekstdocument en da\'s veel extra gedoe, vandaar de vraag. Bovendien is de \'toelichting\' in de tijdelijke factuur beperkt in het aantal leestekens...

Groetjes,
Boris

Zou voor mij ook een welkome toevoeging zijn!!!!!!!

Groet,
Tibor

Bert-Jan

Ik ben aan het puzzelen. Waar moet deze tekst komen te staan?

Boven de factuurregels, of eronder?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Miska

Citaat van: Bert-JanIk ben aan het puzzelen. Waar moet deze tekst komen te staan?

Boven de factuurregels, of eronder?

Eronder!

Bert-Jan

OK, one vote for below.

Boris?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Boris van der Loos

Ha Bert Jan,

Excuses voor de late reactie. Ik was even verhinderd. Maar het is mij om het even waar de omschrijvingstekst komt, joh. Het zou al fantastisch zijn als -ie erin kwam! Had je nog nagedacht voor de button \'toon dossiers\'? Want daar zou je me erg blij mee maken.

Greetz,
Boris


Citaat van: Bert-JanOK, one vote for below.

Boris?
Bloos | Reclamebureau

Guido

Citaat van: andre op 14 september, 2011, 09:55:35
Soms moeten offertes aangepast worden, dan zou een nummering zoals bij facturen ook handig zijn.

Dat kan nu:
Citeer
Vrije nummering voor offertes en tijdelijke facturen

Indien gewenst kan een offerte of tijdelijke factuur nu voorzien worden van een zelf gekozen volgnummer.

Zowel in het overzicht van concept-facturen en offertes, als bij het opslaan van een nieuw concept kan dit nummer gekozen worden. Acumulus zal vervolgens op basis van het meest recent gekozen nummer zelf nieuwe nummers voorstellen.

Wanneer een offerte voorzien is van een volgnummer zal deze automatisch op de offerte afgedrukt worden. Als dit niet gewenst is dan zal het offertenummer verwijderd moeten worden of kan dit uitgeschakeld worden via het beschikbare factuur-sjabloon.

Mouka

Geweldig nieuwe functie, zat ik al een tijd op te wachten  :|

Ik zie echter alleen een optie om in het offerte overzicht een nummer toe te wijzen, dat moet ook bij het opslaan mogelijk zijn.
Bij factuur sjabloon heb ik het vakje 'Offertenummer op offerte' aangevinkt, wat zie ik over het hoofd?

Guido

Het gaat om de onderste optie in de bijgevoegde schermafdruk. "Automatische volgnummers gebruiken". Dit schermpje verschijnt als je bij het opstellen van de nieuwe factuur kiest voor de knop: "Opslaan als concept-factuur/offerte".

- Guido

Mouka

Ik zie het nu, werkt inderdaad alleen bij nieuwe offertes en niet bij reeds aangemaakte offertes.