Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Topics - Bert-Jan

#401
Dell is een van de grootste partners van Microsoft en toch adviseert de pc-leverancier Ubuntu boven Windows. De Linux-variant is namelijk veiliger.

Dat staat te lezen op de Amerikaanse site van Dell. Dat bedrijf levert pc\'s met de Linux-distro Ubuntu van leverancier Canonical, maar volgens een melding op de Nederlandse site niet in Nederland. Die melding slaat op desktops, want de Linux-variant is hier wel verkrijgbaar op enkele laptops en netbooks.

http://techworld.nl/technologie/25371/dell-raadt-windows-af-en-prijst-ubuntu-aan.html#source=newslist
#402
De \'hoge\' kapitaalinleg bij het oprichten van een BV is een reden om voor een eenmanszaakje of VOF te kiezen. Een nieuwe wet maakt het mogelijk om alsnog zonder hoge kosten over te stappen en zo belastingbesparingen te realiseren.

http://www.sprout.nl/68/8685/how-to/zonder-kapitaalinleg-van-eenmanszaak-naar-bv.html
#403
Liefst 85 procent van de Nederlanders twijfelt aan de integriteit van financieel specialisten. Dat blijkt uit onderzoek van Valuewait.

Uit het onderzoek onder 1243 respondenten blijkt dat het slecht gesteld is met het imago van financieel specialisten. Van alle ondervraagden koppelt driekwart de negatieve berichtgeving over financiële thema's direct aan het imago van de financieel specialist. Dit terwijl maar liefst 97 procent van de mensen juiste financiële berichtgeving van belang acht voor het goed functioneren van de economie.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/897/reputatie-financieel-specialisten-onder-druk
#404
Het zal niemand ontgaan zijn dat de tarieven afgelopen jaar sterk onder druk hebben gestaan. Ik heb zelf aan de lijve ondervonden dat deze ontwikkeling is gestart in 2009 toen bedrijven, al dan niet onder druk van directies, moesten afdingen op de tarieven van ingehuurde professionals. Vaak ging dat niet zonder slag of stoot. Het was "drop or out".

http://www.hi-re.nl/2010/06/02/aldi-tarieven-voor-professionele-zzpers/
#405
Hyves-gebruikers kunnen via de netwerksite voortaan pizza\'s afrekenen. De site thuisbezorgd.nl, waar bezoekers eten kunnen bestellen, accepteert sinds dinsdag Hyves Afrekenen als betaalmethode.

http://www.nu.nl/internet/2260074/hyves-wordt-concurrent-van-paypal-en-ideal.html
#406
Bijna 80 procent van de ondernemers heeft wel eens te maken gehad met een juridisch conflict. Met name arbeidsconflicten komen veel voor. Ondernemers uit het MKB liggen echter het meest wakker van klanten die niet betalen.

http://www.managersonline.nl/nieuws/9765/mkb-ondernemer-ligt-wakker-van-wanbetaler.html
#407
De Kamer van Koophandel neemt een nieuw Handelsregister in gebruik. Overheden moeten verplicht hier hun bedrijfsgegevens vandaan halen en mogen ze niet telkens opnieuw aan bedrijven zelf vragen.

http://webwereld.nl/nieuws/66151/nieuw-register-koppelt-kvk-data-automatisch.html#source=sub1
#408
Koren op de molen van Mac- en Linuxliefhebbers...

Het gebruik van Windows door Google-medewerkers wordt sinds de Chinese hackaanval uitgefaseerd. Werknemers mogen nu kiezen tussen Mac of Linux.

Sinds januari, toen Google via een lek in Internet Explorer door Chinese hackers werd aangevallen, wordt Windows op Google-kantoren zo goed als verboden. Nieuwe medewerkers mogen alleen nog maar kiezen tussen Mac of Linux.

http://webwereld.nl/nieuws/66146/google-doet--onveilig--windows-in-de-ban.html#source=news_list
#409
Dit bericht kreeg ik vandaag van ING:



Geachte relatie,

U heeft met de ING een iDEAL-overeenkomst. U bent gewend om alleen voor uw iDEAL-transacties een tarief te betalen.
Per 1 juli 2010 vindt hierin een wijziging plaats. Voor het iDEAL-abonnement zal dan een vast tarief per maand worden ingevoerd. Tegelijkertijd worden per deze datum onze iDEAL-transactietarieven flink verlaagd.

Nieuwe tarieven per 1 juli 2010

          o Aansluiting is gratis
          o Per iDEAL-abonnement: € 20 per maand
          o Tot 2.000 transacties per maand: € 0,50 per transactie
          o 2.001 tot en met 10.000 transacties per maand: € 0,40 per transactie
          o Bij meer dan 10.000 transacties per maand: prijs op aanvraag

Actuele tarieven
Een volledig overzicht van de actuele tarieven kunt u altijd terug vinden in de brochure \'Tarieven zakelijk betalingsverkeer\'. Deze kunt u downloaden via ING.nl/ondernemers. Graag willen we u erop wijzen dat de ING gerechtigd is de iDEAL-tarieven met onmiddellijke ingang zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.

Heeft u nog vragen?
Heeft u na het lezen van deze brief nog vragen over onze tarieven?
Neemt u dan contact op de iDEAL Servicedesk op telefoonnummer 0900 65 22 500 (10 cent per minuut), of via mail ideal@ing.nl .
#410
Zou je Acumulus ook op jouw mobiele telefoon willen gebruiken?
#411
Ondernemers in Nederland kunnen vanaf dinsdag hun politieke voorkeur toetsen bij een stemwijzer die speciaal op hen is gericht. Aan de hand van een kleine dertig stellingen kunnen zij de programma\'s van de politieke partijen voor de Tweede Kamerverkiezingen van 9 juni met elkaar vergelijken.

http://www.ondernemersstem.nl/votematch/votematches/8/

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/6778824/__Stemwijzer_voor_ondernemers__.html?p=18,1
#412
Flinke fiscale ingrepen na de verkiezingen:

- aftoppen pensioenopbouw
- afschaffen oudedagsreserve, pensioenopbouw in eigen BV, spaarloon én levensloopregeling
- AOW: fiscaliseren en leeftijd naar 67
- lot hypotheekrenteaftrek onduidelijk.

ZZP-ers
Veel partijen hebben oog voor de problemen die met name ZZP-ers hebben op het gebied van pensioenopbouw. De oplossingsmogelijkheden variëren sterk. De VVD wil bijvoorbeeld de gehele Pensioenwet-termijn van 10 jaar waarin een IB-ondernemer deelnemer van het pensioenfonds kan blijven fiscaal ondersteunen. De ChristenUnie daarentegen wil voor deze groep 'goedkoop sparen' via de oudedagsreserve verbeteren, wat weer haaks staat op de visie van de Studiecommissie Belastingstelsel.

http://www.fdselections.nl/pensioen/Partners/AEGON/Aegoncontent/articleType/ArticleView/articleId/7493/Flinke-fiscale-ingrepen-na-de-verkiezingen.aspx
#413
Tientallen transportbedrijven zijn in financiële nood geraakt door softwareproblemen bij de Belastingdienst. Achterliggende oorzaak is nieuwe Europese BTW-wetgeving.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/880/transportsector-laakt-falende-software-belastingdienst
#414
Ondernemers laten elk jaar 600 miljoen euro liggen, omdat ze niet elektronisch factureren. De meeste facturen komen gewoon nog per post binnen. Waarom wil het niet lukken?

http://www.nuzakelijk.nl/de-laatste-meter/2250316/digitale-factuur-verdient-beter.html
#415
Momenteel komt een ondernemer pas vanaf 1225 gewerkte uren in aanmerking voor de zelfstandigenaftrek. Deze drempel moet volgens GroenLinks verdwijnen om ondernemen aantrekkelijker te maken.

http://nieuwsdealers.nl/item/337/groen-links-wil-ondernemen-makkelijker-maken
#416
Het MKB blijkt meer dan 1,1 miljard euro per jaar onnodig te verliezen. Uit onderzoek van Clearlybusiness en ABN AMRO blijkt dat dit voornamelijk te wijten is aan facturen die te laat of helemaal niet betaald worden. Dit meldt Managersonline vandaag.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/860/mkb-verliest-miljard-door-openstaande-facturen
#417
Bij het afsluiten van een overeenkomst met een bedrijf, overheid of consument, geldt vaak een betalingstermijn. De wet schrijft voor dat de betalingstermijn niet onredelijk mag zijn. De betalingstermijn is meestal in de algemene voorwaarden van de overeenkomst opgenomen. Bij leveringen aan de rijksoverheid gelden de Algemene Rijksvoorwaarden voor het verstrekken van Opdrachten tot het verrichten van Diensten (ARVODI-2008) en de Algemene Rijksinkoopvoorwaarden (ARIV-2008). Hierin staat een betalingstermijn van maximaal 30 dagen na ontvangst en goedkeuring van de factuur. Bij leveringen aan bedrijven geldt meestal ook een betalingstermijn van 30 dagen.

Wettelijke rente

Als de klant een betalingstermijn overschrijdt, mag de leverancier rente berekenen over het nog te betalen bedrag. Als geen betalingstermijn is overeengekomen, geldt een termijn van 30 dagen voordat rente in rekening mag worden gebracht. Bij leveringen aan bedrijven en overheid geldt de wettelijke rente voor handelstransacties. Bij leveringen aan consumenten geldt de wettelijke rente voor niet-handelstransacties. De percentages vindt u op de website van De Nederlandsche Bank (DNB).

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/product/wet--en-regelgeving/Betalingstermijnen
#418
Nieuwe functionaliteiten / API-vragen
06 mei, 2010, 00:52:21
Voor de techneuten en API-liefhebbers...

Ik overweeg simpel te beginnen met een API voor het boeken van een nieuwe factuur door middel van één url met alle variabelen.

api.php?type=nieuwe_factuur&id=1234567890&klantnaam1=Jansen&klantnaam2=&adres=Bospad 81&product1=Zomertent katoen&aantal=...
Dit is makkelijk te maken maar er zitten een paar nadelen aan vast:

- elke klant wordt opnieuw ingevoerd;
- het aantal factuurregels is beperkt.

Wat zijn jullie onbarmhartige eerste reacties op deze gedachten? :)

Of moet ik maar gelijk kijken naar XML?

Bert-Jan
#419
Microsoft voert campagne om verstokte IE6-gebruikers over te krijgen naar de actuele versie 8 van zijn webbrowser Internet Explorer. Het lokt met een goed doel.

http://webwereld.nl/nieuws/65911/microsoft--weg-met-ie6.html#source=head

PS: Van de klanten van Acumulus gebruikt 2,8% IE6.
#420
Google legt strenge snelheidscriteria op voor het laden van zijn eigen sites en adviseert navolging van dat voorbeeld. De zoekgigant mikt op een laadtijd van maximaal een halve seconde.

http://webwereld.nl/nieuws/65889/google-legt-snelheidslat-voor-websites-hoog---update.html#source=news_list
#421
Enkelen van jullie weten reeds dat ik niet met Windows of Apple werk maar met Linux. Dat doe ik al jaren.

29 april jl. is de nieuwste Linux-versie van Ubuntu uitgebracht: versie 10.04. Deze Linux-versie is echt het proberen waard.

Gratis kan niet goed zijn

Linux is helemaal gratis. Je kunt dus een compleet nieuw besturingssysteem op je pc of laptop zetten dat geen cent kost. Je krijgt daarbij ook alle programma\'s die je normaliter gebruikt voor email. office en foto\'s e.d.

Dat het gratis is, is voor mij niet de belangrijkste reden om met Linux te werken. Ik heb een laptop waarbij Windows Vista al op stond. Ik heb dat dus reeds betaald en toch werk ik met Linux.

Ik werk met Linux omdat het zeer stabiel is en zeer ongevoelig voor virussen e.d.

Als je Linux eens wilt proberen, kun je kiezen uit vele versies. Als je Ubuntu eens wilt proberen, ga je naar:

www.ubuntu.com

Veel plezier!
#422
Beëindiging DigiD voor bedrijven

Wat verandert er?
U kunt tot 1 januari 2011 gebruik maken van uw DigiD (KvK-toegangscode) om toegang te krijgen tot elektronische diensten van aangesloten overheidsinstellingen. Daarna volgt eHerkenning DigiD op.

Voor wie?
Alle ondernemingen

Wanneer?
De wijziging treedt op 1 januari 2011 in werking.

Waarom?
Het contract van DigiD voor bedrijven tussen de Kamer van Koophandel en Logius kan na het verstrijken van de looptijd niet worden verlengd.

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/product/nieuwe-wet--en-regelgeving/ez/EZ---Be-indiging-DigiD-voor-bedrijven

Commentaar van Bert-Jan

Wat is dit nu weer? Hebben we net Digid ingevoerd, moet het eHerkenning worden...
#423
Kleine klusbedrijven hebben weinig last van de economische crisis die de bouw hard treft. Van de klusbedrijven met maximaal drie medewerkers merkt ruim de helft niets van de crisis.

http://www.nu.nl/economie/2236522/crisis-raakt-kleine-klusbedrijven-nauwelijks.html
#424
Wat verandert er?

De elektronische aangifte voor vennootschapsbelasting en inkomstenbelasting wordt eenvoudiger. U hoeft in de aangifte de helft minder gegevens in te vullen. Dit komt onder andere doordat de aangifte beter aansluit bij uw ondernemersadministratie.

Bovendien kunt in XBRL aangifte doen bij de Belastingdienst. XBRL is een computertaal die geautomatiseerde informatie-uitwisseling van financiële gegevens mogelijk maakt.

Voor wie?

Alle ondernemers die aangifte voor de vennootschapsbelasting en inkomstenbelasting doen

Wanneer?

De wijziging geldt voor de aangifte over 2010.
Waarom?

De vermindering van de uitvraag van gegevens in de aangifte scheelt u tijd en geld.

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/product/nieuwe-wet--en-regelgeving/fin/FIN---Vereenvoudiging-elektronische-aangifte-venno
#425
Nieuwe functionaliteiten / Importeren relaties
27 april, 2010, 00:26:17
Je kunt nu zelf relaties importeren.

Indien je een overzicht hebt in Excel-formaat, sla je deze opnieuw op als CSV-bestand.

Importeer het bestand en kies per kolom waar deze terecht moet komen.

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd voor al diegenen die met bloed, zweet en tranen alles handmatig hebben ingevoerd...  :/
#426
"De crisis biedt ook kansen", kopte de Volkskrant een aantal maanden terug. In het artikel dat volgde, somde de auteur een aantal voorbeelden op van beroepsgroepen dat garen spon bij het huidige economische tij, zoals de schoenmakers, de accountmanagers en de herstelbedrijven. En, o ironie, uiteraard ook de echtscheidingsadvocaten.

http://www.financieel-groningen.nl/2010/04/een-bedrijf-starten-doe-het-nu/
#427
Nieuws, wet- & regelgeving / Toch maar een Mac?
23 april, 2010, 12:26:13
In Nederland zorgde de foute McAfee update voor problemen bij onder meer ziekenhuizen, het UWV en de Hogeschool Utrecht. Beheerders moeten duizenden pc\'s handmatig herstellen.

http://webwereld.nl/nieuws/65803/veel-overlast-door-updateblunder-mcafee.html#source=head
#428
Over het algemeen maken kleine bedrijven nog weinig gebruik van de mogelijkheden die social media bieden. Traditionele marketingmethoden zijn vertrouwd en social media vragen om een andere aanpak. De aarzeling om actief gebruik te maken van social media is begrijpelijk, omdat de berichtgeving voor een groot deel wordt bepaald door de consument.

http://www.deondernemer.nl/blogs/472817/Social-media-voor-small-business.html
#429
Steeds meer werknemers hebben de mogelijkheid om thuis te werken. Het percentage werknemers dat in de cao afspraken over thuiswerken heeft, is meer dan verdubbeld: van zes procent in 2007 tot 15 procent in 2009. Dit maakt duidelijk dat steeds meer werkgevers het belang inzien van een goede combinatie van arbeid en zorg.

http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=14122&hoofdmenu_item_id=13826&rubriek_id=391818&link_id=186935
#430
Er bestaan tegenwoordig voldoende opensource-mailapplicaties die hetzelfde of zelfs meer kunnen dan Outlook. Dat schrijft het Data Testlab in een vergelijkende test van Linux-distributies.

http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/besturingssystemen/3317472/1277048/linux-er-is-leven-na-outlook.html
#431
Voor diegenen die een Paypal-account hebben...

Regelmatig worden er berichten verstuurd waarin wordt aangegeven dat jouw Paypal-account is beperkt en dat je dat \"moet oplossen\".

Dear customer,

Your account has been temporarily limited

Click here to resolve the problem

Thank You.


Doe dat niet! Als je problemen hebt met Paypal, ga je altijd naar jouw eigen Paypal-account en niet vage servers.
#432
De vraag naar freelance ict\'ers is de afgelopen drie maanden sterk gestegen. Dat blijkt uit de Flex-index van vacaturesite IT-Contracts.nl. De vraag naar freelance ict\'ers is bijna op hetzelfde niveau als in januari 2008, zegt de website. Zelfstandige ict\'ers zoeken nog steeds erg actief naar opdrachten.

http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/loopbaan/3319445/1458016/vraag-naar-freelance-icters-stijgt-weer.html
#433
Nieuws, wet- & regelgeving / Browsers vergeleken
11 april, 2010, 09:54:31
Aardig overzicht van de prestaties van de meest bekende browsers.

http://sixrevisions.com/infographs/browser-performance/
#434
Het zelfstandig ondernemerschap groeit in populariteit, niet alleen onder de ZZP\'ers zelf maar ook onder de rest van de bevolking. Steeds meer mensen, waaronder een groeiend aantal particulieren, kiezen ervoor om ZZP\'ers in te zetten. Vanwege die groeiende populariteit van zelfstandig ondernemers is klussenmarktplaats ZZPnodig.nl een nieuwe weg ingeslagen. De site biedt vanaf nu ZZP\'ers en opdrachten aan in alle sectoren. Daarom zijn ook de vormgeving en de navigatie verbeterd.

http://www.deondernemer.nl/deondernemer/469062/Populariteit-ZZPers-groeit.html
#435
Het marktaandeel van Windows 7 groeit gestaag en is na bijna een half jaar op tien procent. Dat is een jaar eerder dan Vista destijds. De meeste gebruikers zijn \'uiterst tevreden\'.

http://webwereld.nl/nieuws/65638/windows-7-bereikt-10-procent-marktaandeel.html#source=sub1
#436
De belastingaangifte van aangifteplichtige Nederlanders had uiterlijk vandaag, 1 april, voor twaalf uur vannacht bij de Belastingdienst moeten zijn. Wie daar om welke reden dan ook niet in is geslaagd en wie ook niet voor vannacht twaalf uur uitstel heeft aangevraagd, hoeft zich toch niet al te veel zorgen te maken.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/805/wat-te-doen-bij-te-late-aangifte
#437
Zelfstandige winkeliers verdwijnen in Nederland steeds meer uit de belangrijkste winkelstraten. In Utrecht en Leeuwarden gaat het op de zogeheten A1-locaties al om minder dan 1 procent van de winkelmeters.

http://www.nu.nl/economie/2216396/zelfstandige-winkelier-verdwijnt-straatbeeld.html
#438
Zelfstandigen zonder personeel (zzp\'ers) moeten straks makkelijker kunnen meedingen naar opdrachten van de overheid. Minister Maria van der Hoeven (Economische Zaken) wil daarom de regels voor deze groep versoepelen.

http://www.nu.nl/economie/2216281/kabinet-wil-positie-zzper-verbeteren.html
#439
Starten met een arbeidsongeschiktheidsuitkering

Beginnende ondernemers die door (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheid minder kansen hebben op
werk, kunnen op grond van het Re-integratiebesluit een starterskrediet aanvragen voor een eigen bedrijf.
Voorwaarde is dat u als arbeidsongeschikte een ZW-, WIA-, WAO-, Wajong- of WAZ-uitkering ontvangt en dat
u een ondernemingsplan hebt waaruit blijkt dat uw plannen haalbaar zijn.
Of het krediet wordt verleend, hangt onder meer af van de levensvatbaarheid van het bedrijf dat u wilt star-
ten. De kredietfaciliteiten, zowel het starterskrediet als een mogelijk voorbereidingskrediet, zijn gelijk aan
de Bbz-startersfaciliteiten (zie paragraaf 4.1).
Meer informatie over het starten vanuit een arbeidsongeschiktheidssituatie kunt u krijgen bij UWV
WERKbedrijf.

Starten met een WW-uitkering

Als u als WW-gerechtigde een eigen bedrijf start, bent u niet meer beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Het
gevolg is dat uw WW-uitkering vervalt en dat meestal, zeker tijdens de eerste maanden, uw inkomen flink
achteruit gaat.
Om deze inkomensterugval te beperken, kunt u, na toestemming van het UWV WERKbedrijf, gedurende 6
maanden met behoud van uw uitkering starten met een eigen bedrijf. Eventuele inkomsten uit de onderne-
ming tijdens deze startperiode van 6 maanden worden voor 70% verrekend met uw WW-uitkering.
Meer informatie over het starten vanuit een WW-situatie kunt u krijgen bij uw lokale UWV WERKbedrijf.
#440
Belastingadviseurs moeten belastingconstructies die tegen de bedoeling van de wet ingaan melden bij de fiscus. Dat wil SP-Tweede Kamerlid Farshad Bashir.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/795/mogelijk-meldingsplicht-belastingadviseurs
#441
Nieuws, wet- & regelgeving / Verzekeringen
29 maart, 2010, 23:34:44
Als ondernemer bent u, net als iedereen, op grond van de Zorgverzekeringswet verplicht een ziektekostenverzekering af te sluiten. Naast de verplichte basisverzekering die medische zorg uit het basispakket dekt, kunt u bij uw zorgverzekeraar aanvullende verzekeringen afsluiten.

Voor andere risico\'s die het hebben van een bedrijf met zich mee brengt, hebt u geen verzekeringsplicht. Tegen een aantal van deze risico\'s kunt u zich vrijwillig verzekeren.
Persoonlijke en bedrijfsverzekeringen

U kunt persoonlijke verzekeringen afsluiten zoals de arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) en de ongevallenverzekering. Daarnaast bestaat een aantal bedrijfsverzekeringen, die de risico\'s voor uw bedrijf afdekken. Het gaat bijvoorbeeld om de:

    * Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering
    * Bedrijfsautoverzekering
    * Bedrijfsschadeverzekering
    * Beroepsaansprakelijkheidsverzekering
    * Exportkredietverzekering (EKV)
    * Goederenverzekering
    * Inkomensverzekering
    * Inventarisverzekering
    * Kredietverzekering
    * Opstalverzekering
    * Rechtsbijstandverzekering
    * Verzuimverzekering

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/product/wet--en-regelgeving/Verzekeringen
#442
Beleggers die de risico\'s van een onderneming willen beoordelen, schieten weinig op met de jaarrekeningen die elk jaar worden gecontroleerd door accountants. Ze hebben \'meer relevante informatie\' nodig. Dit zegt Dennis M. Nally, de 57-jarige mondiale bestuursvoorzitter van accountants- en adviesbedrijf PricewaterhouseCoopers (PwC), in gesprek met het Financiële Dagblad. Hij roept op tot een \'debat\' tussen beleggers, toezichthouders en accountants.

http://www.vanderzwaard-accountants.nl/accountant-vreest-voor-zijn-overbodigheid_nieuws-5.html
#443
De Bovag roept een nieuw kabinet op de lasten voor de automobilist niet te verzwaren. De provinciale opcenten in de motorrijtuigenbelasting moeten daarom worden afgeschaft, stelt de brancheorganisatie zondag.

http://www.nu.nl/economie/2214487/bovag-wil-af-van-provinciale-autobelasting.html
#444
Op een exploitatiebegroting komen bedrijfskosten voor. Deze bedrijfskosten worden onderverdeeld in hoofdgroepen. Eén van deze hoofdgroepen zijn de administratiekosten. Welke uitgaven hier zoal onder kunnen vallen vindt u in dit artikel.

http://zakelijk.infoyo.nl/overige/21053-administratiekosten-wat-zijn-dat.html
#445
Het kabinet wil een eind maken aan onredelijk hoge incassokosten. De ministerraad heeft ingestemd met een voorstel daarover van minister Hirsch Ballin van Justitie.

Als het aan het kabinet ligt, zijn de maximale incassokosten een percentage van het verschuldigde bedrag, met een minimum van 40 euro.

http://nos.nl/artikel/146623-limiet-op-onredelijke-incassokosten.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nosjournaal+%28NOS+Journaal+Nieuws%29
#446
We hebben een nieuwe functionaliteit ingebouwd: documenten opslaan bij elke boeking.

Deze zie je nog niet want we weten nog niet hoe we dit moeten aanbieden.

Je kunt dan bij elke boeking documenten zoals ontvangen pdf-facturen of scans van facturen opslaan. Dan heb je de documenten meteen tot je beschikking wanneer je deze nodig hebt.

We moeten hiervoor wel investeren in meer opslagruimte en backup-ruimte. Daarom denken we aan een meerprijs van 4 euro per maand ex BTW.

Willen jullie hier jullie mening over geven?

Groetjes,

Bert-Jan
#447
Het is topdrukte bij de Belastingdienst. De fiscus ontvangt dagelijks 200.000 aangiften en verwerkt 100.000 telefoontjes met vragen. Die aantallen nemen de komende dagen alleen nog maar toe, zo is de verwachting.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/794/fiscus-wacht-nog-op-helft-aangiften
#449
Het Nederlandse midden- en kleinbedrijf heeft last van remmende voorsprong als het gaat om het gebruik van software voor telewerken. Dat concludeert softwareleverancier Microsoft na onderzoek. 45,4 procent van bedrijven in het mkb zegt niet over software te beschikken om samen te werken aan documenten. Dat is het hoogste percentage van alle onderzochte landen.

http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/mobility/3296549/1277034/mkb-gebruikt-telewerksoftware-bijna-niet.html