Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Wilbert

#1
Dan zal ik zelf maar reageren op mijn eigen bericht:
De AOV-verzekering die ik wilde aflsuiten via dit bedrijf is alweer gediscontinueerd en wordt niet meer aangeboden.

(Dus een verzekeraar die weinig consistent en betrouwbaar blijkt..., wat een verrassing  :'( )
#2
Zijn er hier mensen die ervaring(en) hebben met Verzekeruwbedrijf.nl ?
https://verzekeruzelf.nl/zakelijk

Verzekeringen er een stuk goedkoper, maar zijn ze ook goed?
De oprichter lijkt me wel een bevlogen man: http://www.intermediair.nl/weekblad/20140313/#5
Daar hou ik wel van.. :D
#4
Wat mij altijd zo verbaasd is dat iedereen blijkbaar zo murw gebeukt is door de banken (maar ook andere grote bedrijven) dat ze zich geroepen voel om 'to the rescue' te komen van deze instellingen:
"Als je nou zus en zo doet en dit en dat, dan valt er best uit te komen."
Ja, natuurlijk kan dat, maar dat kost mij allemaal extra tijd die ik veeeeeeeeeel liever aan iets anders besteed. En dat alleen maar omdat de instellingen om hen moverende redenenen (winst, veel winst) te besodemieterd zijn om een behoorlijke dienst te verlenen.

Als ik via die Mollie website een betaling opzoek dan staat dáár gewoon wel de leverende website vermeld, het is dus gewoon bekend bij 'Mollie'. Waarom staat het dan niet op het bankafschrift?

Ik snap dat anderen gewoon behulpzaam willen zijn maar ik denk niet dat je als afnemer altijd maar de problemen van de leverancier hoeft op te lossen.
#5
Hé, da's nou toevallig...
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/30203/Geldvraag/article/detail/3645710/2014/05/01/Hoe-kun-je-op-een-normale-manier-je-bankafschriften-controleren.dhtml

Blijkbaar zijn er meer die het een normale zaak vinden als een omschrijving op een bankafschrift ook zinvol is.
#6
Voor anderen die net zo dom zijn als ik en niet weten 225887t321hgGG245 op hun bankafschrift betekent.

Voor betalingen via Mollie kun je hier nazoeken via welke website de betaling gedaan is:
https://www.mollie.nl/consument/
Let op: bij 'Uw bankrekening' gewoon het 'oude' rekeningnummer invullen (is blijkbaar nog niet SEPA...)

Buckaroo lijkt ook zoiets aan te bieden maar daar wordt gevraagd om een referentie beginnende met 00 en 6 cijfers en alle referenties die ik kan terugvinden beginnen met 115.. en zijn 16 cijfers lang.
https://status.buckaroo.nl/Consumer/PaymentStatus.aspx

Van Global Collect of één van de andere 'betaal-service' verleners heb ik zoiets niet kunnen vinden.
#7
Citaat van: Esther van der Meer op 29 april, 2014, 19:54:41
Die staan al op de factuur of pakbon, toch?   :D
Maar welke factuur/pakbon hoort bij referentie XX456643Cbfg56hgftUJ.hju ?

Anderen zijn blijkbaar gewillig genoeg om voor de banken uit te zoeken wat bij wat hoort. Zo blijven zij hun winsten wel maken...
Jammer......

Op naar de volgende krediet-crisis.
#8
[quote author=Esther van der Meer link=topic=3742.msg21338#msg21338 date=1398793001
Als ik naar mijn eigen bankafschrijvingen kijk, dan staat er overigens zelden iets tussen wat ik niet vrij snel kan thuisbrengen.
[/quote]
Ik ben blij dat jij de moeite wil doen om de cryptische omschrijvingen van de bank naar een aankoop van jezelf wil herleiden.

Maar mij lijkt het normaal dat een afschrijving op zijn minst de naam van de verkopende partij (direct; niet één of andere via-via afhandelaar) en het gekochte zouden moeten vermelden.
Zijn dat ook niet de eisen die normaal gewoon voor een factuur gelden ?
#9
OK, dus omdat 'sommige' overschrijvingen het daglicht niet kunnen verdragen moet ik maar  raden waar de omschrijving van mijn afschrijvingen op slaan ?

Wat is dit voor gekkigheid ?
#10
Moet een bank niet gewoon van een 'relatie'  eisen dat de omschrijving van een afboeking leesbaar/zinvol/begrijpelijk is ?
Het gaat hier wel om geld...
('Core-Business' van een bank?)
#11
Ja, dit is weer leuk 'de pot verwijt de ketel' maar ondertussen blijven de omschrijvingen natuurlijk wel gewoon onleesbaar/onbegrijpelijk/zinloos/opzettelijk vaag.

Vandaar de vraag:'hoe kunnen we deze 'dienstverleners' hun 'diensten laten verlenen'?

Wel geld vragen maar geen diensten verlenen is natuurlijk niet 'zoals het hoort'.
#12
Hoe kunnen we de banken er van doordringen om de omschrijvingen van bankafschriften zinvol/leesbaar te maken?

Hoe moet ik weten wat:
'Global Collect BV IBAN: NL79INGB121584**** BIC: INGBNL2A Naam: Global Collect BV Kenmerk: 24-03-2014 09:32 0050001527883100 Omschrijving: 399404391019 0050001527883100 17326'
betekend ?

Het 'de klant voorop stellen' was weer een wassen neus ?



#13
Tja, zo'n kalender-widget vindt ik toch altijd een heel gepruts waarbij je een aantal malen precies op het juiste knopje moet kilkken.
Intypen op het numerieke gedeelte van m'n toetsenbord is dan een stuk sneller.

#14
Is het mogelijk om het invoeren van datums wat meer 'vergevingsgezind' te maken?
Zodat invoeren 1-8-2013 of 010813 of 01-08-13 óók mogelijk is.

-
#17
OK,

Dank voor de supersnelle reactie!



#18
Ik werk (tevens) als docent voor het LOI, daarvoor ben ik vrijgesteld van de BTW-afdracht: http://www.crkbo.nl/Site/faqzzpers
Ik hoef dan ook geen facturen te sturen volgens de belastingdienst: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administratie_bijhouden/facturen_maken/wie_zijn_verplicht_te_factureren

Over de inkomsten moet ik natuurlijk wel inkomstenbelasting betalen en dus wil ik deze inkomsten verwerken in Acumulus, hoe boek ik dit ?