Hoofdmenu

afronding BTW aangifte

Gestart door brambring, 06 januari, 2011, 09:38:58

Vorige topic - Volgende topic

brambring

In tegenstelling tot het fiscale jaaroverzicht bevat het BTW overzicht geen fiscaal correct afgeronde bedragen.

Nu is een beetje naar boven en beneden afronden niet zo heel moeilijk alleen vraagt het bij de Intracommunautaire prestaties een extra oplettendheid.  In het overzicht zijn de NIET afgeronde bedragen opgeteld, vorige kwartaal ging ik de mist in toen ik eerst de BTW aangifte deed en daarna de verklaring Intracommunautaire prestaties voor de belastingdienst moest gaan invullen....

als je dit kloppend wilt krijgen moet je eerst de afzonderlijke  Intracommunautaire prestaties correct ( naar beneden) afronden en dan pas optellen. Af zit er een kronkel in de aangifte formulieren?

mooi zou zijn:
[list=*]
  • correcte afronding in BTW overzicht,[/*]
  • Intracommunautaire prestaties in RTF document.[/*]

Bas-ehv

Beste,

Ik heb vandaag mijn omzet belasting ingevoerd en moet nog op een apart formulier de  intracommunautaire prestaties opgeven.

Bij de aangifte heb ik  bij 3b (Rubriek 3b leveringen naar landen binnen de EU (intracommunautaire leveringen)) 109 euro ingevuld (zoals Acumulus aangaf)

Wanneer ik echter alles naar beneden afrond en het opgeef bij intracommunautaire prestaties kom ik op 108 euro uit.

Ik heb het nog niet opgestuurd maar wat kan ik het beste doen, zo afronden dat er wel 109 euro uit komt? Of kan ik gewoon 108 euro laten staan?

Bert-Jan

Ik zou zo afronden dat het op 109 uitkomt.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)