Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Paul Houkes

#51
Nieuwe functionaliteiten / Status in Dossiers
24 november, 2009, 17:49:08
Een kleinigheidje misschien: het zou mooi zijn als in de dossiers de status in het veld \'Product/activiteit toevoegen\' standaard zou kunnen worden gemaakt op een van de keuzen. Nu staat dit standaard op \'gepland\', terwijl voor mij standaard \'afgerond\' makkelijker zou zijn. Het heeft geen hoge prioriteit, maar als er eens tijd voor is zou het mooi zijn!
Paul.
#52
Oh, dat is een beetje kort door de bocht, Pinnen verdwijnt niet! Er verandert alleen maar iets aan de techniek; de magnetische strip op de pasjes verdwijnt, dus je hoeft de pas niet meer door een gleuf te halen. In plaats daarvan wordt de chip gebruikt die al op de meeste kaarten zit. Dat geeft een betere beveiliging. In het buitenland zie je zit al veel; tijdens de vakantie in Frankrijk was dat al in grote supermarkts het geval. De merknaam PIN verdwijnt wel, maar \'pinnen\' als betaalmogelijkheid blijft gewoon bestaan!

Paul.
#53
Tja, en ik doe dat dus ook, werken in twee bedrijfjes: Praktijk Houkes en Paul Houkes Praktijkondersteuning...  

Maar ik ben het nu aan het proberen op te lossen met de tip in de berichtenreeks \'Aanpassen van facturen\', door een achtergrond voor de PDF\'s te kiezen in Acrobat. Volgens mij werkt dat wel, en dan kun je met verschillende soorten briefpapier werken; probleem opgelost. Zie de betreffende posting. Je moet alleen wel de beschikking over Acrobat hebben, met alleen de PDF-viewer werkt het natuurlijk niet.

Paul.
#54
Nieuwe functionaliteiten / aanpassen factuur
18 november, 2009, 18:22:59
...maar ik moet wel toegeven dat de noodzaak om de facturen nog zelf aan te passen steeds kleiner wordt, nu het \'Product\'-veld door mijzelf van een passende omschrijving kan worden voorzien. Dat er nog \'Aantal 1\' op de factuur staat, daar kan ik wel meeleven.

Eigenlijk is er voor mij nog maar een reden om de facturen niet in een keer vanuit Acumulus in PDF te maken: een plaatje onderop. Ik kan de kop van mijn briefpapier er wel op kwijt, dat zou met een afbeelding op de factuur goed moeten lukken, maar onderin heb ik behalve een tekstblok ook nog een logo van mijn beroepsvereniging staan.  :/

Is het denkbaar om in de footer ook een afbeelding te krijgen? Dan zet ik daar in een klap tekst en logo neer en ben ik klaar. Dan komt dankzij PDF ook de iDEAL-betalingsregel meteen goed op de factuur terecht, in plaats van dat mensen die link in een browser moeten gaan plakken, want dat gaan ze natuurlijk niet doen...

Paul.
#55
Nieuwe functionaliteiten / aanpassen factuur
18 november, 2009, 15:45:15
Aaargh! Gelukkig wijzigt die macro ook nog \'Aantal: 1\' op mijn uiteindelijke factuur door die regel weg te halen... doe ik tenminste nog wat zelf! :-)

Paul.
#56
Als verstokt (en vaak foeterend) Windows-gebruiker zie je wel eens over het hoofd dat er zat mensen op de Mac werken (en telkens vraag ik me af waarom ik dat ook niet doe, als die pc weer eens vastloopt omdat ik toch weer teveel open heb staan). Maar goed, ik heb dan wel het voordeel van Word...
Is OpenOffice trouwens geen alternatief? Dat is er toch ook voor de Mac?

Paul.
#57
Dit is vrij gemakkelijk te realiseren door de factuur als Wordbestand te openen en zelf de wijzigingen aan te brengen. Dan kun je er ook een voor jou passende tekst onder zetten.

Als je veel offertes maakt, dan zou dit zelfs met een Word-macro kunnen worden geautomatiseerd.

Paul.
#58
Het werkt! Vooral dankzij de extra hulp door Bert-Jan.  :D Het wachten is nu op het verwerken van het contract door ING, en dan kan ik ermee aan de slag.

Wie zijn facturen ook via iDEAL wil laten betalen: laat je niet ontmoedigen door het feit dat het er aanvankelijk superingewikkeld uitziet. Ik kan alleen oordelen over ING, maar de installatie gaat door de manier waarop het nu in Acumulus is opgezet perfect en zonder noemenswaardige problemen!

Tip voor Bert-Jan: zet nog even voor belangstellenden een stappenplan op een rijtje. Dat kan jezelf ook veel tijd aan ondersteuning besparen!

Paul.
#59
Nieuwe functionaliteiten / aanpassen factuur
10 november, 2009, 12:03:25
Je hebt gelijk, ik stuur hem per e-mail.

Groet,
Paul.
#60
Ja, aanvraag is geaccepteerd. Verder begrijp ik dat je me straks verder op weg helpt; dank je wel alvast.
Fijn dat de link ook in de Word-versie kan!
#61
Oke, ik ben aan het testen. Dit is mijn eerste resultaat:

A technical error occurred.
# Het gebruikte acceptant ID is niet geldig voor iDEAL Basic

acceptant ID heb ik via knippen en plannen in het Merchant-veld bij het rekeningnummer gezet, ook de sleutel ingevoerd. Bankomgeving staat op ING Test,  iDEAL op Actief.

Verder valt me op dat de iDEAL-link alleen op de factuur staat als ik de PDF-versie open, niet de Word-versie! Daarmee is dus aanpassing van de factuur via mijn befaamde macro onmogelijk geworden. Kan het ook op de Word-versie, of geeft dat technische problemen?

Paul.
#62
Ik vind het echt helemaal te gek! Ik hoop morgen de gegevens van ING per mail te krijgen, kan ik ook gaan testen!
En ik ga er binnenkort zeker nog een stukje tekst aan wijden in mijn nieuwsbrief van Praktijkondersteuning.
Paul.
#63
Ik heb meteen iDEAL Light bij ING aangevraagd!
#64
Maar onder de gebruikers van Acumulus zie ik verschillende webspecialisten. Er is vast wel een collega die daarin wil meedenken!  ;)
#65
Nieuwe functionaliteiten / aanpassen factuur
04 november, 2009, 18:29:54
Volgens mij heb je gelijk, ik geloof dat die macro ook die regel er voor me uitsloopt! Ik kijk vanavond even of ik hem kan mailen.
#66
Nieuwe functionaliteiten / aanpassen factuur
03 november, 2009, 11:30:50
Esmee, ik heb je probleem met de omschrijvingen op de Acumulus-factuur opgelost door deze facturen in Word te openen en er dan een macro op los te laten die \'Product\' verandert in \'Omschrijving\', die Aantal (volgende kolom)  weghaalt enzovoort. Dat werkt prima. Als je wilt kan ik je wel aan deze macro helpen.

Wat het BTW-nummer betreft: ik heb dit ook al op mijn briefpapier staan, dus het hoeft niet op het Acumulusgedeelte van de factuur. Als je het niet invult, verschijnt het daar ook niet. Debiteurennummers kun je prima in Kenmerk kwijt. Daar zet ik het BSN-nummer van cliënten dat voor mijn toepassing nodig is.

Paul.
#67
ga door, ga door!

 :D
#68
Er zijn wel meer van dit soort gezamenlijke kantoren, ik denk dat dat erg goed kan werken! Momenteel is er een initiatief bij mij in de Haagse wijk Ypenburg om iets dergelijks te creëren voor ZZP\'ers die momenteel vooral thuis werken. Lijkt me prima, ik ga zeker kijken of ik er iets mee kan later. Alleen op je zolderkamer is ook niet alles, zeker niet als je jarenlang in een omgeving met veel collega\'s hebt gewerkt. Dan kan het in je upje knap eenzaam zijn, en weinig inspirerend!

Paul.
#70
Oke, nog maar eens geinformeerd bij dat bedrijf. Je kunt wel met de \'eigen look and feel\' en zonder dat je klanten zich bij hen moeten identificeren, een betaallink in je factuur opnemen, maar dan heb je een duurder pakket nodig waar je sowieso al 45 euri per maand voor betaalt, en vervolgens factureren ze minimaal 300 transacties per maand ad 0,15 euri.

Daarmee wordt in elk geval voor mij Multisafepay volstrekt oninteressant! Misschien wel leuk voor mensen die een uitgebreide webshop exploiteren, maar niet voor simpele ZZP\'ers die hun digitale facturen gemakkelijk willen laten betalen.  :(

Paul.
#71
Raar, daar had ik tot nu toe ook niet iets van gehoord toen ik vandag ook contact met ze had. Inderdaad werkt dat niet goed. Klanten voelen er niets voor zich eerst weer ergens aan te moeten melden, en ik snap ook het nut er niet van.

Joel, ik weet niet of PayPal een goed alternatief is. Het iDEALe van iDEAL is dat mensen met hun eigen vertrouwde elektronische betaalomgeving kunnen werken, via hun eigen bank, dat vind ik juist zo aantrekkelijk eraan!
#72
Al voor de start van dit forum had ik met Bert-Jan al eens een discussie over de vraag of iDEAL-betalingen kunnen worden geintegreerd in de facturen die je met Acumulus maakt. Ik begreep toen dat implementatie daarvan technisch erg ingewikkeld zou worden. Dat snap ik ook wel, want ik ben zelf al eens bezig geweest om dat voor elkaar te krijgen en ik verzoop toen in een ondoorzichtig oerwoud van technische voorzieningen die daarvoor nodig zijn.

Nu stuit ik op het bedrijf Multisafepay (www.multisafepay.com) die de mogelijkheid biedt om een zogenaamde betaallink in je digitale facturen op te nemen. Het opnemen van zo\'n betaallink is niet zo ingewikkeld in een PDF. Ontvangers van zo\'n digitale factuur die op deze link klikken, komen terecht op een betaalpagina van Multisafepay en kunnen vervolgens via iDEAL direct via hun eigen bank betalen.

Kijk, dat lijkt me toch wel handig! Er is binnen Acumulus niets nodig; je moet immers als gebruiker zelf een account openen bij Multisafepay. De kosten vallen mee: 0,49 euro per iDEAL-betaling en 0,50 euro voor de overboeking (en daar kunnen bijvoorbeeld alle betalingen van de hele week in zitten).

Is er iemand die met dit of een vergelijkbaar iDEAL-systeem ervaring heeft?

Paul.
#73
Dat is handig!  :D
#74
Dat klopt! En wat nog boeiender is: tot en met dit jaar was het mogelijk dit verlies te verrekenen met eventueel inkomen uit andere bronnen, een parttime baan bijvoorbeeld. Je kunt dan een deel van de al betaalde loonbelasting terugkrijgen. Vanaf 2010 is dit niet meer mogelijk: dan wordt de ondernemersaftrek alleen maar binnen de onderneming verrekend. Wel kan het verlies later nog worden gecompenseerd als je in latere jaren alsnog winst hebt.
#75
Vraag & aanbod / Portretfotografie
13 oktober, 2009, 01:10:46
Een prachtige website, Karen! Maar pas je wel op met dat mooie muziekje erachter? Je loopt de kans dat je een dikke boete krijgt van de muziekrechtenorganisaties. Vooral SENA, die de belangen van de platenproducenten en de uitvoerende artiesten behartigt, is op het oorlogspad. Zelfs voor een muziekje op je website moet je betalen, als dat langer duurt dan 10 seconden.
#76
Ik heb over dit onderwerp vorige maand en artikel geschreven in de nieuwsbrief van Praktijkondersteuning dat misschien nog wel wat helderder maakt wat wel en niet mag. Het is hier te vinden: http://www.praktijkondersteuning.com/index.php/email

In het overzicht van artikelen vind je trouwens ook een stuk over online boekhouden waarin ook Acumulus wordt genoemd, maar dat even terzijde.

Paul.