Hallo Gast

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - imeco

Pagina's: [1]
1
Hoi, ja tot vrijdag!

2
Prima! maar ik ben dan niet in gelegenheid om achter pc o.i.d. te kruipen, als het goed is aan het borrelen..

3
Hallo Bert-Jan,

ivm lang ende zonnig jazz weekend de reactie wat later. Ivm de vrije dagen nu even druk om bij te werken, komt vrijdag a.s. gelegen?

Groeten, Jeroen

4
Citaat van: Esther-Meer over Cijfers
Hallo Jeroen,
het is geenszins mijn bedoeling geweest om jouw verzoek te bagatelliseren, dus mocht dat zo overgekomen zijn, dan spijt me dat en bied ik je hierbij mijn excuses aan.
Groet, Esther

Hoi Esther, even snel tussendoor: nee hoor, zo had ik het helemaal niet opgevat! Geen enkel reden voor excuses dus bij deze niet aanvaard  :D . En ik mag graag discussieren, aangevuld met goedbedoelde prikjes maar nooit vervelend of respectloos bedoeld!

5
Bert-Jan,

Esther\'s reactie verwijst in mijn optiek niet naar een volwassen en logische software optie maar naar de workaround welke leidt tot extra werk, niet prettig werkt en welke de aanmaning niet goed logt. Om deze ene reactie welke neerkomt op niet doorontwikkelen dan gelijk aan te grijpen om een wijziging optie zonder commentaar te nekken vind ik niet sportief, zeker niet gezien er 2 reacties kanttekeningen plaatsen.

Ik ben er jarenlang mee bezig geweest en weet dat het uit ontwikkelaar oogpunt verstandig is om o.a. verzoeken tot nieuwe functionaliteiten zorgvuldig te bekijken en of deze niet leiden tot vertroebeling en wel binnen het doel van de oplossing vallen. En uit risico, tijd en financieel oogpunt begrijp ik ook terughoudendheid in software ontwikkeling.

Het is keurig hoe je het model bewaakt en in dit forum wijziging verzoeken elegant van je af weet te houden. In dit geval lijkt me dat niet helemaal van toepassing. Behalve reeds genoemde reden het verzoek om hetvolgende in overweging te nemen en hierop terug te komen:
Er is wel een herinnering optie maar geen aanmaning optie (en evt een laatste verzoek/incasso waarschuwing). Dus zowel de software kant als de proceskant is er wel een begin gemaakt met de mogelijke vervolg fases van een factuur. Maar dit is niet afgerond.

Mijn in kritiek verpakte wijzigingsverzoek is overigens niet in het minst vervelend bedoeld. Het is gebaseerd op persoonlijke ervaringen aangevuld met zorg rondom rechtlijnige zakelijk boekhouding. Tevreden zijn met wat ik heb vormt doorgaans geen obstructie voor het streven naar verbetering.

@Esther, juist als je ziet hoe sterk Acumulus is in standaard boekhouding dan valt afwezigheid van deze standaard optie extra op.  :rolleyes:

Groeten, Jeroen

6
Beste Bert-Jan,

Het is behoorlijk lastig dat er geen optie tot aanmaningen in Acumulus zit.

De workaround van Karen in een eerdere forum thread over aanmaningen is werkbaar voor korte tijd maar verre van prettig omdat het buiten de reguliere factuur/herinnering werkwijze valt en de aanmaning niet wordt opgeslagen en het versturen van de aanmaning niet (correct) wordt gelogd. Aanmaningen is helaas een veelvuldig voorkomend proces in boekhoudingen.

Afwezigheid van deze optie leidt niet alleen tot onduidelijkheden of zelfs fouten maar juridisch is het eveneens van belang om de boekhouding op orde te hebben. Het afwezig zijn van de daadwerkelijke aanmaning en gebruik van notitieveld als geheugensteuntje invoeren lijken me onvoldoende al heb ik geen enkele behoefte om dit juridisch re laten toetsen. Hierdoor lijkt Acumulus als geheel onvoldoende als kloppende boekhouding en zal er toch schaduw boekhouding moeten plaatsvinden welke dan ongelijk is aan hetgeen in Acumulus.

Ik heb meerdere forum threads van de afgelopen jaren gelezen maar er lijkt geen ontwikkeling voor integratie van een aanmaningsoptie. Zoals valt op te maken uit dit bericht vind ik een aanmaningsoptie een must have voor elk boekhoudpakket.

Klopt het dat er geen ontwikkelingen op dit vlak zijn en/of klopt het dat er geen oplossing op korte termijn valt te verwachten?

Mvg, Jeroen

7
Webkoppelingen / Koppeling Wordpress shop \"WP e-Commerce\"
« Gepost op: 09 maart, 2012, 11:32:36 »
Hallo Bert-Jan,

Ik zie dat je zelfs al diverse shop koppeling live hebt zoals voor prestashop, virtuemart en magento, nice! Zit er ook nog iets in de pijpleiding voor WP e-Commerce welke vaak (>1.500.000 downloads) ingezet word voor Wordpress websites?

Dit is de link voor info: http://wordpress.org/extend/plugins/wp-e-commerce/

Goed weekend, Jeroen

8
Nieuwe functionaliteiten / Regelafstand tussen adres en koptekst
« Gepost op: 05 januari, 2012, 20:14:13 »
Hallo,

Momenteel lijken er 6 regels tussen het adres en de titel voor factuur of offerte. Is er een methode om de regelafstand tussen adres en titel te bepalen?

Mvg, Jeroen

9
Nieuwe functionaliteiten / Landcode Canada
« Gepost op: 02 januari, 2012, 16:42:55 »
Ach, ik zie te laat dat \'t dropdown menu alleen EU landen betreft

10
Nieuwe functionaliteiten / Landcode Canada
« Gepost op: 02 januari, 2012, 16:31:37 »
Hallo Bert-Jan,

In het relatie scherm mis ik landcode Canada, kan deze toegevoegd worden?

Groeten, Jeroen

11
Nieuwe functionaliteiten / Factuursjabloon
« Gepost op: 27 december, 2011, 19:40:38 »
Hoi Bert-Jan,

Ja zo heb ik het nu opgelost en dat werkt hoor. Het leek me netjes qua uitlijning en ook handig om het als productdetail te bepalen. Daarentegen snap ik dat de regellengte en dus het aantal kolommen beperkt is, zeker als de richtlijn genomen wordt om het product op 1 factuurregel te houden.

Als aanvulling, dat werkt uiteraard alleen niet met het opgeven voor perioden van afname zoals 29-12-2011 tot 29-12-2012 gezien dat erg variabel is...of ik moet wel heel veel producten aanmaken  :rolleyes:

Groeten, Jeroen

12
Nieuwe functionaliteiten / Factuursjabloon
« Gepost op: 27 december, 2011, 17:28:17 »
Hallo Bert-Jan,

Kan de prijs/eenheid ook gescheiden worden zodat je bij product details behalve de productomschrijving, prijs en btw ook apart de eenheidsnaam kunt invullen (per uur, per kilo, per zweetdruppel of zelfs een periode zoals bijv 28-12-2011 - 28-12-2012)?

Tot heden heb ik, om zoveel mogelijk duidelijkheid te bieden, op de facturen altijd de periode gezet van de afname zoals bijv:
webhosting pakketX  02-11-2011 - 02-11-2012  
domeinnaam            24-10-2011 - 24-10-2012

Ik heb in een ander forum topic gelezen dat je een schuin oogt houdt op een abonnementsstructuur, daar zou dit wellicht ook een mooie aanvulling op zijn gezien het periodieke karakter van een abonnement.

En de beste wensen voor 2012!

Jeroen

Pagina's: [1]