Beste Annalies, Esther of collega,
Ik krijg de gegevens voor personeelskosten helaas niet kloppend in de rekensheet op de wiki. Het lijkt WEL te kloppen als ik de volgende werkwijze hanteer:
Bij "Loonheffing" vul ik in het totaal van loonheffing plus SV premie plus ZWV
Bij "Totaal bruto loon" vul ik in de totale kosten voor de werkgever, dus het totaal van bruto salaris plus vakantiegeld plus SV premie plus ZWV
Kloppen de 2 bovengenoemde aannames, is dat de juiste werkwijze?
Gerelateerde vraag: mijn salarisadministrateur verstrekt o.a. de volgende bedragen:
loonheffing en sociale lasten samen: 172,70
Opgave aan en betaling de belastingdienst: 170,00
Afrondingsverschillen: 2,70
Vraag: hoe moet ik dat afrondingsverschil boeken?
Dank!
Hi Ivo,
De loonheffingen zijn inderdaad alle heffingen, dus plus SV premie en premie ZWV. Eventueel kan je natuurlijk boekingsregel 2 splitsen in verschillende bedragen en dan in de omschrijving erbij zetten wat het is. Als je dat prettiger vindt.
Het totaal bruto loon (boeking 5) bestaat uit het bruto loon / bruto toeslagen / reservering vakantierechten.
Het saldo van het afrondingsverschil kun je aan het eind van het jaar corrigeren dmv een interne overboeking naar bijv. kas. Vervolgens dit kas saldo via een zakelijke credit (min) uitgave wegboeken op kostenpost diverse .
Hallo Ivo,
Dank voor je reactie; je vraag is terecht. Het rekensheet had ik al aangepast maar blijkbaar nog niet als link aan de handleiding gekoppeld. Zie bijgaand. Ik zal het per aparte mail nog naar de klantenservice sturen om verwarring te voorkomen.
Groet, Annalies
Nu ook in de Wiki.