Hallo Gast

Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
41
Webkoppelingen / Re: libAcumulus voorbeeld?
« Laatste bericht door erwin-burorader Gepost op 27 maart, 2022, 20:20:19 »
De phpdocs zijn redelijk compleet, zo ongeveer elke method is beschreven, een groot gedeelte van alle classes, en alle namespaces (in de file documentation.php) die zich in elke (niet webshop-speciffieke) namespace bevindt. Alleen dat soort documentatie is meer ter referentie en te gebruiken tijdens het programmeren, minder om ergens mee te beginnen.

Wat die config betreft, veel instellingen zijn op het niveau van wat een shop kan, of wanneer zaken verstuurd moeten worden. De test config (class \Siel\Acumulus\TestWebShop\Config\ConfigStore) is een minimale config waarmee ik het communicatiegedeelte kan testen, die zou je kunnen gebruiken.

Wat je vervolgens met libAcumulus bereikt is dat je niet zelf meer die xml string moet opzetten, maar dat je met arrays werkt die de xml-structuur nabootsen en die doorgeeft aan de Acumulus Api client. Die client voegt de "basic submit" toe, dus jij hoeft alleen maar het inhoudelijke gedeelte door te geven. Kijk voor voorbeelden in de class met test-aanroepen: \Siel\Acumulus\Unit\ApiClient\ApiRequestResponseExamples, jij zet het 'submit' gedeelte op, de rest doet libAcumulus.

42
« Laatste bericht door fgd007 Gepost op 27 maart, 2022, 16:40:04 »
Hi Erwin,

Veel dank voor je reactie.

Begrijp ik goed dat libAcumulus dus niet perse geschikt is om standalone te gebruiken en bijv. facturen in te schieten in Acumulus? Of zou het wel moeten kunnen?
In de vorige versie van het project waar ik mee bezig ben produceerde ik zelf XML strings en pushte ik die via PHP Curl in Acumulus. Dat werkte prima, maar kan mooier.
Nu ik dit onderdeel opnieuw aan het implementeren ben in een Laravel framework, had ik gehoopt dat libAcumulus de key zou zijn tot een schonere en effectievere implementatie.

Kun je een voorbeeld sturen inclusief het opzetten configuratie? Dat lijkt nog te ontbreken in het Woocommerce voorbeeld.

Mijn grootste feedback zou in dit stadium zijn: documentatie toevoegen. Als is het maar een beginnetje, niet elke method hoeft uitvoerig beschreven worden natuurlijk.

43
« Laatste bericht door erwin-burorader Gepost op 27 maart, 2022, 12:02:36 »
libAcumulus is gegroeid vanuit het gemeenschappelijke dat steeds terugkeert in elke webshop plugin. Omdat het niet vanaf het begin is opgezet met het idee dat onderdelen ervan los ergens anders gebruikt kunnen worden, zitten er meer onderlinge afhankelijkheden in dan gewenst. (Het is geen Symfony of Zend framework.)

In versie 7 worden een aantal van deze problemen aangepakt met het doel om de library ook in te kunnen voor alleen het communicatiegedeelte zonder dat daarvoor custom code nodig is anders dan het instantiëren van de Container en het  het meegeven van een aantal instellingen/opties. Versie 7 is te vinden onder de dev branche, maar daar zal zeker nog het een en ander aan gewijzigd worden.
bv:
- Log => PSR3 logger interface, wat al door veel projecten gebruikt word en wat dus misschien al voorhanden is in jouw omgeving, of anders snel toegevoegd met composer.
- Dat gedeelte van de Config dat nodig is als een $options array doorgeven aan de constructor ipv het hele Config .object.

NB: Dat die constructor niet intuïtief is, is een gevolg van het dependency injection principe, dat er juist voor zorgt dat een class minder kennis hoeft te hebben van zijn omgeving. Gebruik dus die Container die precies weet wat er nodig is om een object te maken. Je ziet dat de meeste webshop modules code als hieronder gebruiken om de boel op te zetten en vervolgens te gebruiken:

<?php
    // Get language
    $languageCode = get_bloginfo('language');
    if (empty($languageCode)) {
        $languageCode = 'nl';
    }
    $languageCode = substr($languageCode, 0, 2);

$shopNamespace = 'WooCommerce';
    $container = new Container($shopNamespace, $languageCode);

// Ready to go
    $source = $container->getSource(Source::Order, $order instanceof WC_Order ? $order : $orderId);
    $container->getInvoiceManager()->sourceStatusChange($source);

// Or:
    $acumulusApiClient = $container->getAcumulusApiClient();
    $token = '...'; // token for the invoice to set to paid.
    $paymentStatus = Api::PaymentStatus_Paid;
    $paymentDate = '...';
    $acumulusResult = $this->acumulusApiClient->setPaymentStatus(
        $token,
        $paymentStatus,
        $paymentDate
    );
?>

NB: Ik ben erg geïnteresseerd in feedback over het gebruik van libAcumulus in andere situaties, dus neem direct contact met mij op (support at burorader dot com) en ik zal jouw bevindingen zeker meenemen in versie 7.
44
Webkoppelingen / libAcumulus voorbeeld?
« Laatste bericht door fgd007 Gepost op 26 maart, 2022, 22:24:46 »
Ik wil heel graag libAcumulus gebruiken (https://github.com/SIELOnline/libAcumulus) maar tot mijn verbazing kan ik nergens een stuk voorbeeld code vinden.
Hoe zet je een Api verbinding op? Die autoloader heb ik niet nodig, ik laad het via composer in.
Het gaat om een 'pure' ApiClient verbinding (dus geen specifieke shop implementatie). Meest logische ingang leek me ApiClient/Acumulus, maar een heel intuïtief begin is dit niet:

public function __construct(ApiCommunicator $apiCommunicator, Container $container, Config $config)

Iemand een voorbeeld hoe je een verbinding opzet?
45
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Vragen over de KOR
« Laatste bericht door daido1964 Gepost op 24 maart, 2022, 21:28:34 »
Heel erg bedankt! Ik kan weer verder.
46
« Laatste bericht door Annalies Janssens Gepost op 24 maart, 2022, 17:47:08 »
Ok, ik begrijp dat je vraag gaat over de normale (IB) bijtelling van de auto

Dan maakt het niet uit welk vinkje je zet bij de BTW, want daarna kies je voor "alleen de IB bijtelling" en dan wordt er verder niets gedaan met de BTW

Hoop dat het zo duidelijk voor je is? Anders hoor ik t wel.
47
« Laatste bericht door daido1964 Gepost op 24 maart, 2022, 17:38:34 »
Sorry dat ik niet helemaal duidelijk ben. Ik ben een beetje lees en schrijf dyslectisch.
Bedankt voor het antwoord, maar dat was niet mijn vraag. Ik heb er wel wat aan, want ik had dat anders gedaan.Nieuwe afdracht/teruggave invoeren voor Nederlandse BTW Ik had het hier ingevoerd.

BTW-bijtelling
Hebt u voor de aanschaf EN de gebruikskosten volledige BTW afgetrokken? Zo ja, vink dan dit vakje aan. Indien u alleen maar voor de gebruikskosten BTW verrekend heeft (marge-auto), dan kunt u dit vakje blanco laten. Ook als de auto langer dan 5 jaar op de balans staat kunt u dit vakje blanco laten.

Vraag moet ik nu aanvinken of niet in mijn geval?

*Zowel IB- als BTW-bijtelling (standaard)
Kies deze optie wanneer u zowel een IB-bijtelling als een BTW-bijtelling moet opvoeren. Dit is het geval wanneer u de aanschaf hebt opgevoerd als kosten (het vervoermiddel staat op de balans) EN u hebt de BTW afgetrokken van het vervoermiddel of de BTW op de gebruikskosten. U selecteert deze optie ook wanneer u de BTW van de aanschaf niet hebt afgetrokken (bijvoorbeeld een marge-auto) maar wel de BTW op de gebruikskosten.

*Alleen IB-bijtelling
Kies deze optie als u alleen de IB-bijtelling dient te boeken en er geen BTW is afgetrokken voor de aanschaf en ook niet voor de gebruikskosten. In dit geval is het vervoermiddel alleen zakelijk voor de IB.

*Alleen BTW-bijtelling
Kies deze optie als het vervoermiddel alleen voor de BTW als zakelijk is bestempeld.
Deze optie is ook van toepassing wanneer u een BV hebt en de IB-bijtelling verloopt via de loonadministratie.
Kies deze optie ook wanneer u een privevervoermiddel hebt en een forfaitaire BTW-bijtelling moet opvoeren. Dit is het geval wanneer u alle BTW op de gebruikskosten van uw privevervoermiddel 100% hebt afgetrokken.

Vraag:Welke moet ik in mijn geval aanvinken?

48
Webkoppelingen / Re: SEPA bestand uploaden
« Laatste bericht door Sjaam Gepost op 24 maart, 2022, 16:23:12 »
Dat dient vanuit de bank te gebeuren aangezien u daar een incassocontract heeft.
49
« Laatste bericht door Annalies Janssens Gepost op 24 maart, 2022, 16:19:17 »
Je doet de boeking niet als bijtelling maar als correctie voorbelasting.
Ik begrijp je zin "omdat ik uiteindelijk niet de volledige btw heb afgetrokken van mijn nieuwe bestelwagen" niet goed

Maar:
Stel dat je € 600 BTW moet terugbetalen in 2021, dan kies je voor zakelijke uitgave, gemengde BTW
Zie bijgaand screenshot
Je corrigeert daarmee de BTW en daar tegenover verhoog je hiermee de autokosten
50
Webkoppelingen / Re: SEPA bestand uploaden
« Laatste bericht door Joost Baelemans Gepost op 24 maart, 2022, 16:17:30 »
Dank je wel.

oplaad ik de SEAP bestanden bij mijn bank of bij Mollie?
Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10