Hoofdmenu

Afsluiting 2010.

Gestart door Marco Turlings, 06 januari, 2011, 19:31:49

Vorige topic - Volgende topic

Marco Turlings

Aangezien ik geen boekhouder meer heb, moet ikzelf de jaarafrekening 2010 indienen bij de belastingdienst, wat heeft de belastingdienst allemaal nodig en waar moet ik op letten ?????

Bert-Jan

Ik ga er van uit dat je de aangifte doet met het programma dat je straks kunt downloaden van de website van de belastingdienst.

Je moet dan inloggen in het beveiligde gedeelte en daar heb je inlogcodes voor nodig. Als je die nog niet hebt, kun je die aanvragen.

Alles draait om het invullen van deze aangifte. Daar heb je zakelijke gegevens voor nodig die voornamelijk uit Acumulus komen en privegegevens over andere inkomsten en een hypotheek bijvoorbeeld.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Karen Töning

Vraag nu al de inloggegevens aan bij de belastingdienst. De aangifte IB 2010 moet voor 01-04-2011 ingediend zijn. Het duurt even voor je de gegevens in huis hebt. Deze gegevens worden verzonden in 2 aparte brieven: 1 brief met een gebruikersnaam en 1 brief met een wachtwoord. Wanneer je deze beide brieven binnen hebt en je logt voor het eerst in in het beveiligde gedeelte van de belastingdienstsite, dan moet je als eerste beginnen met je wachtwoord te wijzigen. Dit gewijzigde wachtwoord dien je dan voortaan te gebruiken i.c.m. je gebruikersnaam. Het oude wachtwoord komt dan te vervallen.