Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Bert-Jan

#2251
Steeds meer werknemers hebben de mogelijkheid om thuis te werken. Het percentage werknemers dat in de cao afspraken over thuiswerken heeft, is meer dan verdubbeld: van zes procent in 2007 tot 15 procent in 2009. Dit maakt duidelijk dat steeds meer werkgevers het belang inzien van een goede combinatie van arbeid en zorg.

http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=14122&hoofdmenu_item_id=13826&rubriek_id=391818&link_id=186935
#2252
Ik zou dat boeken met één verzamelfactuur per iDEAL-storting.
#2253
Als je dat aan de belastingdienst vraagt, zal deze zeggen dat je direct een factuur moet maken. Het zijn immers inkomsten.

Is er een reden waarom je niet direct een factuur wilt maken?
#2254
Je kunt mutaties van de Rabobank invoeren. Kies dan het bestand mut.txt.
#2255
Een factuurnummer kan alleen worden opgeslagen als heel nummer zonder alphanumerieke tekens.

Er is geen mogelijkheid om HTML toe te voegen. AF en toe experimenteer ik met een nieuwe factuur opmaak die wel html-gebaseerd is maar dat is niet operationeel.
#2256
Er bestaan tegenwoordig voldoende opensource-mailapplicaties die hetzelfde of zelfs meer kunnen dan Outlook. Dat schrijft het Data Testlab in een vergelijkende test van Linux-distributies.

http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/besturingssystemen/3317472/1277048/linux-er-is-leven-na-outlook.html
#2257
Voor diegenen die een Paypal-account hebben...

Regelmatig worden er berichten verstuurd waarin wordt aangegeven dat jouw Paypal-account is beperkt en dat je dat \"moet oplossen\".

Dear customer,

Your account has been temporarily limited

Click here to resolve the problem

Thank You.


Doe dat niet! Als je problemen hebt met Paypal, ga je altijd naar jouw eigen Paypal-account en niet vage servers.
#2258
Heeft iemand een goede tip om lokale bestanden te openen vanuit de browser?

Wat ik tot nu toe ben tegengekomen, zijn technische beperkingen om veiligheidsredenen.
#2259
MUT.txt... dat was het!
#2260
Ik heb alleen Rabobank .MUT ingebouwd. Kun je daar niet mee uit de voeten?
#2261
De vraag naar freelance ict\'ers is de afgelopen drie maanden sterk gestegen. Dat blijkt uit de Flex-index van vacaturesite IT-Contracts.nl. De vraag naar freelance ict\'ers is bijna op hetzelfde niveau als in januari 2008, zegt de website. Zelfstandige ict\'ers zoeken nog steeds erg actief naar opdrachten.

http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/loopbaan/3319445/1458016/vraag-naar-freelance-icters-stijgt-weer.html
#2262
Nieuws, wet- & regelgeving / Browsers vergeleken
12 april, 2010, 10:07:54
Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met Chrome.
#2263
Nieuwe functionaliteiten / Factuurdatum wijzigen
11 april, 2010, 15:00:28
Uiteraard zijn de tabellen met sleutels gekoppeld.

Technisch is vrijwel alles mogelijk. Het zijn veelal niet technische beperkingen die mij tegenhouden. Wat mij vaak tegenhoudt is de planning en uitvoering van veranderingen. Ik kan maar één aanpassing tegelijk inbouwen omdat elke aanpassing invloed kan hebben op de gehele applicatie.
#2264
Nieuws, wet- & regelgeving / Browsers vergeleken
11 april, 2010, 09:54:31
Aardig overzicht van de prestaties van de meest bekende browsers.

http://sixrevisions.com/infographs/browser-performance/
#2265
Leuke ondertitel!

ICP gaat inderdaad over leveringen van jou aan het buitenland.
#2266
Probleem is volgens mij nu opgelost.
#2267
Mmm, vreemd, ik zou wel even willen kijken naar het importbestand. Kun je dat mailen naar ons?
#2268
Ik begrijp deze vraag wel maar het scherm wordt dan heel complex.

Per regel van de inkoopfactuur moet je dan volledige controle hebben over omschrijving, BTW, bedrag, kostensoorten, kostenplaatsen, afschrijvingtermijnen en restwaarden.

Ik heb mij er nog niet aan gewaagd om zo\'n scherm te maken.
#2269
Nieuwe functionaliteiten / Factuurdatum wijzigen
09 april, 2010, 00:54:31
Dat komt omdat er onder de motorkap nog veel meer subboekingen zijn die ook een datum hebben. Denk hierbij aan V&W, BTW e.d. Bij een investering met afschrijving zijn er soms wel meer dan 20 subboekingen met allemaal verschillende data.
#2270
Ik zal de specificaties bekijken.
#2271
VCard ziet er gedateerd uit.

Outlook kan toch ook csv-bestanden exporteren?
#2272
Nieuwe functionaliteiten / Slimme bankimport
08 april, 2010, 12:56:08
Ik denk dat er nog wel iets verbeterd kan worden aan de controle van dubbele boekingen e.d. maar ik denk niet dat er echt automatisch geboekt zal gaan worden.

Maar goed... een half jaar geleden zei ik dat een import ook niet nodig is... :D
#2273
Inkoopfacturen met verschillende BTW-tarieven dienen apart ingevoerd te worden.

Er kunnen niet alleen verschillende BTW-tarieven zijn, maar ook verschillende kostensoorten, kostenplaatsen en afschrijvingsregels.
#2274
Nieuwe functionaliteiten / Slimme bankimport
08 april, 2010, 12:48:19
Ik ben een beetje voorzichtig om veel stappen automatisch te doen.
#2275
Daar wil ik best naar kijken.

Ik heb zelf geen Outlook (alleen Linux) dus ik heb dan een voorbeeld nodig van een csv-bestand uit Outlook.

Kun je zo\'n bestand naar ons mailen?
#2276
Het zelfstandig ondernemerschap groeit in populariteit, niet alleen onder de ZZP\'ers zelf maar ook onder de rest van de bevolking. Steeds meer mensen, waaronder een groeiend aantal particulieren, kiezen ervoor om ZZP\'ers in te zetten. Vanwege die groeiende populariteit van zelfstandig ondernemers is klussenmarktplaats ZZPnodig.nl een nieuwe weg ingeslagen. De site biedt vanaf nu ZZP\'ers en opdrachten aan in alle sectoren. Daarom zijn ook de vormgeving en de navigatie verbeterd.

http://www.deondernemer.nl/deondernemer/469062/Populariteit-ZZPers-groeit.html
#2277
Je kunt dit gewoon boeken als een zakelijke uitgave met 0% BTW.

Aangezien je geen bon hebt, is het van belang op een andere manier aannemelijk te maken dat je deze spullen zakelijk hebt gekocht. Betaal bijvoorkeur via de bank vanaf je zakelijke rekening.
#2278
Citaat van: finalwebsitesIk vind de functie zeker goed, maar dit hoort niet in een applicatie zoals acumulus (links zouden wel te gek zijn)
Is in dat geval een alphanumeriek veld van 200 karakters voldoende?
#2279
Ik dacht aan maximaal 1 MB per boeking en 20MB gratis voor alle boekingen. Als je een factuur in pdf ontvangt, is deze minder dan 100 kB.

Als je zelf gaat scannen, kun je instellen hoe groot het bestand moet worden. Indien je een resolutie kiest van 100 dpi, wordt het bestand klein en nog steeds goed leesbaar. Als je een hoge resolutie kiest, wordt het bestand groter, duurt de upload langer en zit je sneller aan je max.

Hoewel ik dit nu zelf met veel plezier gebruik, vermoed ik dat de tijd hier nog niet rijp voor is. Daarom wacht ik nog even met het vrijgeven van deze functie.

Zodra mensen er om gaan vragen, bekijken we het opnieuw.  :D
#2280
Dankje! Je kunt nu reeds ABN-AMRO importeren. Kies dan het TAB-bestand.
#2281
Dat zou inderdaad mooi zijn. Ik ben echter nog niet zover.

De backoffice is inmiddels een stuk verder geautomatiseerd en ik probeer nu de draad weer op te pakken met nieuwe functionaliteiten.
#2282
Het marktaandeel van Windows 7 groeit gestaag en is na bijna een half jaar op tien procent. Dat is een jaar eerder dan Vista destijds. De meeste gebruikers zijn \'uiterst tevreden\'.

http://webwereld.nl/nieuws/65638/windows-7-bereikt-10-procent-marktaandeel.html#source=sub1
#2283
Dat wordt gelezen uit de accountgegevens. Wij kunnen dat wijzigen als je doorgeeft wat het nieuwe emailadres moet zijn.
#2284
Dat zou inderdaad mooi zijn, maar de aangifte IB zit veel complexer in elkaar. We hebben geprobeerd e.e.a. toch zo duidelijk mogelijk te maken met de Jaarrekening voor de IB-aangifte.
#2285
De belastingaangifte van aangifteplichtige Nederlanders had uiterlijk vandaag, 1 april, voor twaalf uur vannacht bij de Belastingdienst moeten zijn. Wie daar om welke reden dan ook niet in is geslaagd en wie ook niet voor vannacht twaalf uur uitstel heeft aangevraagd, hoeft zich toch niet al te veel zorgen te maken.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/805/wat-te-doen-bij-te-late-aangifte
#2286
Zo diep was er ik er nog niet ingedoken... :D
#2287
Dankje Rogier,

Ik ga op onderzoek uit.
#2288
Citaat van: lexicamHoi Bert-Jan,

Mijn logo ziet er nog steeds niet mooi uit

Hallo Lexicam,

Dat zit denk ik de verkleining van het plaatje om het passend te maken. Heb je ook een kleiner logo dat reeds minder dan 300 px hoog is?
#2289
Zelfstandige winkeliers verdwijnen in Nederland steeds meer uit de belangrijkste winkelstraten. In Utrecht en Leeuwarden gaat het op de zogeheten A1-locaties al om minder dan 1 procent van de winkelmeters.

http://www.nu.nl/economie/2216396/zelfstandige-winkelier-verdwijnt-straatbeeld.html
#2290
Dankje Rogier,

Ik moet toegeven dat ik het complexe materie vind en vooral pragmatisch te werk ga. PDF\'s worden meer op het scherm getoond dan uitgeprint. Op het scherm ziet het er in de regel nu beter uit.

Even een domme vraag: is die eigen DPI van bestanden met php te lezen?
#2291
Daar moet ik naar kijken. Zoiets als

Notus IT
#2292
Zelfstandigen zonder personeel (zzp\'ers) moeten straks makkelijker kunnen meedingen naar opdrachten van de overheid. Minister Maria van der Hoeven (Economische Zaken) wil daarom de regels voor deze groep versoepelen.

http://www.nu.nl/economie/2216281/kabinet-wil-positie-zzper-verbeteren.html
#2293
Starten met een arbeidsongeschiktheidsuitkering

Beginnende ondernemers die door (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheid minder kansen hebben op
werk, kunnen op grond van het Re-integratiebesluit een starterskrediet aanvragen voor een eigen bedrijf.
Voorwaarde is dat u als arbeidsongeschikte een ZW-, WIA-, WAO-, Wajong- of WAZ-uitkering ontvangt en dat
u een ondernemingsplan hebt waaruit blijkt dat uw plannen haalbaar zijn.
Of het krediet wordt verleend, hangt onder meer af van de levensvatbaarheid van het bedrijf dat u wilt star-
ten. De kredietfaciliteiten, zowel het starterskrediet als een mogelijk voorbereidingskrediet, zijn gelijk aan
de Bbz-startersfaciliteiten (zie paragraaf 4.1).
Meer informatie over het starten vanuit een arbeidsongeschiktheidssituatie kunt u krijgen bij UWV
WERKbedrijf.

Starten met een WW-uitkering

Als u als WW-gerechtigde een eigen bedrijf start, bent u niet meer beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Het
gevolg is dat uw WW-uitkering vervalt en dat meestal, zeker tijdens de eerste maanden, uw inkomen flink
achteruit gaat.
Om deze inkomensterugval te beperken, kunt u, na toestemming van het UWV WERKbedrijf, gedurende 6
maanden met behoud van uw uitkering starten met een eigen bedrijf. Eventuele inkomsten uit de onderne-
ming tijdens deze startperiode van 6 maanden worden voor 70% verrekend met uw WW-uitkering.
Meer informatie over het starten vanuit een WW-situatie kunt u krijgen bij uw lokale UWV WERKbedrijf.
#2294
Belastingadviseurs moeten belastingconstructies die tegen de bedoeling van de wet ingaan melden bij de fiscus. Dat wil SP-Tweede Kamerlid Farshad Bashir.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/795/mogelijk-meldingsplicht-belastingadviseurs
#2295
Nieuws, wet- & regelgeving / Verzekeringen
29 maart, 2010, 23:34:44
Als ondernemer bent u, net als iedereen, op grond van de Zorgverzekeringswet verplicht een ziektekostenverzekering af te sluiten. Naast de verplichte basisverzekering die medische zorg uit het basispakket dekt, kunt u bij uw zorgverzekeraar aanvullende verzekeringen afsluiten.

Voor andere risico\'s die het hebben van een bedrijf met zich mee brengt, hebt u geen verzekeringsplicht. Tegen een aantal van deze risico\'s kunt u zich vrijwillig verzekeren.
Persoonlijke en bedrijfsverzekeringen

U kunt persoonlijke verzekeringen afsluiten zoals de arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) en de ongevallenverzekering. Daarnaast bestaat een aantal bedrijfsverzekeringen, die de risico\'s voor uw bedrijf afdekken. Het gaat bijvoorbeeld om de:

    * Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering
    * Bedrijfsautoverzekering
    * Bedrijfsschadeverzekering
    * Beroepsaansprakelijkheidsverzekering
    * Exportkredietverzekering (EKV)
    * Goederenverzekering
    * Inkomensverzekering
    * Inventarisverzekering
    * Kredietverzekering
    * Opstalverzekering
    * Rechtsbijstandverzekering
    * Verzuimverzekering

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/product/wet--en-regelgeving/Verzekeringen
#2296
Ik neem jouw adviezen serieus en ben nog in overleg met de systeembeheerders van onze servers.

Als ik iets niet wil, is het problemen met de server. Nogmaals, we hebben dit systeem reeds enkele jaren draaien voor onze andere webapplicatie en die draait nog steeds zeer snel.

Ik zal jouw bezwaren voorleggen aan de technoboys van onze provider.
#2297
Ik begrijp jouw opmerkingen en ik kan je zeggen dat dit iets is waar we niet licht over denken.

Wij verhuren ook het pakket Devosweb sinds 2005 met filehosting. We hebben inmiddels enkele jaren ervaring met het opslaan van grote hoeveelheden bestanden via de webapplicatie en dat gaat zeer goed. Het opslaan van bestanden is een van de belangrijke redenen waarom men voor Devosweb kiest.

Het gaat bij Acumulus niet om onbeheersbaar veel data. Wanneer je een pdf als factuur krijgt, is deze veelal minder dan 50KB.

Er is nu een aantal klanten aan testen en ik wil graag bekijken hoe dit loopt.
#2298
Dat is een goed punt. Ik ben in overleg met onze provider om LimitRequestBody laag in te stellen. De maximale bestandsgrootte is thans 1 MB.

Ik heb gekeken naar Google en Amazon S3 maar dan heb ik onvoldoende controle op de data.
#2299
Hoewel het aantal stemmers wellicht te gering is om echte conclusies te kunnen trekken, is wel een beetje duidelijk dat document-opslag nog niet meteen zo hoog wordt gewaardeerd.

Ik denk dat dit in de toekomst zal kunnen veranderen als steeds meer digitale facturen worden gestuurd.

Sjaam en ik hebben besloten deze nieuwe functionaliteit gratis aan te bieden met een maximum van 20 MB voor alle documenten. Aangezien er niet veel animo voor is, zal het denk ik niet zo\'n vaart lopen met de belasting van de server.

Indien klanten toch meer ruimte nodig blijken te hebben, zullen wij waarschijnlijk ook meer kosten moeten maken voor meer opslag- en backupruimte. We moeten even kijken over welke hoeveelheden we het hebben, maar op dit moment stellen we de meerprijs voor een opslag tot 50MB i.p.v. 20MB vast op 4 euro ex BTW per maand.
#2300
Beleggers die de risico\'s van een onderneming willen beoordelen, schieten weinig op met de jaarrekeningen die elk jaar worden gecontroleerd door accountants. Ze hebben \'meer relevante informatie\' nodig. Dit zegt Dennis M. Nally, de 57-jarige mondiale bestuursvoorzitter van accountants- en adviesbedrijf PricewaterhouseCoopers (PwC), in gesprek met het Financiële Dagblad. Hij roept op tot een \'debat\' tussen beleggers, toezichthouders en accountants.

http://www.vanderzwaard-accountants.nl/accountant-vreest-voor-zijn-overbodigheid_nieuws-5.html