Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Bert-Jan

#2102
Deze boekingen zijn lastig terug te halen want er zit geen saldo aan.

Ik heb daar nog geen oplossing voor gemaakt hoewel deze technisch wel mogelijk moet zijn... :|
#2103
Ik waardeer jouw aanbod zeer.

Ik heb echter nog helemaal geen API.  :(
#2104
De aanschaf van een ingevoerde auto kost voortaan minder. Gerechtshof Arnhem heeft bepaald dat de Belastingdienst de bpm zo voordelig mogelijk moet laten uitvallen voor de consument.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/997/lagere-bpm-op-geimporteerde-auto
#2105
De interesse voor een iPhone-app is beperkt gezien de resultaten.

Ik denk niet dat ik iets ga maken voor een specifiek platform zoals iOS. Acumulus is tot nu toe altijd platform onafhankelijk geweest.

Wellicht komt er wel een keer een simpele browser-versie voor veel gebruikte functies.
#2106
Nieuwe functionaliteiten / Nieuw hoofdmenu
11 augustus, 2010, 14:13:24
Ik denk dat het dan te veel wordt. Dan past het niet meer goed op het scherm.  :|
#2107
Nieuwe functionaliteiten / Nieuw hoofdmenu
11 augustus, 2010, 10:24:27
Ik heb de plaatjes er ook weer aan toegevoegd voor de visueel-ingestelden  :D
#2108
Het staat inderdaad in het submenu van het hoofdmenu.

Het is denk ik geen hoofdknop waard, maar je kunt er nu wel snel bij toch?
#2109
Nieuwe functionaliteiten / Nieuw hoofdmenu
10 augustus, 2010, 18:49:41
Ik vond het zelf wel een idee...  :cool:

Je kunt het nu uitschakelen. Je krijgt niet echt het oude menu terug maar wel precies dezelfde volgorde van functies.
#2110
Nieuwe functionaliteiten / Nieuw hoofdmenu
10 augustus, 2010, 15:09:29
Is het een idee om het dynamische effect van het menu uit te kunnen schakelen?

Dan zie je alleen de groene knoppen en dien je daar net als vroeger gewoon op te klikken om naar het vervolgmenu te gaan.
#2111
Nieuwe functionaliteiten / Nieuw hoofdmenu
10 augustus, 2010, 14:59:49
Mmm, er zijn toch een paar duidelijke signalen dat het oude menu geprefereerd wordt.

Ik zal kijken of ik het voorstel van Jeroen kan uitvoeren zodat je kunt kiezen tussen oud en nieuw.
#2112
Het is eindelijk mogelijk geworden om een VAR verklaring op echtheid te kunnen controleren. Een VAR verklaring is een belangrijk document voor de zelfstandige. Via de verklaring kunnen zelfstandigen laten zien dat ze ook als zelfstandige erkend worden door de belastingdienst.

http://www.mijnzzp.nl/Weblogs/Van-de-redactie/VAR-verklaring-telefonisch-controleren
#2113
Ik heb deze bij het hoofdmenu gezet.
#2114
Nieuwe functionaliteiten / Nieuw hoofdmenu
09 augustus, 2010, 18:31:38
Het is misschien ook een beetje wennen.

Sinds het nieuwe menu is geinstalleerd, zijn er enkele tientallen nieuwe proefaccounts aangemaakt en deze worden volgens de statistieken goed gevuld met nieuwe boekingen.

Ik vind het menu meer bij deze tijd passen.
#2115
Er is niet zo veel ruimte omdat het schermpje alleen zichtbaar is in het subframe.

Om daar uit te breken, zal ik een heel nieuw scherm moeten maken.  :(
#2116
Nieuwe functionaliteiten / Nieuw hoofdmenu
08 augustus, 2010, 15:58:03
Dat is een idee. Ik wil even wat meer reacties en ervaringen afwachten.
#2117
Nieuwe functionaliteiten / Nieuw hoofdmenu
08 augustus, 2010, 01:10:17
Hiermee kun je sneller naar de meest gangbare schermen gaan.
#2118
Nu is een uitstekend moment om Windows in de prullenbak te gooien, voor zowel werkstations als servers. Zo is Microsoft bijvoorbeeld gestopt met de ondersteuning van Windows 2000, dus je zult iets anders op die servers moeten gaan draaien. In feite maakt het niet heel veel uit of je overstapt naar 2008 of naar Linux servers, en dat geldt ook voor je overstap van je Vista werkstation naar het vreemde Windows 7. Linux biedt je hier de vrijheid en vrijheid van keuze.

http://techworld.nl/technologie/28568/10-redenen-voor-de-overstap-van-windows-naar-linux.html#source=mostread
#2119
Gebruik je geen venster-enveloppen?
#2121
Leuk! Dankjewel!

Adde parvum parvo magnus acervus erit (Add a little to a little and there will be a great heap)
#2122
Dankje!

Believe me, de factuur is nooit af.

De punten die jij noemt, zijn inderdaad wenselijk en draaien reeds rond in mijn hoofd.

Ik kan echter altijd maar één onderwerp tegelijk aanpakken omdat ik anders niet goed kan herleiden waar eventuele flaws vandaan komen.  :|

Wordt vervolgd!
#2123
Zit er nu in.
#2124
Ondanks de enorme verkoop van Windows 7 voor computers heeft microsoft heeft de grootste moeite om klanten weg te lokken bij het verouderde Windows XP. Zelfs nu Service Pack 2 niet langer ondersteund wordt, hebben veel bedrijven geen interesse om over te stappen op Windows 7 meldt the inquirer.

http://zeernuttig.com/divers/windows-gebruikers-blijven-trouw-aan-xp
#2125
Citaat van: finalwebsitesAls ik nu nog een factuur-layout aan een debiteur kan koppelen is het echt perfect
Zat ik ook aan te denken. :cool:
#2126
Mogelijk staan er nog facturen open van vorig jaar.
#2127
De fiscale voordelen van een 'groene' auto leidt tot begrotingsproblemen bij de Nederlandse overheid. Dat meldt Het Financieele Dagblad.

Door de belastingvoordelen  gaan veel Nederlanders over op een zuinige model, zoals de Toyota Prius. De schatkist loopt hierdoor een bedrag van ongeveer 34 miljoen euro mis aan inkomsten uit wegenbelasting.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/982/begrotingsproblemen-door-belastingvrije-auto-s
#2128
Hier is veel om gevraagd. Het heeft echter even geduurd omdat het behoorlijk diep ingreep op Acumulus.
#2129
Je kunt nu meerdere opmaak-sjablonen aanmaken en gebruiken voor de uitgaande facturen.

De oude instellingen zijn opgeslagen in het sjabloon Standaard

Voor ieder sjabloon kun je opnieuw kiezen voor o.a. het plaatje, de teksten en de betalingstermijn.
#2130
Dagelijks sturen incassobureaus vele strenge brieven over onbetaalde rekeningen.

Vaak wordt in zo'n brief niet alleen betaling van de rekening geëist, maar ook van allerlei bijkomende posten, zoals rente en buitengerechtelijke incassokosten. Dat kan flink in de papieren lopen, terwijl er lang niet altijd recht op bestaat.

http://www.z24.nl/ondernemen/artikel_161465.z24/Wat_doe_je_met_een_brief_van_een_incassobureau_.html
#2131
Een onderneming met een EORI-nummer moet dat melden bij de Douane.

Een ondernemer die behalve een Nederlands btw-nummer ook nog andere Europese btw-nummers heeft, is verplicht deze te melden bij de Douane. Door de BTW-nummers te melden aan de Douane, kunnen de Europese douanediensten de aangiften sneller verwerken.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/977/meld-europese-btw-nummers-aan-douane
#2132
De grafiek is volledig HTML. Dit is de eerste versie.

Mijn vriendin vindt de kleuren te hard en ik mis nog zaken als winst e.d.

Wordt vervolgd...
#2133
Diegenen die geen Internet Explorer gebruiken, zien in het home-scherm een grafiek met de inkomsten en uitgaven gedurende het actuele jaar.

Het werkt onder alle browsers behalve Internet Explorer. Misschien ga ik dit nog een keer oplossen  :|

Ik wilde zelf graag in één oogopslag de gang van zaken zien. Dat kan leuk zijn maar ook confronterend zoals Sjaam tegen mij zei.

Maar dan denk ik:

een goede boekhouder moet kunnen confronteren... :)
#2134
Het aanbod van tijdelijke ict-vacatures nam in het eerste halfjaar van 2010 met ongeveer tweederde toe in vergelijking met diezelfde periode in 2009. Het totaal aantal vacatures steeg in de eerste zes maanden van 2010 met ruim een kwart. Dat blijkt uit cijfers van vacaturesite IT Job Board, die het aanbod van vacatures tussen beide perioden vergelijkt. Daaruit maakt de vacaturesite op dat de ict-banenmarkt zich herstelt.

http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/loopbaan/3445800/1458016/vraag-naar-tijdelijke-icter-groeit-fors.html
#2135
Citaat van: MacMannesEventueel zou ik ook wel kunnen helpen met programmeren, omdat ik pas een bedrijf heb gestart dat iPhone en iPad programma\'s maakt.
Dank voor het aanbod. Goed om te weten. Ik denk er eerst nog over na om een web-versie te maken voor kleine schermen.
#2136
Wie op zoek is naar een goede schilder, timmerman of stucadoor, gaat nu vooral te rade bij vrienden die net een klus hebben laten uitvoeren.

Over een aantal maanden komt er een keurmerk voor zelfstandigen zonder personeel (zzp\'ers) in de bouw dat daarbij een handje kan helpen.

http://www.nu.nl/werk-en-prive/2296711/zzpers-bouw-krijgen-eigen-keurmerk.html
#2137
Er komen steeds meer zzp-ers in de bouw. Op dit moment zijn er zeker 80.000 zzp-ers in de bouw actief. Dit is ongeveer 15 procent van het totaal aantal werkende in de bouwsector.
 
80 procent van de zelfstandigen is niet alleen afhankelijk van het werken voor aannemers. De zelfstandige heeft ongeveer 10 verschillende opdrachtgevers per jaar. De voorspellingen zijn dan ook dat in 2020 bij groei van de economie het aantal zelfstandige kan doorgroeien tot 125.000 zelfstandigen in de bouw sector.

http://www.mijnzzp.nl/Weblogs/Van-de-redactie/Veel-zzpers-in-de-bouw
#2138
Daar ben ik al een keer mee begonnen maar dat is nog (lang) niet af.  :(
#2139
Citaat van: HRLVolgens de richtlijn mag een lidstaat het kasstelsel optioneel toepassen aan de aftrekzijde, dat wil zeggen dat een btw-ondernemer in voorkomende gevallen btw pas in aftrek kan brengen bij betalingen aan leveranciers en niet al op het moment van ontvangen van de factuur.

Fraaie boel!

Wel meteen moeten afdragen als je hebt gefactureerd, maar niet mogen aftrekken als je een factuur hebt ontvangen.

Zeer bedenkelijk dit.
#2140
Dat is wel wenselijk. Ik heb hier reeds over nagedacht en ik wil dit wel inbouwen omdat ik het gemak daarvan begrijp.

Ik heb helaas nog geen zicht op een datum.
#2141
Ondernemingen mogen langer de tijd nemen om hun BTW-uitgaven in andere EU-landen terug te vragen. De deadline verschuift waarschijnlijk van 1 september 2010 naar 1 maart volgend jaar.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/959/bedrijven-uitstel-btw-teruggave-buitenland
#2142
Nieuwe functionaliteiten / Nieuw factuurnummer
17 juli, 2010, 21:04:37
Tot heden \"keek\" Acumulus voor het bepalen van het nieuwe factuurnummer naar het hoogste nummer wat bestond in alle jaren.

Nu kijkt Acumulus alleen nog maar naar het hoogste nummer dit jaar.

Dit heeft als voordeel dat je elk jaar makkelijker een andere nummering kunt beginnen.
#2143
Nieuws, wet- & regelgeving / NIET DOEN!
16 juli, 2010, 16:01:16
Ik kreeg vandaag dit mailtje...

ING    *
   
Dear Sir/Madam,

Vanwege de migratie tussen Postbank en ING verzoeken wij u eenmalig uw primair IP-adres te bevestigen.

Op 16 maart 2010 is er onderhoud geweest aan onze website en sindsdien werken wij met een nieuw beveiligingssysteem voor het internet-bankieren. Dit hebben wij gedaan om te voorkomen dat er misbruik wordt gemaakt van uw gegevens.

Klik op de link hieronder, log in en uw primair IP adres wordt bevestigd. Klik hier om via Mijn ING uw primair ip te bevestigen. ING Online test drive.

N.B. Elke computer aangesloten op het internet of netwerk heeft een nummer waarmee deze zichtbaar is voor alle andere computers op het internet. Men kan dit vergelijken met telefoonnummers. Om het mogelijk te maken dat computers elkaar kunnen vinden en identificeren hebben deze hun eigen nummer nodig. Deze nummers zijn de `IP adressen`.

Bedankt voor uw medewerking.


Met vriendelijke groet,
ING Online-Security
ING Nederland

--------------------

Dit is een poging om jouw inloggegevens te krijgen.  :mad:
#2144
Als je van de KOR gebruik maakt, doe je alsof je het geld over hebt gemaakt want anders blijft dat bedrag openstaan op de balans.

Nieuwe boeking -> Ik wil de BTW-afdracht/teruggave invoeren -> Kies rekening buiten Acumulus.
Geef deze afdracht de omschrijving: Fictieve afdracht BTW Q2 2010 i.v.m. KOR

De bijtelling kun je direct doen maar ik zou dat pas aan het einde van het jaar doen. Je weet immers niet zeker of de KOR mag houden of niet. Dat weet je pas aan het einde van het jaar.

Tel aan het einde van het jaar alle fictieve KOR-afdrachten op plus het vierde kwartaal en geef dat dan op als bijtelling.
#2145
Het is een vreemd en opvallend verschijnsel. Bij het maken van een offerte vallen velen terug op het taalgebruik van decennia terug. Hieronder vindt u vijf taaltips voor het opstellen van een duidelijke offerte.

http://www.detweedelezer.nl/Home/De-TweedeLezer-Actueel/Vijf-taaltips-voor-offertes.html
#2146
In navolging van Birgit, die schreef over het seminar Starten als parttime ondernemer van de Kamer van Koophandel, ben ik ook voor het eerst bij de KvK binnengestapt. Ik besloot het echter anders aan te pakken. Ik maakte een afspraak voor één-op-één gesprek van een uur. Dat kost 30 euro, net als alle seminars van de KvK, maar dan had ik wel de zekerheid dat alle inhoud relevant zou zijn voor mij.

Over het gesprek ben ik zeer tevreden. De ondernemersadviseur was vriendelijk, hij wist zeer goed waar hij het over had, en het gesprek werd niet stipt na één uur afgekapt, maar pas toen iemand anders anderhalf uur later de kamer nodig had. We hebben het gesprek zelfs in de kantine afgerond.

Maar wat nu?

http://www.ikki.nl/groepen/Ondernemerschap/3188-inschrijven_bij_de_kvk_say_what
#2147
Zodra je het bestand wilt importeren, kun je bij Bank kiezen voor diverse banken en formaten. Kies in jouw geval ING startersrekening (.csv).
#2148
ZZP\'ers kunnen werken waar en wanneer ze willen. Dus ook in het zonnetje, op de camping, of met hun neus in de sneeuw. Zes zomerse werkplekken.

Ben je ook zo\'n ZZP\'er die lacht om de loonslaaf - moderne holbewoner die zich iedere dag weer laat opsluiten in een deprimerend kantoorpand en er met knipperende oogjes weer uitkruipt terwijl jij al ergens van je roseetje zit te genieten? Voor ZZP\'ers die voor hun werk niet veel meer nodig hebben dan een laptop en internet zijn er legio mogelijkheden om in de zon geld te verdienen. Een overzicht van zes zomers flexplekken.

http://www.sprout.nl/68/9377/how-to/6-zonnige-zzp-werkplekken.html
#2149
Was het maar zo!  :D
#2150
Ik zie geen bestand. Kun je dit mailen naar klantenservice@acumulus.nl?

Edit: ik denk dat je het csv-bestand met de jaaropmaak jjjjmmdd hebt gebruikt en niet dd-mm-jjjj.

Zou je deze eens willen proberen want die eerste klopt soms helemaal niet.