Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Karen Töning

#251
Nieuws, wet- & regelgeving / Kosten kantoor aan huis
14 november, 2009, 10:34:47
Citaat van: DJVOHoi allemaal,

Ik heb misschien een aparte vraag maar ik werk vanuit huis. Ik heb dus geen kosten voor een kantoorpand en de daarbij behorende faciliteiten. Echter maak ik natuurlijk wel extra kosten aan energie etc hier thuis.

Zijn dit kosten die ik op een of andere manier zakelijk kan wegschrijven?

En bijvoorbeeld mijn internet aansluiting staat op privenaam maar gebruik ik uiteraard ook grotendeels zakelijk. Is dat iets wat ik kan wegschrijven????


Goedemorgen,

ik werk zelf ook van huis uit (kantoor). Dit doe ik al ongeveer 10 jaar. Onder bepaalde voorwaarden kun je deze posten aftrekken.
Het ligt eraan of je voor je kantoor een aparte kamer hebt. Zo ja, dan kun je bepaalde kosten die je voor de zaak maakt evenredig naar de ruimte van gebruik woonhuis aftrekken.
Dit kun je alsvolgt boeken in Acumulus: zakelijke uitgaven, het hele bedrag aan bijvoorbeeld huur of telefoonkosten of internet, kostensoort, en hierna (en hier gaat het om) het percentage wat je voor prive gebruikt. Dit moet hetzelfde percentage zijn als voor het gebruik van de ruimte in de woning.

Mocht je nog meer vragen hebben, dan horen we dit graag van je.

Veel succes.

Groetjes van Karen Stikkelman