Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Topics - Bert-Jan

#351
Welke verbouwingswerkzaamheden vallen onder het tijdelijke verlaagde btw-tarief van zes procent, en welke niet? De Belastingdienst publiceerde antwoorden over het verlaagde btw-tarief op arbeidskosten bij renovatie en herstel van woningen. Hoveniers mogen binnen deze regeling het verlaagde tarief hanteren voor aan- en verbouw, herstel en onderhoud van schuren, carports en tuinhuizen, mits deze zich bevinden op het perceel van de woning.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/1065/tijdelijke-btw-verlaging-ook-voor-hoveniersklussen
#352
Automatische verlenging
Vanaf augustus 2009 verlengt de Belastingdienst in september automatisch uw VAR verklaring als u: de afgelopen drie jaar een VAR heeft aangevraagd, telkens een VAR voor hetzelfde soort werk heeft aangevraagd, het werk onder vergelijkbare omstandigheden heeft uitgevoerd, telkens eenzelfde VAR van de Belastingdienst heeft gekregen en deze tussentijds niet is herzien door de Belastingdienst.

Als u uw VAR niet automatisch krijgt, kunt u hem vanaf 1 september aanvragen. De Belastingdienst bericht binnen 8 weken. Indien u de nieuwe VAR al in januari moet overhandigen aan een opdrachtgever kunt u de VAR het beste nu al aanvragen. Kijk hiervoor op http://www.belastingdienst.nl/variabel/verklaring_arbeidsrelatie/download/

http://hallo.kvk.nl/hallo/ervaringen/hele_community/archief/2010/09/23/vraag-op-tijd-uw-nieuwe-var-aan.aspx
#353
Beste mensen,

Indien je bijkomende kosten factureert zoals verzendkosten, sejour (eten en drinken) of kilometervergoeding, dien je hier hetzelfde BTW-%-age over te berekenen als het hoofdbestanddeel van de factuur.

Ook al heb je zelf geen BTW betaald over de postzegels, je moet er wel BTW over berekenen tenzij het hoofdbestanddeel 0% BTW heeft.

Pas op voor een naheffing van BTW als je dit niet goed doet.  :|
#354
Volgens steeds sterker wordende geruchten zal de fiscale bijtelling voor leaserijders omhoog gaan in 2011. Het koffertje wat demissionair minister van financien Jan Kees de Jager morgen zal presenteren zal naar verwachting plannen bevatten om de fiscale bijtelling in alle categorieën te verhogen. De 14 % categorie zal worden opgehoogd naar 17 %, de 20 % categorie naar 23 % en ten slotte de restcategorie van 25 % naar 30 %.

http://www.goedkopeleaseauto.nl/blog/266/Prinsjesdag_2010:_Fiscale_bijtelling_omhoog_in_2011?!
#355
De kolom met het Saldo Σ (laatste kolom in het Saldo-overzicht) geeft de rekeningstand aan die dient te corresponderen met het saldo op het afschrift.

Echter, tot vandaag werd alleen \"gekeken\" naar de boekingen in de meetperiode (bijvoorbeeld derde kwartaal) waardoor het totale saldo niet meer kon worden gecheked.

Dit is nu opgelost. Welke deelperiode in een jaar je ook kiest, het saldo in de meest rechter kolom is toch altijd gebaseerd op alle boekingen vanaf 1 januari.
#356
Steeds meer mensen raken verstrikt in financiële problemen. Incassobureaus zagen het bedrag aan openstaande vorderingen in het tweede kwartaal van 2010 fors oplopen tot 5,6 miljard euro.

http://www.nu.nl/economie/2334759/aantal-wanbetalers-rijst-pan-uit.html
#357
Nieuwe functionaliteiten / Betalingen in de toekomst
15 september, 2010, 22:53:47
Je kunt nu een betaling van een factuur in de toekomst plannen zodat het saldo automatisch wordt bijgewerkt wanneer de datum in het heden komt te liggen.

Stel je ontvangt een factuur van een leverancier met de datum 15 september 2010 en je plant deze in om te betalen in jouw bankprogramma op 29 september. Dan kun je de boeking meteen op betaald zetten en de betaaldatum op 29 september.

Zolang het geen 29 september is, blijft het een openstaande crediteur en vanaf 29 september wordt het saldo bijgewerkt.

Dit is ook handig wanneer je de functie gebruikt om bepaalde terugkerende facturen met hetzelfde bedrag alvast voor het hele jaar in te plannen. Indien je deze allemaal op betaald zet, wordt het saldo toch pas bijgewerkt als de datum is gepasseerd.
#358
Het aantal bedrijven dat gebruikmaakt van payroll zal de komende jaren sterk stijgen. Dat blijkt uit een donderdag gepubliceerd gezamenlijk onderzoek naar de payrollmarkt van EIM en DBSC Consulting in opdracht van de Vereniging Payroll Ondernemingen (VPO) en de Algemene Bond Uitzendondernemingen (ABU). Het onderzoek werd gehouden onder 245 organisaties met minimaal twintig arbeidskrachten.

http://www.nuzakelijk.nl/ondernemen/2005873/steeds-meer-bedrijven-kiezen-voor-payroll.html
#359
Wie kiest voor een bestaan als zelfstandig ondernemer in Nederland moet sterk in de schoenen staan. Een ZZP-er moet een doolhof van wetten en regels doorlopen om op eigen benen te mogen staan in regelziek Nederland. En wanneer je aan alle reglementen voldaan hebt, dan verklaart de fiscus je zonder enige onderbouwing een belastingontduiker, geen "echte ondernemer".

http://tax-planning.nl/2010/09/13/fiscus-doelwit-zzp/
#361
Er komen nog wel wat mailtjes terug bij onze server van verzonden facturen uit Acumulus met als mededeling dat het email-adres niet bestaat.

Ik zoek naar een oplossing om deze automatisch naar de afzender te sturen maar nu doe ik het nog handmatig  :(

iemand@hormail.com
iemand@gmal.com

gaat natuurlijk niet goed.
#362
Nieuwe functionaliteiten / Memo\'s
07 september, 2010, 01:01:44
Je kunt nu memo\'s aanmaken bij een relatie of bij een boeking.

Dat is handig als je zaken in de toekomst wilt plannen zoals het bellen van een klant of iets anders.
#363
Nieuwe functionaliteiten / Overzichten meer gefilterd
06 september, 2010, 11:38:02
In de overzichten wordt meer standaard gefilterd op rekening en periode e.d..

Wanneer je voorheen het saldo-overzicht opende, kreeg je alle rekeningen, nu van de eerste rekening. Dat geldt ook voor andere overzichten.

Niet schrikken als je denkt dat jouw gegevens weg zijn.

Dit is gedaan omdat de schermen er steeds langer over doen om geladen te worden.

TIP: zet de belangrijkste rekening op volgnummer 1.
#364
Nieuwe functionaliteiten / Afronden van factuurtotaal
04 september, 2010, 23:18:31
Het is nu mogelijk om het factuurtotaal aan te passen indien er ongewenste afrondingseffecten optreden.

Zo kun je 45.01 aanpassen in 45.00.

Open de boeking en klik op het tabblad Saldo.

Daar vind je een lijstje met mogelijke afrondingsbedragen met een nauwkeurigheid van 5 cent.
#365
Zoals jullie weten, kent Acumulus geen dubbel boekhouden met debet en credit.

Tot vandaag...

Je hoeft nu niet te schrikken dat je voortaan traditioneel moet gaan boekhouden met journaalposten waarbij je alles in evenwicht debet en credit dient te boeken,

maar je kunt nu wel zien wat je zou hebben moeten doen bij een traditioneel boekhoudpakket.

Wanneer je de boeking opent, vind je rechts een nieuw tabblad: Journaal. Hierin staat weergegeven hoe de boeking er uitziet wanneer je zou dubbel boekhouden.

Dit dient meerdere doelen:

- het is ter lering en vermaak;
- het stelt Acumulus in staat een XML-auditfile te maken wat volledig is gebaseerd op dubbel boekhouden.

Het is nog niet helemaal af.

Vanaf 1 januari 2011 komt er een nieuwe boeking bij: Beginbalans. Hiermee kun je beginsaldi e.d. boeken. Hopelijk in één scherm.

Geniet van de wereld van het dubbel boekhouden maar besteed er niet te veel tijd aan...  :)
#366
Belastingadviseurs maken zich grote zorgen over de kwaliteit van de relatie tussen belastingdienst en ondernemingen. Dat maakt de Nederlandse Orde van Belastingadviseurs (NOB) bekend in een persbericht.

http://www.nuzakelijk.nl/algemeen/2324824/zorgen-kwaliteit-inspecteurs.html
#367
De kwaliteit van de accountantscontrole moet fundamenteel beter. Dat stelt de Autoriteit Financiële Markten (AFM) woensdag naar aanleiding van onderzoeken onder de grootste vier accountantskantoren in Nederland, Deloitte, Ernst&Young, KPMG en PricewaterhouseCoopers.

http://www.nu.nl/economie/2324211/grote-accountants-scoren-maat.html
#368
De Belastingdienst gaat vanaf volgend jaar verder dan beslaglegging op goederen en gaat geld afschrijven van de bankrekening van Nederlanders met schulden bij de fiscus.

http://www.elsevier.nl/web/10215542/Nieuws/Economie/Schulden-Belastingdienst-plundert-bankrekening.htm
#369
Het btw-tarief voor een verbouwing van een huis gaat tijdelijk omlaag van 19 procent naar 6 procent. Minister van Financiën Jan Kees de Jager wil met deze en andere maatregelen de woningmarkt een impuls geven. Dat maakte zijn ministerie dinsdag bekend.

http://www.nu.nl/economie/2323019/tijdelijk-lagere-btw-verbouwingen.html
#370
Velen zullen het inmiddels al hebben gehoord: vanaf 14 september 2010 is het toegestaan om op merknamen te adverteren met het Google AdWords programma. Google heeft namelijk de regels aangepast van haar Google AdWords programma. Hiermee is het mogelijk om te adverteren op merknamen met Google AdWords.

http://www.marketing-dokter.nl/archives/10-Adverteren-op-merknaam-met-Google-AdWords-toegestaan.html
#371
Er is veel misverstand over dit onderwerp en daarom waag ik er een stukje aan.

Indien je een baan hebt, kun je daarnaast gewoon een bedrijfje beginnen. Let er wel op dat jouw werkgever daar geen bezwaar tegen kan maken indien je bijvoorbeeld concurrerende werkzaamheden gaat verrichten.

Indien je bijvoorbeeld werkt als administratief medewerker bij een bank en je gaat een webshop beginnen voor kinderkleding, is dit in principe geen probleem. Zou je reisverzekeringen gaan verkopen, dan kun je wel op bezwaren van de werkgever stuiten en handel je mogelijk in strijd met een eventueel concurrentiebeding in jouw arbeidscontract. De werkgever moet geen nadeel (kunnen) hebben van jouw andere activiteiten.

Je schrijft je in bij de KvK en je gaat naast je baan aan de slag. De hoeveelheid uren die jij naast jouw baan besteedt aan jouw bedrijf, bepaal je zelf. Naast een fulltime baan kun je theoretisch makkelijk 16 of 24 uur werken aan jouw bedrijf. Er zijn mensen die 40 uur werken naast hun baan. Als je parttime werkt, is het makkelijker om meer uren in je bedrijf te stoppen.

Je komt in de WW en je had al een bedrijf

Bij de aanvraag van de WW-uitkering bepaal je zelf voor hoeveel uur jij jezelf beschikbaar wilt stellen voor ander werk. Indien je een fulltime baan had en daarnaast een bedrijf voor 16 uur, kun je kiezen om:

- jezelf 40 uur/week beschikbaar te stellen;
- jezelf bijvoorbeeld 32 uur/week beschikbaar te stellen.

In het eerste geval krijg je een uitkering gebaseerd op 40 uur en moet je je beschikbaar stellen voor 40 uur. Daarnaast vraag je een vrijstelling aan voor 16 uur. Dit betekent dat wanneer je op je werkbriefje opgeeft 16 uur aan je bedrijf te hebben gewerkt, dit niet gekort wordt op de uitkering.

In het tweede geval lever je 8 uur in van jouw uitkering. Je geeft op dat je reeds 16 uur per week werkte aan jouw bedrijf en dat nu wilt verhogen naar 24. Je vraagt dus een vrijstelling aan van 24 uur. Dit kun je doen om bijvoorbeeld voor de ondernemersaftrek in aanmerking te komen.

Al het geld wat je verdient naast de WW-uitkering staat los van jouw uitkering mits het aantal uren meer dan 5 per week is.

Je komt in de WW en je had nog geen bedrijf

In dat geval is er geen sprake van een vrijstelling en wordt in principe elk uur dat je besteedt aan je bedrijf, blijvend gekort op jouw uitkering.

Je kunt dan grofweg twee dingen doen:

- je vraagt een proefperiode zelfstandigen aan;
- je levert vrijwillig bijvoorbeeld 8 uur in om een vrijstelling \"te kopen\"

In het eerste geval mag je gedurende 6 maanden proberen een bedrijf op te zetten, heb je geen sollicitatieplicht en worden eventuele inkomsten verrekend met de uitkering. Deze verrekening kan pas na enkele jaren plaatsvinden.

In het tweede geval heb je een vrijstelling gekocht van 8 uur en mag je daarin doen en verdienen wat je wilt. Zorg er voor dat UWV goed heeft geregistreerd dat je een vrijstelling hebt van 8 uur zodat je dit gewoon kunt opgeven op je werkbriefje zonder dat je gekort wordt.

Wanneer je bedreigd wordt met werkloosheid en je loopt al een tijdje rond met de gedachte om een eigen bedrijf te beginnen, kan het dus heel voordelig zijn om reeds te starten voordat je in de uitkering komt.

http://hallo.kvk.nl/hallo/vraag_en_antwoord/t/9997.aspx
#372
Opwinding bij belastingadviseurs. Na jaren vergeefs procederen bepaalde de rechtbank Arnhem dat golfkosten fiscaal aftrekbaar zijn. Onder voorwaarden.

http://www.fd.nl/artikel/19563873/kosten-golf-soms-fiscaal-aftrekbaar
#374
De aanschaf van een ingevoerde auto kost voortaan minder. Gerechtshof Arnhem heeft bepaald dat de Belastingdienst de bpm zo voordelig mogelijk moet laten uitvallen voor de consument.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/997/lagere-bpm-op-geimporteerde-auto
#375
Het is eindelijk mogelijk geworden om een VAR verklaring op echtheid te kunnen controleren. Een VAR verklaring is een belangrijk document voor de zelfstandige. Via de verklaring kunnen zelfstandigen laten zien dat ze ook als zelfstandige erkend worden door de belastingdienst.

http://www.mijnzzp.nl/Weblogs/Van-de-redactie/VAR-verklaring-telefonisch-controleren
#376
Nieuwe functionaliteiten / Nieuw hoofdmenu
08 augustus, 2010, 01:10:17
Hiermee kun je sneller naar de meest gangbare schermen gaan.
#377
Nu is een uitstekend moment om Windows in de prullenbak te gooien, voor zowel werkstations als servers. Zo is Microsoft bijvoorbeeld gestopt met de ondersteuning van Windows 2000, dus je zult iets anders op die servers moeten gaan draaien. In feite maakt het niet heel veel uit of je overstapt naar 2008 of naar Linux servers, en dat geldt ook voor je overstap van je Vista werkstation naar het vreemde Windows 7. Linux biedt je hier de vrijheid en vrijheid van keuze.

http://techworld.nl/technologie/28568/10-redenen-voor-de-overstap-van-windows-naar-linux.html#source=mostread
#379
Ondanks de enorme verkoop van Windows 7 voor computers heeft microsoft heeft de grootste moeite om klanten weg te lokken bij het verouderde Windows XP. Zelfs nu Service Pack 2 niet langer ondersteund wordt, hebben veel bedrijven geen interesse om over te stappen op Windows 7 meldt the inquirer.

http://zeernuttig.com/divers/windows-gebruikers-blijven-trouw-aan-xp
#380
De fiscale voordelen van een 'groene' auto leidt tot begrotingsproblemen bij de Nederlandse overheid. Dat meldt Het Financieele Dagblad.

Door de belastingvoordelen  gaan veel Nederlanders over op een zuinige model, zoals de Toyota Prius. De schatkist loopt hierdoor een bedrag van ongeveer 34 miljoen euro mis aan inkomsten uit wegenbelasting.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/982/begrotingsproblemen-door-belastingvrije-auto-s
#381
Je kunt nu meerdere opmaak-sjablonen aanmaken en gebruiken voor de uitgaande facturen.

De oude instellingen zijn opgeslagen in het sjabloon Standaard

Voor ieder sjabloon kun je opnieuw kiezen voor o.a. het plaatje, de teksten en de betalingstermijn.
#382
Dagelijks sturen incassobureaus vele strenge brieven over onbetaalde rekeningen.

Vaak wordt in zo'n brief niet alleen betaling van de rekening geëist, maar ook van allerlei bijkomende posten, zoals rente en buitengerechtelijke incassokosten. Dat kan flink in de papieren lopen, terwijl er lang niet altijd recht op bestaat.

http://www.z24.nl/ondernemen/artikel_161465.z24/Wat_doe_je_met_een_brief_van_een_incassobureau_.html
#383
Een onderneming met een EORI-nummer moet dat melden bij de Douane.

Een ondernemer die behalve een Nederlands btw-nummer ook nog andere Europese btw-nummers heeft, is verplicht deze te melden bij de Douane. Door de BTW-nummers te melden aan de Douane, kunnen de Europese douanediensten de aangiften sneller verwerken.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/977/meld-europese-btw-nummers-aan-douane
#384
Diegenen die geen Internet Explorer gebruiken, zien in het home-scherm een grafiek met de inkomsten en uitgaven gedurende het actuele jaar.

Het werkt onder alle browsers behalve Internet Explorer. Misschien ga ik dit nog een keer oplossen  :|

Ik wilde zelf graag in één oogopslag de gang van zaken zien. Dat kan leuk zijn maar ook confronterend zoals Sjaam tegen mij zei.

Maar dan denk ik:

een goede boekhouder moet kunnen confronteren... :)
#385
Het aanbod van tijdelijke ict-vacatures nam in het eerste halfjaar van 2010 met ongeveer tweederde toe in vergelijking met diezelfde periode in 2009. Het totaal aantal vacatures steeg in de eerste zes maanden van 2010 met ruim een kwart. Dat blijkt uit cijfers van vacaturesite IT Job Board, die het aanbod van vacatures tussen beide perioden vergelijkt. Daaruit maakt de vacaturesite op dat de ict-banenmarkt zich herstelt.

http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/loopbaan/3445800/1458016/vraag-naar-tijdelijke-icter-groeit-fors.html
#386
Wie op zoek is naar een goede schilder, timmerman of stucadoor, gaat nu vooral te rade bij vrienden die net een klus hebben laten uitvoeren.

Over een aantal maanden komt er een keurmerk voor zelfstandigen zonder personeel (zzp\'ers) in de bouw dat daarbij een handje kan helpen.

http://www.nu.nl/werk-en-prive/2296711/zzpers-bouw-krijgen-eigen-keurmerk.html
#387
Er komen steeds meer zzp-ers in de bouw. Op dit moment zijn er zeker 80.000 zzp-ers in de bouw actief. Dit is ongeveer 15 procent van het totaal aantal werkende in de bouwsector.
 
80 procent van de zelfstandigen is niet alleen afhankelijk van het werken voor aannemers. De zelfstandige heeft ongeveer 10 verschillende opdrachtgevers per jaar. De voorspellingen zijn dan ook dat in 2020 bij groei van de economie het aantal zelfstandige kan doorgroeien tot 125.000 zelfstandigen in de bouw sector.

http://www.mijnzzp.nl/Weblogs/Van-de-redactie/Veel-zzpers-in-de-bouw
#388
Ondernemingen mogen langer de tijd nemen om hun BTW-uitgaven in andere EU-landen terug te vragen. De deadline verschuift waarschijnlijk van 1 september 2010 naar 1 maart volgend jaar.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/959/bedrijven-uitstel-btw-teruggave-buitenland
#389
Nieuwe functionaliteiten / Nieuw factuurnummer
17 juli, 2010, 21:04:37
Tot heden \"keek\" Acumulus voor het bepalen van het nieuwe factuurnummer naar het hoogste nummer wat bestond in alle jaren.

Nu kijkt Acumulus alleen nog maar naar het hoogste nummer dit jaar.

Dit heeft als voordeel dat je elk jaar makkelijker een andere nummering kunt beginnen.
#390
Nieuws, wet- & regelgeving / NIET DOEN!
16 juli, 2010, 16:01:16
Ik kreeg vandaag dit mailtje...

ING    *
   
Dear Sir/Madam,

Vanwege de migratie tussen Postbank en ING verzoeken wij u eenmalig uw primair IP-adres te bevestigen.

Op 16 maart 2010 is er onderhoud geweest aan onze website en sindsdien werken wij met een nieuw beveiligingssysteem voor het internet-bankieren. Dit hebben wij gedaan om te voorkomen dat er misbruik wordt gemaakt van uw gegevens.

Klik op de link hieronder, log in en uw primair IP adres wordt bevestigd. Klik hier om via Mijn ING uw primair ip te bevestigen. ING Online test drive.

N.B. Elke computer aangesloten op het internet of netwerk heeft een nummer waarmee deze zichtbaar is voor alle andere computers op het internet. Men kan dit vergelijken met telefoonnummers. Om het mogelijk te maken dat computers elkaar kunnen vinden en identificeren hebben deze hun eigen nummer nodig. Deze nummers zijn de `IP adressen`.

Bedankt voor uw medewerking.


Met vriendelijke groet,
ING Online-Security
ING Nederland

--------------------

Dit is een poging om jouw inloggegevens te krijgen.  :mad:
#391
Het is een vreemd en opvallend verschijnsel. Bij het maken van een offerte vallen velen terug op het taalgebruik van decennia terug. Hieronder vindt u vijf taaltips voor het opstellen van een duidelijke offerte.

http://www.detweedelezer.nl/Home/De-TweedeLezer-Actueel/Vijf-taaltips-voor-offertes.html
#392
In navolging van Birgit, die schreef over het seminar Starten als parttime ondernemer van de Kamer van Koophandel, ben ik ook voor het eerst bij de KvK binnengestapt. Ik besloot het echter anders aan te pakken. Ik maakte een afspraak voor één-op-één gesprek van een uur. Dat kost 30 euro, net als alle seminars van de KvK, maar dan had ik wel de zekerheid dat alle inhoud relevant zou zijn voor mij.

Over het gesprek ben ik zeer tevreden. De ondernemersadviseur was vriendelijk, hij wist zeer goed waar hij het over had, en het gesprek werd niet stipt na één uur afgekapt, maar pas toen iemand anders anderhalf uur later de kamer nodig had. We hebben het gesprek zelfs in de kantine afgerond.

Maar wat nu?

http://www.ikki.nl/groepen/Ondernemerschap/3188-inschrijven_bij_de_kvk_say_what
#393
ZZP\'ers kunnen werken waar en wanneer ze willen. Dus ook in het zonnetje, op de camping, of met hun neus in de sneeuw. Zes zomerse werkplekken.

Ben je ook zo\'n ZZP\'er die lacht om de loonslaaf - moderne holbewoner die zich iedere dag weer laat opsluiten in een deprimerend kantoorpand en er met knipperende oogjes weer uitkruipt terwijl jij al ergens van je roseetje zit te genieten? Voor ZZP\'ers die voor hun werk niet veel meer nodig hebben dan een laptop en internet zijn er legio mogelijkheden om in de zon geld te verdienen. Een overzicht van zes zomers flexplekken.

http://www.sprout.nl/68/9377/how-to/6-zonnige-zzp-werkplekken.html
#394
Er zijn verschillende wegen die naar Rome leiden, zo zijn er ook verschillende manieren om er vooraf voor te zorgen dat je vanaf je pensionering voldoende inkomen hebt.

   1. Een bestaande regeling voortzetten
   2. Beleggen of sparen voor lijfrente
   3. Oudedagsreserve
   4. Verplichte pensioenregeling
   5. Als DGA pensioen opbouwen
   6. Stakingswinst omzetten in lijfrente
   7. Verkoop van je bedrijf
   8. Woning als pensioen
   9. Sparen

http://www.b2bcontact.nl/financieel/9-manieren-om-als-ondernemer-je-pensioen-te-regelen
#395
Een groeiend aantal werknemers waagt de sprong in het diepe en besluit voor zichzelf te beginnen. Soms is de keuze voor het zelfstandig ondernemerschap geen vrijwillige.

Reorganisaties eisen hun tol, zeker tijdens deze financiële crisis. Een 'verschil van inzicht' (lees: conflict) met De Directie kan ook de aanleiding zijn om afscheid te nemen van je werkgever.

Soms is dit ook dé kans en hét moment om eigen baas te worden, met de verkregen gouden handdruk (lees: oprotpremie) als welkome investering in de eigen zaak of als spaarbiggetje voor mogelijke magere tijden.

http://www.nuzakelijk.nl/ilse-de-boer/2288653/bevrijd-van-loonslavenjuk.html
#396
Half september gaat het gebeuren, het Kabinet gaat het spaarloon vrijgeven. Een week geleden vroeg demissionair minister Jan Kees de Jager van Financiën nog om extra tijd om met de banken te overleggen. Vermoedelijk zijn daaruit geen onoverkomelijkheden naar voren gekomen.

Jaarlijks kunt u als werknemer bij uw werkgever een deel van uw bruto loon reserveren. Dit geld wordt gestort op een geblokkeerde rekening. Na vier jaar komt het bruto gespaarde bedrag netto weer vrij en kunt u het vrij besteden. Het grote voordeel van spaarloon is dus dat u over het gespaarde bedrag geen belasting hoeft te betalen. Er zijn een aantal mogelijkheden om het geld tussentijds op te nemen. Eén daarvan is het aankopen van een huis.

http://mijngeld.blog.nl/weetjes/2010/07/10/spaarloon-vanaf-half-september-vrij-opneembaar
#397
De zzp\'er in de bouw is man, gemiddeld 44 jaar en maakt veel meer uren dan iemand met een voltijdbaan. Hij verdient gemiddeld 42.000 euro bruto per jaar.

http://www.nu.nl/economie/2287310/zzper-in-bouw-maakt-veel-uren.html
#398
Webwinkels doen het goed. Inmiddels kopen we 3,5 procent van onze boodschappen on-line. In de ons omringende landen shoppen ze zelfs 5 tot 9 procent on-line. Nog voldoende groeipotentie voor webwinkels. Toch is het volgens Walther Ploos van Amstel hoog tijd voor EHBZ oftewel Eerste Hulp Bij Verzenden.

http://www.creditexpo.nl/artikel/1230/webwinkellogistiek_tijd_voor_eerste_hulp_bij_verzenden.php
#399
Ik heb niets tegen Apple, maar van dit soort zaken houd ik niet.

Apple vergaart, gebruikt en verkoopt locatiegegevens van zijn gebruikers. Dit staat in een nieuwe clausule in de privacyvoorwaarden van de iPhone-maker.

http://webwereld.nl/nieuws/66358/apple-verzamelt-en-verkoopt-locatiedata.html#source=news_list

Als ik het goed begrijp, wordt precies bijgehouden waar je bent en deze informatie wordt opgeslagen en verkocht.


Geachte heer Wiegeraad,

U rijdt driemaal per week van Rotterdam naar Voorschoten over de A13. Kom eens langs bij ons gezellige wegrestaurant in Delft. Wij hebben fantastische aanbiedingen.
#400
De vrijstelling voor beroepsonderwijs wijzigt op 1 juli a.s. Dan treedt de (nieuwe) tekst van artikel 8, eerste lid, onderdeel a, van het Uitvoeringsbesluit omzetbelasting 1968 in werking.

...

ZZP'ers
Ook zelfstandig handelende docenten (ZZP'ers) die onderwijsdiensten aanbieden aan onderwijsinstellingen vallen onder de regeling. Op dit moment wordt voor deze ondernemers de laatste hand gelegd aan de erkenningsregeling en de audit voor deze groep.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/916/aangepaste-vrijstelling-beroepsonderwijs-per-1-juli-2010