Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Topics - Loekarin

#1
Op https://www.siel.nl/acumulus/boekhouders/  staat weliswaar een opsomming van boekhouders, maar deze lijst biedt mij geen overzicht of handige hulp als ik een nieuwe boekhouder zoek. Ik mis filter- en zoekmogelijkheden om zo boekhouder(s) te kunnen vinden met een bepaald specialisme, affiniteit en/of werkwijze. Nu moet ik bij tientallen boekhouders hun persoonlijke website bekijken, om te ontdekken op wie ze zich richten en waar hun expertise ligt. Kan dit niet anders?
Ja, volgens mij wel. Een zoek- en filtersysteem zou, volgens mij, veel toevoegen. Daarnaast zou het handig zijn als per boekhouder niet alleen adresgegevens e.d. vermeld staan, maar er ook een korte omschrijving bij staat (enkele regels), waarin ze zelf kort kunnen zeggen wie ze zijn en wat ze doen.

Handige filtermogelijkheden zouden bijvoorbeeld kunnen zijn:
Werkwijze:
-onderwijzen/ trainen/ begeleiden van de klant, zodat je als klant zoveel mogelijk zelf kunt doen
-'overnemen' van de klant, zodat de boekhouder zoveel mogelijk doet
-beide
-anders

Werk je (graag) op afstand bijv. via Zoom, MS Teams etc. of 'in het echt'?
Buiten coronatijd, hoef je een boekhouder aan de andere kant van het land, die aangeeft vooral via echte afspraken te werken, dan niet te benaderen. Behalve als je een paar uur reistijd geen punt vindt.

Expertise, specialismen
-kan ook goed vermeld worden in de korte omschrijving bij iedere boekhouder

-Affiniteit met..
idem. Bijv. ervaring/affiniteit met parttime ZZP-ers; met ZZP-ers die ondernemen naast een uitkering (Wajong, WIA etc.); met het 'middenbedrijf' met lease-auto's en personeel etc.

Kortom: bij het zoeken van een boekhouder wil ik graag iets meer weten, dan wat er nu in het overzicht staat.




#2
Hoi,
Helaas houdt mijn vaste boekhouder er mee op (voor wat betreft controle administratie in Acumulus), dus nu ben ik op zoek naar een nieuwe. Wie zoek ik? Uiteraard ben je goed bekend met Acumulus. Daarnaast heb je ervaring met boekingen van internetaankopen (via websites), die van over de hele wereld kunnen komen en ook niet altijd een factuur opleveren waar op de goede manier de BTW/ VAT op staat vermeld. Ik koop namelijk regelmatig vanalles via een veelheid van websites, zoals Amazon.com, Envato Market en allerlei andere online shops. Het gaat meestal om software of dingen voor een website, zoals themes of plugins. Ook gaat het meestal om 1 ding. Ik importeer dus geen goederen uit het buitenland, maar bestel gewoon alles wat ik nodig heb online, waardoor het voor de administratie meteen een boeking uit het buitenland is of kan zijn. Digitale aankopen download je meteen naar je computer, dus heeft niks met douane te maken.
De boekhouder die ik zoek, is ruimschoots bekend met boekingen horend bij een veelheid van online aankopen van een veelheid van webshops en particulieren. MOSS regelingen, buitenlandse facturen van buiten EU inboeken als 'gewone factuur' terwijl er geen factuur van douane of inklaarder bij hoort etc. etc. is voor jou gesneden koek. Als ik je een factuur laat zien van willekeurig welke online aankoop, weet jij meteen hoe die op de juiste manier in Acumulus gezet moet worden.
En je vindt het leuk dit aan mij uit te leggen en samen met mij door te spreken.

Ik doe de boekingen in Acumulus zelf, maar zoek iemand die 1x per kwartaal de controle doet en jaarlijks de IB-aangifte. Belangrijk daarbij vind ik dat je het leuk vind om vragen (van mij) te beantwoorden, en mij te begeleiden, zodat ik zoveel mogelijk zelf kan. Ik denk al veel te weten, maar vind het prettig dat de boekhouder nog wel altijd de kwartaalcontrole BTW doet. Dit hoeft niet veel tijd te kosten.
Ik ben zelf iemand die altijd precies wil weten hoe iets in elkaar zit en dat verwacht ik van jou ook. Oog voor detail, interesse in regelgeving (m.n. BTW en belastingen), en affiniteit met kleine ZZP-ers spreken voor zich.

Ik schat dat je ongeveer 1 uur per kwartaal kwijt bent voor de BTW-controle, en hopelijk wordt dit steeds minder, omdat ik steeds meer zelf doe. Als je zelf, vanwege ervaring, meteen ziet hoe al die facturen van internetaankopen geboekt moeten worden (en je dus niet meer hoeft op te zoeken hoe het ook alweer zit met MOSS etc.), kan het nog sneller.

Wie is die leuke boekhouder die me wil ondersteunen bij het doen van mijn eigen administratie en het leuk vind te controleren of ik het allemaal goed heb gedaan?

Bij voorkeur woon je in omgeving Nijmegen, maar ook iets verder weg (Arnhem, Ede-Wageningen, Apeldoorn, Den Bosch etc.) is geen probleem.

Ik hoor graag van je!

Karin van den Bosch




#3
Wens: Bij Overzichten --> Laatste boekingen behalve het veld Factuurdatum ook het veld Betaaldatum zichtbaar maken. Dus als volgorde van de velden: 1) Factuurdatum 2) Betaaldatum 3) Factuurnummer 4) Omschrijving 5) Toelichting en dan de rest.
#4
Nieuwe functionaliteiten / Boeking kopieren
14 maart, 2016, 10:11:45
Ik zou het fijn vinden als er een mogelijkheid komt om Boekingen te kopieren. Bijvoorbeeld als ik een factuur (zakelijke uitgave) invoer, die meerdere factuurregels heeft, moet ik nu voor elke factuurregel een nieuwe boeking aanmaken. Maar eigenlijk blijft alles hetzelfde (leverancier, factuurnummer, datum betaald etc.), alleen de productregel is steeds anders. Stel dat ik 1 factuurregel heb ingevoerd en dan opsla. Dan is het handig als ik daarna kan kiezen tussen 'nieuwe uitgave invoeren', 'boeking openen' en als derde optie: boeking kopieren. Dan kan ik daarna in die kopie alles laten staan, alleen de omschrijving (productregel) wijzigen en opnieuw opslaan.
Stel dat ik bijvoorbeeld een hele reeks kantoorbenodigdheden bestel, en dan een factuur ontvang met bijvoorbeeld 20 factuurregels. Ik wil dit niet allemaal samenvoegen, dus ik wil terug kunnen blijven zien wat ik gekocht heb. Dan is het heel erg onhandig om 20x de hele riedel (leverancier, factuurdatum, factuurnummer, betaaldatum, wel/geen investering etc. etc. etc.) opnieuw te moeten doen.
#5
Bij relaties mis ik het veld Relatienummer/Leveranciersnummer/Klantnummer. Ik kan wel het veld Kenmerk gebruiken voor dit doel. Maar volgens mij kun je vervolgens niet sorteren op (relatie/leveranciers/klant)nummer. Ook zie ik in het scherm Relaties niet de nummering staan. Als ik nu bij Kenmerk het eerstvolgende relatienummer in wil voeren, dan moet ik eerst op een omslachtige manier opzoeken bij welk nummer ik ook alweer gebleven ben.
#6
Ik ben op zoek naar een boekhouder die bekend is met Accumulus en hier zelf ook mee werkt, en die mij op weg kan helpen bij het (gaan) gebruiken van Accumulus. Denk aan het bieden van ondersteuning, controleren van boekingen die ik zelf doe, uitleg geven zodat ik zelf kan leren van mijn fouten, bereikbaar zijn voor vragen, verzorgen BTW-aangiftes en aangifte inkomstenbelasting. Met de mogelijkheid om in het begin mij meer te ondersteunen en begeleiden, en dat af te bouwen als blijkt dat ik zelf goed overweg kan in Accumulus. Wie heeft dit als aanbod en werkt bij voorkeur in Nijmegen of omgeving?
#7
Bij Relaties staat nu wel het veld "Adres 2", maar eigenlijk is dat het veld "Adresregel 2", horend bij het eerste adres. Volgens mij is het nu niet mogelijk om echt 2 adressen in te voeren, zoals een vestigingsadres en een postadres (bijv. een postbus-adres). Want dan zou je ook 2x een postcode en woonplaats moeten kunnen invoeren. Ik zou het handig vinden als er in elk geval een onderscheid en aparte invoermogelijkheid wordt gemaakt voor postadres en vestigingsadres.
#8
Ik zou het handig vinden als je bij Relaties zelf (door Drag and Drop o.i.d.) de volgorde van de velden zou kunnen veranderen. Ik zou het bijv. prettig en logisch vinden als de velden Email en Website onder elkaar staan, ipv het ene op Blad 1 en het andere op Blad 2. Als je zelf de volgorde van de velden in het invoerscherm kunt aanpassen, kun je dit zo instellen dat je die velden als eerste ziet, die je zelf het meeste gebruikt. Velden die je niet of minder gebruikt, komen dan meer naar achteren (op Blad 2).
#9
Ik zie dat er bij Relaties niet standaard een veld "KvK-nummer" is. Misschien wel handig om te hebben. Het is in elk geval wat op de meeste facturen standaard vermeld wordt.