Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Herman

#101
Sjaam, bedankt, dat was het. Ik vraag me wel af wat het nut is van het de-activeren van de standaard sjabloon als deze toch standaard toegepast blijft worden.
Ik kan dus waarschijnlijk beter de standaard sjabloon \'overschrijven\', of is er een andere optie om de standaard een eigen sjabloon te maken zonder deze zelf aan te passen? Volgnummer heb ik al op 1 gezet, en de standaard op 2.
#102
Bert-Jan, ik heb een eigen factuur-sjabloon aangemaakt, en in beheer de standaard Factuur-sjabloon op Actief N gezet.
Als ik een bestaande boeking bij wijze van test wil afdrukken naar een factuur krijg ik de standaard sjabloon, zelfs als ik de betreffende klant koppel aan mijn eigen, nieuwe sjabloon krijg ik niet mijn sjabloon met het logo en de voettekst, maar alleen de standaard, wat doe ik niet goed?
#103
Gelukkig hadden ze dit heel snel opgelost, wel slordig trouwens.
#104
Klopt, dat is dan een extra \'bewijs\' dat betreffende (BTW) factuur aan jouw onderneming is gericht.
Zie hier de spelregels en vooral deze zin \'Als uw facturen niet aan deze eisen voldoen, is het mogelijk dat uw afnemer geen recht heeft op aftrek van btw\"
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_btw/ondernemen_btw-14.html
#105
Dat is dus de \'officiële\' regel, maar er zijn ontzettend veel ondernemers die BTW in hun administratie verwerken zonder bonnen op naam.
Ik betwijfel of dat uiteindelijk wordt geweigerd.
#106
Ik heb dit ook gehoord, blijkt officieel ook zo te zijn. Tijdens mijn startersgesprek afgelopen jaar met een Belastingdienst medewerker heb ik dat ook besproken omdat wij bijv ook wel eens wat verbruiksartikelen bij supermarkten of groothandels halen en die gaan je echt niet allemaal in hun adminisratie opnemen, stel je voor dat je bij de Aldi aankomt met je verzoek om je bedrijfsnaam op je kassabon te krijgen....
Enfin, volgens die meneer mochten we die BTW bonnen wel in de administratie opnemen.
#107
Nieuws, wet- & regelgeving / KvK mogelijk afgeschaft
23 november, 2010, 10:36:07
Heel leuk deze site.
Voor zover ik kan zien (nog) wel een beperkte versie zonder bedrijfsomschrijvingen en eventuele extra handelsnamen.
#108
Nieuws, wet- & regelgeving / KvK mogelijk afgeschaft
23 november, 2010, 09:49:05
\"Een modezaak met zeven man personeel is elk jaar ruim 660 euro kwijt aan verplichte contributie voor Kamer van Koophandel én bedrijfs- en productschappen\"

Precies, als die productschappen (HBD en HBA) je eenmaal gevonden hebben blijven ze de heffingen opleggen terwijl je daar echt helemaal NIETS aan hebt. Ik heb mijn KvK inschrijving moeten laten aanpassen in een zoveelste poging van die nare heffingen af te komen!
De KvK zorg tenminste nog voor een zinvolle registratie.
#109
Vraag & aanbod / Low budget websites
15 november, 2010, 10:11:00
hks geeft keurig een erg belangrijke tip.
De gemelde site staat vol met tikfouten en dat kan eigenlijk niet voor een reclame van een webdesigner, dat moet (en kan eenvoudig) all-round in orde zijn.  Of je dat nou door een professioneel taalpurist moet laten doen, of even aan een kennis of familielid vraagt er doorheen te lezen is om het even maar doe er je voordeel mee zou ik zeggen, misschien scheelt het wel een klant :)
#110
Vandaag 01:41:34 Slaap jij wel eens?  :lol:
#111
Dat is heel mooi, ik ga eens goed uitrekenen of het aan alle voorwaarden voldoet voordat we eea gaan uitsplitsen.
Ik heb wat vraagtekens: De woning is nieuw gekocht opgeleverd 1998. Dus meer dan 2 jaar geen aankoop BTW terug mogelijk.
Misschien gaan we binnen een paar jaar verhuizen, gezien de te verwachten aanslag IB zou dit misschien een reden zijn het toch niet te doen?
Het betreft een appartement, we hebben dus oa te maken met service kosten/reservering groot onderhoudsfonds wat tegenwoordig ook een IB bijtelling post is geworden, compliceert dit?
Mag het privé gedeelte van de woning aangifte in een andere aangifte dan de zakelijke gedaan worden?
In ons geval staat de eenmanszaak op naam van mijn vrouw en de woning geef ik aan in mijn privé IB.
Al met al best complex dit  :rolleyes:
#112
Beste Karen, sorry dat ik je nogmaals \'lastig val\' hierover.
Kan nu in het algemeen gesteld worden dat de werkplek thuis een eigen opgang en sanitaire voorzieningen dient te hebben om in aanmerking te komen als aftrekpost? Of gaat jouw verhandeling nu over een wijziging (versoepeling) in deze voorwaarde?

Dit is ook wat de belastingdienst medewerker ons verteld bij het startersgesprek, er was volgens hem dus wat dat betreft geen aftrek mogelijk, maar idd wel btw van de inrichtingskosten, deze hebben wij dan ook zover mogelijk afgetrokken.

Alvast bedankt,
Herman
#113
Volgens mij wel.
Het betreft een kamer in een koopwoning ingericht als salon.
Bij het startersbezoek van de belastingdienst afgelopen jaar werd ons gemeld dat er wat betreft die ruimte geen enkele aftrek mogelijk is/was.
Ik twijfel of dat wel klopt.
#114
Hallo Karen, verwacht jij nog mogelijkheden wb een al definitieve aanslag ib 2009 ?
#115
Briljant  :cool:
#116
Citaat van: Bert-Jan
Citaat van: HRLWerkt fijn de productenlijst met directe invoer. Als je daarmee werkt is het niet zo logisch/handig om de toevoegen aan factuur knop helemaal rechts te hebben, ik schuif wat heen en weer zo...
Tja, staat ie net rechts, is links weer handiger in dit geval. Midden misschien?

Prima, midden scheel toch weer wat rsi  :D

Citaat van: HRLIs een \'geselecteerd product direct toevoegen aan factuur\' vinkje mogelijk, dat zou het invoeren heel erg prettig snel maken voor mij
Maar je moet toch het aantal nog invoeren?

Nee, want dat is op mijn verzoek standaard op 1 gezet en onze producten gaan altijd per stuk  ;)
#117
Werkt fijn de productenlijst met directe invoer. Als je daarmee werkt is het niet zo logisch/handig om de toevoegen aan factuur knop helemaal rechts te hebben, ik schuif wat heen en weer zo...
Is een \'geselecteerd product direct toevoegen aan factuur\' vinkje mogelijk, dat zou het invoeren heel erg prettig snel maken voor mij  :)
#118
Ik zou het laten bij een waarschuwing als een periode is vv een BTW boeking.
#119
Nieuwe functionaliteiten / Afronden van factuurtotaal
05 september, 2010, 20:50:08
:) Good Night
#120
Nieuwe functionaliteiten / Afronden van factuurtotaal
05 september, 2010, 20:21:37
Aha vandaar, ik dacht het handig te gebruiken om even alle boekingen glad te trekken en de verschillen kwijt te raken ;-)
#121
Nieuwe functionaliteiten / Afronden van factuurtotaal
05 september, 2010, 20:05:50
Mooi. Waarom blijft het bedrag in het factuur overzicht on afgerond?
#122
Hoe voer je in een reeks boekingen, snel een aantal verschillende producten uit die lijst in mbv een zoekfunctie??
Dat lijkt mij dubbel werk, alles wat in de lijst staat eerst opzoeken en dan aanklikken.
#123
Heel mooi en handig ook!
Super bedankt Bert-Jan ;)
#124
Bert-Jan, kan de \'pull down\' lijst bij standaard producten invoer nieuwe uitgaande factuur langer zijn/worden?
Dat scheelt wat  scrollen tijdens producten de invoer.
#125
Tja, voor de ene is W7 vreemd voor de ander Linux. W7 \'krijg\' je bij een laptoppie van een paar honderd eurie en kun je echt wel fijn mee werken.
#126
Nieuwe functionaliteiten / Nieuw hoofdmenu
09 augustus, 2010, 08:15:42
Super verbetering! Bert-Jan, thanks.
#127
Als je echt 100% controle wilt over je factuur (layout) dan zet je die bijv in word of xl.
Het lijkt mij dat deze functie nogal wat ontwikkel tijd en onderhoud op punten en komma\'s gaat kosten terwijl Acumulus eigelijk geen factuur layout tool is.
#128
Tja, maar we doen het toch voor het milieu  ;)
#129
Heel mooi, bedankt, prima werk Bert-Jan!
#130
Alvast bedankt Karen :)
#131
Hier ben in ook wel erg benieuwd naar. Mijn vrouw heeft een salon in huis, een aparte kamer, geen eigen ingang enz. Tijdens het startersbezoek van de Bdienst werd ons snel verteld dat wij daaromtrent niets konden aftrekken. Nu blijkt dus van wel?
Het is een koop appartement, behalve (het juiste %) van de energie en water, wat kun je verder aftrekken?
-deel hypotheekrente?
-voorschotten VVE?
-Gemeenteheffingen?
-(inboedel) verzekeringen?
Meer?
#132
De EU-ministerraad is op 13 juli 2010 akkoord gegaan met een aanpassing van btw-richtlijn 2006/112/EG in verband met vereenvoudigde regelgeving voor facturering en in het bijzonder elektronische facturering. Een van de wijzigingen houdt in dat de belastingdiensten van de lidstaten elektronische facturen onder dezelfde voorwaarden moeten accepteren als papieren facturen en dat wettelijke belemmeringen voor de uitgifte en opslag van elektronische facturen moeten worden weggenomen.

De aanpassing bevat ook maatregelen die voor belastingdiensten tot zekerheid strekken dat de verschuldigde btw is betaald en maatregelen om btw-fraude te bestrijden. Een aanpassing betreft de reikwijdte van het kasstelsel dat de lidstaten mogen toepassen. Volgens de richtlijn mag een lidstaat het kasstelsel optioneel toepassen aan de aftrekzijde, dat wil zeggen dat een btw-ondernemer in voorkomende gevallen btw pas in aftrek kan brengen bij betalingen aan leveranciers en niet al op het moment van ontvangen van de factuur.

De lidstaten moeten uiterlijk 31 december 2012 de aanpassingen in hun wetgeving hebben doorgevoerd. Op 1 januari 2013 treden de aanpassingen in werking.
#133
Nieuwe functionaliteiten / Nieuw factuurnummer
19 juli, 2010, 22:33:25
Super!
#134
Dacht ik al, zit het er al in :lol:
#135
Micchien kan Bert-Jan een optie \'standaard aantal=x\' maken  ;)
In jou geval \'waarschuw altijd\'
#136
Klopt.
ps
Alleen meesturen is niet automatisch van toepassing verklaren op de transactie / overeenkomst  ;)
#137
Citaat van: lexicamIk vind het dus niet handig die default op 1, omdat ik nu een foutmelding krijg als ik geen aantal invul en dat vind ik handig zeker omdat bij mij om aantal=uren/kilometers gaat, dus een fout is snel gemaakt.

groet,

Lex

Dat gebeurde bij mij voorheen altijd toen er dus default niets stond.....
#138
Citaat van: Bert-JanDit is nu ingevoerd.

Bert-Jan, nog heel erg bedankt voor deze aanpassing  :D
Het lijkt een wijziging van niks maar scheelt me echt wel wat tijd bij het invoeren.
Aangezien bij ons vrijwel alle producten/diensten op aantal 1 ingevoerd worden kan ik nu dus invoeren en direct verder met de volgende regel.
#139
Meesturen is niet nodig, wel moet je op de factuur vermelden dat de av van toepassing zijn en te vinden op je site www.jesite/av
#140
Mochten jullie voor ISO9001 gaan om je kwaliteit (management systeem) te onderschrijven met een onafhankelijk keurmerk (vinden sommige klanten belangrijk) dan is voor jullie type bedrijf revisie/versie beheer belangrijk ivm traceerbaarheid. Je zult dan iedere wijziging moeten beschrijven, implementeren in een testversie, vrijgeven en releasen waarbij je versienummer dan opgehoogd wordt.
Als je het meeste zelf doet zoals je beschrijft is het allemaal niet zo nodig en zelfs vertragend, maar toch kan het wel handig zijn met een \'\'build\'\' nummer te gaan werken  ;)
#141
Ik begrijp het, heb je geen plannen in de richting van ISO9001, tqm oid? Dan zal het wel nodig worden.
#142
Citaat van: Bert-JanDit is nu ingevoerd.
Super, thanks.

Kan een gebruiker ergens iets van een update/verzie/revisie datum zien?
#143
Is er een datum bekend waarop (een aantal) nieuwe functionaliteiten zullen worden doorgevoerd?
#144
Nieuws, wet- & regelgeving / Browsers vergeleken
12 april, 2010, 09:35:59
Ik gebruik Chrome al vrijwel vanaf de eerste release. In het begin moest ik IE er nog wel eens naast openen maar sinds een half jaar ofzo is het niet meer nodig, ook complexe (bank) sites etc lopen als een trein in Chrome.
Acumulus draait mi ook erg snel onder Chrome  :)
#145
In principe ontkom je er uiteindelijk niet aan elke boekingsregel te behandelen als een eigen boeking met alle daarbij behorende variabelen, een factuur (in/uit) is dan een set van deze regels onder 1 noemer (klant/lev/ordernummer).
Bepaalde basis variabelen kunnen dan gekoppeld zijn aan de klant/leverancier maar je zult als gebruiker bij elke boeking dus toch steeds het nodige moeten corrigeren per boekingsregel, het zal er idd niet eenvoudiger op worden...
#146
Ik vind het ook niet echt handig boeken, maar het schijnt nogal complex te zijn om dat per regel te kunnen aanpassen.
Ik doe 1 inkoop bijv bij Makro, of Aldi, en dan moet ik die ene inkoop factuur in soms wel drie boekingen in Acumulus invoeren, ben er inmiddels wel aan gewend.
#147
Nieuws, wet- & regelgeving / Verzekeringen
30 maart, 2010, 11:20:00
Interessant te weten of en welke van deze poliskosten (IB) aftrekbaar zijn. Btw zit er geloof ik sowieso niet op.
In onze situatie is de inventaris een klein bedrag, de verzekering adviseur heeft het als aanvulling op de particuliere \'woonpakket\' polis gezet, het gaat dan om een paar euro extra poliskosten, kun je dus niet veel mee. Advies was trouwens de admin (dus ook alle bonnen in de mappen!) digitaal op te slaan, bij brand heb je daarna namelijk niet veel bewijs meer.
#148
Citaat van: Bert-JanHet gaat mij er niet om de winstmarge te vergoten. Die is met 9,95 al goed. Als ik echter meer in hardware moet investeren, klopt het plaatje niet helemaal.

Volgend jaar een trouwe klanten korting 9,95-> 7,49  :cool:
#149
Ik heb ervaring met Profit Logistiek en een heel vroege versie van Exakt vanuit mijn werk. Mijn vrouw begon een nagelsalon aan huis dus even helpen met eaa opzetten.....
Ik was zoals zovelen gestart met een zelfgemaakte xl sheet met vb code, bon/producten module, uren, kaslijst alles prima er in. Ik gebruik dat nog steeds, maar door alle belasting wet en regelgeving dus toch een boekhoudprogramma nodig om de juiste overzichten te genereren, en dus zocht ik naar een betaalbare oplossing.
Helaas nu dus wel dubbele invoer (xl+Acum) maar wel handig omdat ik zo nog eea kan controleren en dat is nodig gebleken...vergeet nog wel eens een boekingsregel in te voeren.
Acumulus wordt op diverse sites aangeraden vanwege de prijs/prestatie en gemak en dat is terecht vind ik.
Tot nu toe bevalt me het prima goed opgezet, online gemak, geen lokale programmatuur, en natuurlijk super ondersteuning door Bert-Jan.
#150
In de toekomst werken we alleen nog met email en dus digitale (meestal pdf/email) facturen in en uitgaand.
De grootte van dit soort documenten is gering en server ruimte is meestal steeds goedkoper per gb.
Online opslag bij een gratis Windows live of Google account van 1gb of meer is gemeengoed geworden.

Het is handig eea bij elkaar te houden in Acumulus, maar als ik er voor moet bijbetalen weet ik niet of ik dat opweegt tegen het zelf opslaan onder de juiste factuurnummer bestandsnamen. Maak het eventueel vrij tot een maximum van x mb per client, daarboven een extra abonnement.