Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Ivo Henckens

#1
Komt voor elkaar, stuur ik je per e-mail zodra ik wat mutaties heb op m'n nieuwe zakelijke rekening.
#2
Dank voor de update Bert-Jan!
Omdat ik pas enkele dagen klant ben bij KNAB zal het al gauw 'n maand duren alvorens ik 'n handjevol transacties heb op die nieuwe bankrekening.

Aangezien KNAB dit prominent presenteert als hun "boekhoudexport": wellicht heeft KNAB een wat uitvoeriger voorbeeld van hun MT940 bestand, met een nette instructie erbij?

Laat me aub weten als dit niet zo is. dan kan ik over pakweg 'n maand een bestand aanleveren met in elk geval enkele transacties.
#3
Ik ben net overgestapt naar KNAB.
Die "boekhoudexport" van KNAB lijkt ook mij heel handig. Immers, wij Acumulusgebruikers hoeven daarbij niet na te denken over aansluitende import datums, dat is zonder nadenken netjes afgedekt.

Concrete vraag derhalve, rekening houdend met het feit dat KNAB waarschijnlijk zijn marktaandeel en het aantal klanten snel aan het uitbreiden is:

komt er een importprofiel voor de KNAB Boekhoudexport (waarvan een voorbeeld MT940 bestand is bijgesloten bij deze post).

Alvast dank voor een update over dit onderwerp!
#4
Beste Annalies, Esther of collega,

Ik krijg de gegevens voor personeelskosten helaas niet kloppend in de rekensheet op de wiki. Het lijkt WEL te kloppen als ik de volgende werkwijze hanteer:

Bij "Loonheffing" vul ik in het totaal van loonheffing plus SV premie plus ZWV
Bij "Totaal bruto loon" vul ik in de totale kosten voor de werkgever, dus het totaal van bruto salaris plus vakantiegeld plus SV premie plus ZWV

Kloppen de 2 bovengenoemde aannames, is dat de juiste werkwijze?

Gerelateerde vraag: mijn salarisadministrateur verstrekt o.a. de volgende bedragen:
loonheffing en sociale lasten samen: 172,70
Opgave aan en betaling de belastingdienst: 170,00
Afrondingsverschillen: 2,70
Vraag: hoe moet ik dat afrondingsverschil boeken?
Dank!
#5
Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 19 maart, 2013, 00:40:03
Citaat van: henckens
1) HOME scherm: zou geweldig zijn als dit wordt aangevuld met enkele voor de doorsnee gebruiker relevante en goed te begrijpen indicatoren, zodat dit nog wat meer een dashboard wordt over de financiele staat van ons onderneminkje
Waar denk je aan?

Bert-Jan,

Excuses voor mijn late reactie, in mijn ogen zou het al een prettige verbetering zijn als winstsaldo in een afzonderlijk grafiekje komt. Het voordeel daarvan is dat de schaal van de grafiek "inkomsten/kosten" dan niet meer wordt gedicteerd door de hoogte van het winstsaldo waardoor de (afzonderlijke) grafiek met maandelijkse inkomsten en kosten veel beter leesbaar blijft.

Ik ben groot fan van Acumulus en krijg precies de functionaliteit die ik nodig heb maar zie inderdaad soms (duurdere) alternatieven opduiken waarvan de gebruikersinterface inderdaad net een wat rustiger en prettiger indruk maakt.
#6
Beste Annalies, Esther, Bert-Jan of slimme medegebruikers,

Ik ben IB-ondernemer waarbij ik met ingang van 1 oktober 2012 op naam van mijn onderneming  een personenauto lease (full operational lease) die ik ook prive gebruik en waarvoor ik in mijn IB aangifte een fiscale bijtelling opgeef op basis van cataloguswaarde, periode en bijtellingspercentage.

De maandelijkse BTW-factuur van de leasemaatschappij boek ik als bedrijfskosten.

De boeking \"Ik wil de bijtelling voor het privé-gebruik van mijn bedrijfs-auto invoeren\" heb ik nog niet gebruikt, in de veronderstelling dat deze speciale boeking is bestemd voor de AANKOOP van een bedrijfsauto.

Ik ben nu echter gaan twijfelen en zit met de vraag: is mijn handelswijze correct, of moet ik aanvullend op de fiscale bijtelling op mijn IB aangifte ook deze speciale boeking verrichten in Acumulus?

Hartelijk dank,

Ivo Henckens
#7
Best mooi, maar ik wil graag 2 puntjes aanreiken die voor mij persoonlijk nog iets hoger op de prioriteitenlijst staan dan een nieuwe look:

1) HOME scherm: zou geweldig zijn als dit wordt aangevuld met enkele voor de doorsnee gebruiker relevante en goed te begrijpen indicatoren, zodat dit nog wat meer een dashboard wordt over de financiele staat van ons onderneminkje

2) PDF-export voor de jaarlijkse IB aangifte: zou geweldig zijn als die wat beter zou aansluiten bij de invoerschermen van het aangifteprogramma. Naar mijn idee (ik kan me vergissen) zijn in de loop der jaren de IB aangifte PDF en het aangifteprogramma heel geleidelijk uit elkaar gegroeid waardoor voor het invullen van de aangifte nu een groeiende mix van PDF-jes en schermafdrukken vereist is.