Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - 12appletree

#1
Duidelijk Guido.
De koppeling met KVK is er al en werkt prima, handige optie.
#2
Webkoppelingen / Koppeling OpenKVK doet het niet
05 januari, 2022, 19:06:08
Ik zag de koppeling met OpenKVK in het overzicht van 'integratie met andere software' Dat leek me wel makkelijk. Echter als ik erop klik 'Starten' gebeurt er niets.
Nu is er ook al een koppeling met KVK (standaard) ik ben dan ook benieuwd wat deze koppeling van OpenKVK extra te bieden heeft.
#3
Hallo Sjaam,
Het is inderdaad een zakelijke creditcard. Dan gaan we het als bankkosten boeken.
Bedankt, we kunnen were verder.
#4
Sinds kort heb ik een creditcard en krijg nu de eerste overzichten binnen van betalingen die zijn gedaan. Het betreft software die in de USA is gekocht. Per bestelling stata er een koersopslag. Hoe boek ik die?
Als bankkosten zonder BTW?
Of optellen bij het bedrag van de aankoop, want tenslotte kost het product net iets meer als je het via een creditcard betaald (is mijn eerste ingeving ;-)  )
#5
Zo eens per jaar kom ik tot de ontdekking dat ik klanten aanmaan die de factuur helemaal niet gekregen hebben. Oorzaak is veelal dat ik iets niet goed heb gedaan. Wel een factuur aangemaakt, lijstje met werkzaamheden als bijlage toegevoegd maar om de één of andere reden niet de factuur verzonden. Achteraf weet ik dan vaak nog wel dat er iets niet helemaal goed ging.....
Vandaag kwam mijn vrouw (die de administratie doet) tot de ontdekking dat er een factuur na 14 dagen nog niet betaald was, maar ook helemaal niet verzonden.  Onder het tabje 'notities' staat netjes wat er wanneer is gedaan.
Echter, in het overzicht van facturen, staat in rood netjes welke er verlopen zijn (nog niet betaald terwijl de 14 dagen termijn verstreken is), ook is er een icoontje die aangeeft of er een bijlage (document)  bij zit.
Vraag: is het mogelijk middels een icoontje, dat er wordt aangegeven dat de factuur per mail is verzonden? Dan valt het eerder op als dat icoontje ontbreekt.
Dat icoontje mag wat mij aan gaat direct naast de datum van aanmaak komen te staan.
#6
Als ZZP-er heb ik sinds kort zakelijke energie, dat wil zeggen, een zakelijk contract waarbij vanaf het zakelijk rekeningnummer wordt betaald. Ook krijg ik netjes een factuur op naam van de zaak.
Als ZZP-er werk ik vanuit mijn privé woning, echter geen gescheiden werkplek.

Met mijn partner, die de boekhouding doet, is er een discussie hoe we met die factuur om gaan.
Voorheen (andere leverancier) werd de factuur privé betaald. Nu wordt het zakelijk betaald maar wordt het als privé boeking in de boekhouding opgenomen. Aan het einde van het jaar reken ik uit hoeveel energie zakelijk is verbruikt en welk deel van de woning zakelijk in gebruik is. Dat wordt weer bij de belasting opgegeven.
Echter, de factuur wordt nu niet opgeslagen in de administratie.
Ik ben van mening dat die factuur wel in de administratie moet komen (onze bedrijfsnaam staat er immers op en hij is via de bank betaald) maar dat op de één of andere manier de kosten wel vereffend worden met privé (geen idee hoe dat dan gaat....)
Kortom, we komen er niet uit hoe we dit horen te doen.
Wie geeft duidelijkheid?
#7
Een aantal van mijn klanten stuur ik maandelijks een (onderhouds) factuur via factuurherhaling, heel handig.
Nu ben ik ook begonnen met enkele klanten per kwartaal te factureren, steeds een vast bedrag. Ik zag dat er een tag [dit_kwartaal_factuur] mogelijk is die bij de toelichting geplaatst wordt. Ik moet dan wel zelf 4 facturen aanmaken als herhaal factuur.
Veel handiger zou zijn als je bij het instellen van 'versturen' naast 'per maand' ook kunt kiezen voor 'per kwartaal'.
Kan deze optie ingebouwd worden? (lijkt me niet zo heel veel werk...)

#8
Beste Yvette,

excuses dat ik zo laat reageer. Ik zag geen melding van een bericht, dus dacht dat er nog niet gereageerd was.

Het betreft een ondernemerscoöperatie, waarbij jaarlijks winst uitgekeerd wordt aan de diverse leden.

Met vriendelijke groet,
Gina
#9
De werkzaamheden, die mijn man binnen de coöperatie verricht worden middels een factuur van zijn bedrijf aan de coöperatie geregeld. Dat is makkelijk te boeken allemaal.
De winstuitkering is een ander verhaal. Hoe boek ik dat bedrag? Daar staat geen factuur tegenover.

Met vriendelijke groet,
Gina
#10
Speciale onderwerpen / Re: rentedatum
25 juni, 2013, 10:37:36
Dankjewel!
#11
Speciale onderwerpen / rentedatum
24 juni, 2013, 19:51:41
Moet ik aan het einde van het oude/ begin nieuwe jaar de bankafschriftdatum aanhouden of de rentedatum? (op het laatste afschrift van december staan boekingen met als rentedatum januari)
#12
Speciale onderwerpen / Re: creditfactuur
19 juni, 2013, 17:10:50
Ja, je hebt gelijk. Omdat we nog niet alles ingevoerd hebben, is het banksaldo negatief. Er staat bij de betreffende post een minbedrag en het woordje AF, waardoor ik het niet snapte, maar nu zie ik dat het  negatieve saldo minder wordt  en dus wordt het er wel bij geteld.
Bedankt voor je hulp! groet van Gina
#13
Speciale onderwerpen / Re: creditfactuur
19 juni, 2013, 16:37:41
dat heb ik gedaan; ik heb de bedragen als - geboekt, maar als ik dan daarna bij het saldo-overzicht van de bank kijk, wordt het afgetrokken ipv bijgeteld
#14
Speciale onderwerpen / creditfactuur
19 juni, 2013, 15:46:34
Ik heb een crediteurenfactuur, waarvan een deel 19% en een deel 21% BTW belast is. Het deel dat betrekking heeft op de 19% BTW is door kortingen een negatief saldo.
Als ik dat als uitgave/crediteur wil boeken komt het in het bankoverzicht als een aftrekpost/uitgave te staan, terwijl het een opbrengst is. Hoe kan ik in dit geval de BTW opsplitsen?
#15
Ik ben pas gestart met Acumulus en ben alles nog aan het inrichten. Ik heb een MultiSafePay account.

Collega webbouwers gebruiken allen Moneybird en Mollie. Ik zoek een oplossing om standaard facturen (hosting, domeinnaam, onderhouds-abonnementen) per jaar of kwartaal te factureren met iDEAL optie.
WeFact (net even naar gekeken)  spreekt me aan.
#16
Ik ga net starten met Acumulus en kan me goed vinden in beide punten.
Met name 1) het toevoegen van Algemene Voorwaarden is een must. Ik denk dat als je dit als pdf kan toevoegen dat het dan voldoende is. Wordt er dan wel vastgelegd (in een logboek)  dat je ze verzonden hebt?  Als het mis gaat met een klant, dan is het wel handig dat je kuntv aantonen dat je ze verzonden hebt. Van de andere kant, je laat de klant ook tekenen voor de offerte waarop duidelijk is vermeld dat hij akkoord gaat met de bijgevoegde Alg. Voorwaarden. (althans, zo doe ik het nu)
#17
Nieuwe functionaliteiten / verkoopsoorten
12 maart, 2013, 20:47:18
Ik ben vandaag gestart met Acumulus testen en liep ook tegen dit punt op.
Als webbouwer heb ik inkomsten uit verschillende werkzaamheden (hosting, onderhouds-abonnement, nieuwe site bouwen, en nog enkele). Ik wil graag weten wat elk item aan het einde van het jaar opgeleverd heeft.
Van sommige items staat er ook een inkoop tegenover (bijv hosting), dit kan ik als kostenpost invullen.
Ik zou al geholpen zijn met een cijfercode per factuurregel. En ja, per factuurregel is dan wel mijn wens, omdat verschillende items op een factuur voorkomen.
Voor het overzicht, zou je het kunenn inschakelen onder Beheer, heb je het niet nodig, dan zie je het ook niet.

Is dit iets waar anderen ook behoefte aan hebben?