Hoofdmenu

Bugtracker / bugjes

Gestart door olindata, 04 juli, 2010, 21:29:24

Vorige topic - Volgende topic

olindata

Hoi Bert-Jan,

ik vroeg me af of je een publieke bugtracker of een issue tracking systeem hebt voor acumulus? Dat zou erg handig zijn. Een systeem als Mantis of Redmine zet je in no time op en maakt het heel handig om dingen bij te houden (ook voor ons ;) ).

In afwezigheid daarvan, een paar dingetjes:

1) Ik kan geen .txt bestanden bij een factuur toevoegen, wat voor documenten mogen daar dan wel bij?
2) Ik heb een factuur die ik graag zou willen veranderen naar levering buiten de EU (vergeten in te stellen), maar het ziet ernaar uit dat ik dat niet meer kan aanpassen?
3) Sowieso trouwens, kan je niet aan het debiteuren-land zien welke setting en BTW-percentage moet hebben?


great job verder, ik ben erg tevreden!

Walter

olindata

Oh, dit had waarschijnlijk in gebruikersvragen gemoeten. Mijn excuses!

Nog een paar dingetjes:

- Ik zou graag de toelichting bij een factuur een memo veld zien ipv een enkele regel. Is dat mogelijk?
- Als ik een factuur maak, moet ik bij het maken al aangeven op welke rekening er geboekt moet worden. Vaak weet ik dit echter nog helemaal niet, klanten hebben de keuze om verschillende betaalopties te gebruiken. Wat is daar een goede oplossing voor?

Bert-Jan

Citaat van: olindata1) Ik kan geen .txt bestanden bij een factuur toevoegen, wat voor documenten mogen daar dan wel bij?
Je kunt zelf geen bestanden toevoegen. Alleen een pdf kan automatisch worden toegevoegd.
Citaat van: olindata2) Ik heb een factuur die ik graag zou willen veranderen naar levering buiten de EU (vergeten in te stellen), maar het ziet ernaar uit dat ik dat niet meer kan aanpassen?
Nee, zo\'n factuur ziet er onder motorkap heel anders uit. Je kunt de factuur wel eerst kopieren als debet en dan pas de foute factuur verwijderen.
Citaat van: olindata3) Sowieso trouwens, kan je niet aan het debiteuren-land zien welke setting en BTW-percentage moet hebben?
Niet iedere debiteur is een ondernemer.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Citaat van: olindata- Ik zou graag de toelichting bij een factuur een memo veld zien ipv een enkele regel. Is dat mogelijk?
Het is een veld met onbeperkte ruimte, alleen de invoer is eendimensionaal.
Citaat van: olindata- Als ik een factuur maak, moet ik bij het maken al aangeven op welke rekening er geboekt moet worden. Vaak weet ik dit echter nog helemaal niet, klanten hebben de keuze om verschillende betaalopties te gebruiken. Wat is daar een goede oplossing voor?
Je kunt een rekening kiezen en zodra de factuur betaald wordt, de betaaldatum EN de rekening nog wijzigen.
Je zou ook een nieuwe rekening kunnen aanmaken met de naam Kruisposten ofzo. Dan boek je de factuur initieel op Kruisposten en wijzig je dit zodra deze betaald is.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

olindata

Citaat van: Bert-JanJe kunt zelf geen bestanden toevoegen. Alleen een pdf kan automatisch worden toegevoegd.
Oh, da\'s jammer. Zou het wel praktisch vinden om kleine bestandjes bij te kunnen voegen. Plannen hiervoor by any chance?

Citaat van: Bert-JanNee, zo\'n factuur ziet er onder motorkap heel anders uit. Je kunt de factuur wel eerst kopieren als debet en dan pas de foute factuur verwijderen.
ah, das dus even wat werk. Misschien een fijne voor in de handleiding/FAQ?

Citaat van: Bert-JanNiet iedere debiteur is een ondernemer.
ok, maar voor een debiteur die een BTW nummer heeft ingesteld wel, toch?

olindata

Citaat van: Bert-JanHet is een veld met onbeperkte ruimte, alleen de invoer is eendimensionaal.
Any chance dat je dat een textfield zou kunnen maken? Ik zou er graag linebreaks in plempen :)

Citaat van: Bert-JanJe kunt een rekening kiezen en zodra de factuur betaald wordt, de betaaldatum EN de rekening nog wijzigen.
Je zou ook een nieuwe rekening kunnen aanmaken met de naam Kruisposten ofzo. Dan boek je de factuur initieel op Kruisposten en wijzig je dit zodra deze betaald is.
Die eerste optie is prima wat mij betreft. Als het onder de streep maar klopt :)

Oh, en mijn eerste vraag is nog open: is er een bugtracker oid?

Bert-Jan

Citaat van: olindataOh, en mijn eerste vraag is nog open: is er een bugtracker oid?
Sorry, nee dat is er niet hoewel ik moet toegeven dat het aantal verzoeken nu wel erg groot begint te worden.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

olindata

Citaat van: Bert-JanSorry, nee dat is er niet hoewel ik moet toegeven dat het aantal verzoeken nu wel erg groot begint te worden.
Ik help je met alle liefde met het opzetten ervan? Kan op een van jouw servers of op een van mijn servers (heb een klein shared hosting projectje). Is waarschijnlijk het meest logisch om op jouw servers te zetten. Ik kan dat in een uurtje tops wel regelen voor je?

Bert-Jan

Dankje, we kunnen wel zo\'n systeem maken maar dat verhoogt de capaciteit niet om alles uit te voeren.

Ik ben bang dat dit dan nog meer verwachtingen wekt.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

olindata

Citaat van: Bert-JanDankje, we kunnen wel zo\'n systeem maken maar dat verhoogt de capaciteit niet om alles uit te voeren.
Ik ben bang dat dit dan nog meer verwachtingen wekt.
Dat denk ik eerlijk gezegd niet. Ik ben gewend om voor projecten dit soort systemen op te zetten. Zo kan je dagen, weken, maanden later nog zien wat er nog moet gebeuren, wat prioriteit heeft. Het zorgt ervoor dat mensen weten wat voor problemen er zijn, het zorgt ervoor dat je problemen op kan sporen waarvan je niet eens wist dat ze er zijn.
imho heeft elk zichzelf respecterend software-project dit aan de basis staan, pal naast een test-strategie en een versie-beheersysteem (Zelfs de kleinste eenmans-projecten die ik doe hebben dit).

Of course is het helemaal jouw keuze hoor, maar ik moet zeggen dat ik aanzienlijk meer vertrouwen heb in projecten/systemen die dit gebruiken :)

Karen Töning

Een dergelijk soort prioriteitenprogramma kan in vele gevallen erg nuttig zijn. Alleen.........
De drempel om de boekhouding nog meer tot het laatste moment laten liggen wordt dan wel heel erg laag, toch?

olindata

Citaat van: Karen TöningEen dergelijk soort prioriteitenprogramma kan in vele gevallen erg nuttig zijn. Alleen.........
De drempel om de boekhouding nog meer tot het laatste moment laten liggen wordt dan wel heel erg laag, toch?
Huh? Wat hebben die twee nou met elkaar te maken? (mis ik iets, is nog vroeg hier ;) ?)

Paul Houkes

Olin: als jouw vertrouwen in het product afhangt van dit soort lijstjes, dan verbaast me dat wel een beetje. Zelfs zonder dat wordt door Bert-Jan  altijd ontzettend snel gereageerd op verzoeken tot aanpassing en nieuwe wensen. Ik heb zelden een dusdanig goede support gezien voor een product waar je zo\'n laag bedrag voor betaalt. Voor mij is dat wat mij vertrouwen geeft in dit product, en niet de vraag of er ook een bugtracker is. Dat interesseert me echt geen fluit.

Paul.

olindata

Citaat van: hksOlin: als jouw vertrouwen in het product afhangt van dit soort lijstjes, dan verbaast me dat wel een beetje. Zelfs zonder dat wordt door Bert-Jan  altijd ontzettend snel gereageerd op verzoeken tot aanpassing en nieuwe wensen. Ik heb zelden een dusdanig goede support gezien voor een product waar je zo\'n laag bedrag voor betaalt. Voor mij is dat wat mij vertrouwen geeft in dit product, en niet de vraag of er ook een bugtracker is. Dat interesseert me echt geen fluit.
Ik moest even nadenken over wat je daar zegt :) Ik ben met je eens dat Bert-Jan\'s snelle antwoorden en aanpassingen me zeker een lekker vertrouwen geven in het product. Een product dat actief ontwikkeld wordt heeft goede kans te overleven.

Maar (en dit geldt zeker voor een product als acumulus) continuiteit op de lange termijn is belangrijk. Wat als iemand het moet overnemen van BJ? Wat als er iemand bij komt? Moet die dan alle forum-threads gaan doorlezen om te zien wat voor issues er zijn, en wat mensen gevraagd hebben over time? Zou het niet veel handiger zijn als er een site is waar een lijst bestaat van alle bugs en feature requests die er door de tijd heen zijn ingediend? Met prioriteiten, response van Siel etc. etc.? Ik zou het jammer vinden als suggesties die ik nu indien en die niet als prioriteit worden gezien over 2 jaar begraven zijn diep in het forum. Als er een issue in een tracking systeem is, staat dat er gewoon met lage prioriteit te wachten tot de prioriteit hoger wordt.

Een bug/feature/issue-tracking systeem bewijst zijn nut pas echt over langere periodes. Ik heb net gisteren redmine (http://redmine.org, gratis en open source) opgezet voor mijn nieuwste project. Kost me 3 uurtjes, maar ik kan nu wel met mijn partners en beta-testers gemakkelijk communiceren. Als er een update is voro een bepaald issue krijgen de juiste mensen een email, en wij kunnen gemakkelijk bijhouden wat er nog moet gebeuren en wat onze gebruikers willen.

Anders gezegd: ik zie geen reden om het niet te doen :)