Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Berg

#1
Goedemorgen,

Twee vragen
1. Hoe kan ik in de veldverwijzing de woocommerce bestelnotitie meesturen?

2. Plugin geupdate naar nieuwste versie en nu zie ik bij toelichting alleen nog maar het ordernummer terwijl dit altijd ordernummer + betaalwijze was.  In het veld toelichting staat nog
[source::getTypeLabel(2)+source::getReference()+"-"+source::getParent()::getTypeLabel(1)+source::getParent()::getReference()]
#2
Ivm de nieuwe eu btw regels is het in acumulus nu mogelijk om andere EU btw tarieven te gebruiken. Wordt dit ook doorgevoerd voor de plugins. Dus dat als hij van de webshops naar acumulus exporteert automatisch het verwerkt als een particulier/bedrijf en de juiste btw tarief gebruikt zoals ook in de order is gebruikt/
#3
Het was mij al vaker opgevallen, maar wou het toch nog even melden.
Als ik facturen handmatig naar acumulus verstuur dan neem hij de datum van versturen over ipv de besteldatum. Ondanks dat dit is ingesteld in de plugin instellingen.
Ook viel mij op dat ondanks dat ik overal heb staan alleen producten te verkopen hij vaak de verzendkosten toch als service plaats.

Trouwens nog een fout die soms voor komt
Soms wordt achter de product naam toegevoegd ' - _reduced_stock: 1'. Soms staat dit ook op een nieuwe regel (verschilt per webshop misschien, zal hier eens op letten)
#4
Ook ik houd mij aanbevolen ;)
#5
Ik heb het wachtwoord gewijzigd. Blijkbaar tegenwoordig 12 tekens nodig. Echter hierna werkte het in de app nog niet. Wat blijkt, speciale karakters in het wachtwoord als #$!#!!#^#$ werken voor de website wel, maar de app accepteert deze niet.
#6
Hier klopt het ook gewoon. Zoals eerder gezegd, als ik echt opzettelijk een fout maak krijg ik een andere melding, namelijk 'inloggen niet gelukt' ipv 'onvoldoende gegevens'.
#7
Ik zag toevallig vandaag het bericht over de app en heb hem meteen even geprobeerd.  Bij mij lukt helaas het inloggen nog niet. Eerst kreeg ik de melding 'onvoldoende gegevens'.  Als ik even wat wijzig zodat ik foute inloggegevens heb zegt hij 'inloggen niet gelukt'. Ik heb de api aangezet in mijn account.
#8
Beste Guido,

Het ordernummer is wel terug te vinden, maar het factuurnummer (van PDF Invoices & Packing Slips ) niet.

#9
Bij mij gaat het puur om het terugvinden van orders. Standaard hebben Woocommerce ordernummers ipv factuurnummers. Het komt echter voor dat klanten vragen om een factuur met factuurnummer. Om die reden heb ik het factuurnummer geactiveerd naast het ordernummer.
Echter bij op rekening maken bedrijven dan het bedrag over ovv het factuurnummer die ik dus niet in acumulus in de notities heb staan.

Het is mij nog steeds niet gelukt om dit er in te krijgen trouwens.
#10
In Woocommerce heb ik in 'acumulus geavanceerde  instellingen > Uw factuurinstellingen > Notities' diverse regels toegevoegd. Deze worden tegenwoordig echter niet meer overgezet naar acumulus. Zo te zien bij alle webshops = zit wat verschil in qua WC en WP versies.
#11
14 dagen. Hierna wordt een herinnering gestuurd met 5 dagen. Als die verloopt een herinnering met (de verplichte) 14 dagen. Deze laatste wordt zowel per mail als post gestuurd.
#12
Dit vind ik ook wel een goeie. Het koppelen aan een rekeningnummer is natuurlijk het nauwkeurigste, echter merk ik vaak dat (ook hele grote) leveranciers gebruik maken van een betaaldienst (zoals Mollie) waarbij het rekeningnummer dus hetzelfde is als die van andere leveranciers.
#13
Hier ook precies hetzelfde.. Op het invoerscherm zou je naast 'vandaag betaald', waarbij hij wel meteen op betaald wordt gezet ook  een optie moeten zijn als 'betaaldatum opslaan'.
#14
In veel gevallen gaat het via de webshop en moet expliciet toestemming gegeven dat de klant akkoord gaat met de algemene voorwaarden. Van bovenstaande voorbeeld was een bestelling wat per mail is afgehandeld. Ik kan zo niet meer vinden of de offerte vooraf is gestuurd, het wordt daarentegen ook gewoon op de factuur zelf vermeld natuurlijk, dat is toch ook voldoende?
#15
Het is mij al meerdere keren gebeurd, grote bedrijven die wat inkopen. Dan sowieso onze leverings/betaal voorwaarden negeren, maar in sommige gevallen ook no doodleuk melden na 2 herinneringen dat de factuur pas 1 tot 2 maand later pas betaald kan worden. De laaste communcieerde het volgende
'Helaas kunnen wij uw factuur niet voor de zomervakantie betalen. Wij wachten nog op goedkeuring van de nieuwe crediteur door ons hoofdkantoor.
Mijn excuses voor de vertraging; wij zullen eind augustus de rekening betalen.'



Nou gaat de factuur van bovenstaande voorbeeld om slechts 140 euro, maar wat doen jullie met dit soort zaken? Incasso of niet? Een excuus van de medewerker is attent, maar ik moet mijn rekeningen natuurlijk ook gewoon op tijd betalen. Het is ook geen vaste klant..
Ik merk dat ik bij dit soort grotere bedrijven eerder geneigd ben om maar toe te geven, maar zij bepalen zo maar hun eigen regels wat mij toch tegen staat.
#16
Hey Erwin,

Ah op die manier, ik dacht dat de creditnota was gekoppeld aan het bestelstatus 'terugbetaald', maar technisch gezien staat dat blijkbaar los daarvan. Het helemaal kunnen uitzetten zou een prima oplossing zijn.  Verwacht je dat dit snel in een update verwerkt is?
#17
Ik heb sinds kort voor een webshop uitgezet dat afgeronde bestellingen automatisch verstuurd worden naar acumulus. Ik heb ingesteld dat dit alleen verstuurd wordt als de betaalstatus 'op rekening - afgerond > acumulus' is, dit is een custom status. Dit werkt goed, echter het vreemde is dat als ik een credit uitvoer deze wel automatisch naar Acumulus wordt verstuurd. Eerst dachjt ik dat dit misschien te maken had met bestellingen die oorspronkelijk waren aangemaakt voordat ik de instellingen gewijzigd had, waardoor de credit nog gebruikt werd gemaakt van de oude instellingen. Dit blijkt echter niet het geval te zijn waardoor ik niet snap waarom dit nou kan.
#18
Hey Erwin. Bedankt voor de hulp. ik ga het even testen. Het hoeft trouwens alleen als notitie toegevoegd te worden hoor, niet als factuurnummer in Acumulus. Ik hen te veel verschillende webshops dat dit onmogelijk maakt.
#19
Standaard wordt in Woocommerce een ordernummer toegevoegd ipv een factuurnummer. Nou kan je met de plugin n WooCommerce PDF Invoices & Packing Slips van WPovernight (Ewout Fernhout) een factuurnummer toevoegen. Om het makkelijk maken om orders terug te vinden vroeg ik mij af hoe dit factuurnummer meegestuurd kan worden naar acumulus. Ik heb contact gehad met WPovernight (Ewout Fernhout) en die melde het volgende


'Ik heb even snel in de broncode van de WooCommerce Acumulus koppeling gegeven, maar kan niet snel zien of zij aan de WooCommerce kant van de api al mogelijkheden hebben om het factuurnummer vast te zetten. Mogelijk zou dit kunnen met het acumulus_invoice_send_before filter maar dat moet je even navragen bij Acumulus support.'

#20
In principe is het goed dat er naar bepaalde criteria gekeken wordt om false-positive te voorkomen, echter zou er wat mij betreft ook een optie moeten zijn om gewoon simpel dubbele factuurnummers te kunnen opsporen. Zo heb ik laatst (in 2019) boekingen gemaakt met de datum in 2018. Er natuurlijk niet bij nagedacht dat hij de factuurnummerreeks van 2019 pakt, waarbij acumulus zelf blijkbaar ook in de war raakt en elke 2018 boeking een zelfde factuurnummer geeft.

Ik ga er tenminste van uit dat die boekingen gewoon de factuurnummerreeks van 2018 nog moeten hebben ook al boek ik ze dit jaar in.

Edit: Het zou sowieso ook handig zijn om te kunnen kijken of de factuurreeks aaneengesloten is of dat er gaten zijn. Dit is wel mogelijk door kopie in excel, maar dit werkt verre van goed door dat je hier werkt met de 'omschrijving' waar het factuurnummer in staat ipv het factuurnummer veld zelf. Misschien als het factuurnummer veld in 'laatste boekingen' als kolom wordt toegevoegd? Ik kan zo ook nergens een overzicht vinden waarbij een kolom 'factuurnummer' wordt vermeld.. of kijk ik er over heen?
#21
Hey Erwin,

Ik heb momenteel versie 5.5.0 draaien, maar ik zie net dat het niet werkt met die vermelding van de originele order in de credit.
Ik heb bij de toelichting momenteel:
[invoiceSource::type+invoiceSource::reference+"-"+order::type+order::reference] - Betaalmethode: [payment_method_title]
Dit resulteert in bijv:
CreditNote 6237 - shop_order - Betaalmethode: iDEAL

[order::order_number] lijkt wel te werken. Moet ik de toelichting regel dan wijzigen in

[invoiceSource::type+invoiceSource::reference+"-"+order::order_number] - Betaalmethode: [payment_method_title]  ?
#22
Heel erg bedankt Erwin. Ik heb de instelling gewijzigd, we gaan zien hoe het werkt :)
#23
Excuus voor de late reactie. Ik had de reply even gemist.

1e probleem. Klopt wat je zegt, normaal gesproken kwam er een standaard beschrijving en werd het bedrag wel ingevuld. Ik krijg bij deze foutmeldingen meerdere emails. Ik stuur ze allemaal even door.

2e probleem. Dit wordt dan nu dus
[invoiceSource::type+invoiceSource::reference+"-"+order::type+order::reference] - Betaalmethode: [payment_method_title] in plaats van
[invoiceSource::type+invoiceSource::reference+"-"+originalInvoiceSource::type+originalInvoiceSource::reference] - Betaalmethode: [payment_method_title]
#24
Als ik in woocommerce een terugbetaling/credit uitvoer en geen product aantal verander, maar alleen het bedrag invoer (excl btw + btw) dan komt onderin wel het totaal terug te betalen bedrag te  staan. De terugbetaling zelf gaat goed, echter komt de creditfactuur in dit geval als concept te staan met 'PRODUCT DESCRIPTION NOT PROVIDED'. In principe kan ik wel het productaantal wijzigen, echter komt deze dan automatisch weer bij de voorraad op. Dit wil ik niet altijd bij een defect/ruiling/korting.

Wat mij ook op viel was dat in de huidige versies (zie hieronder) dat in de toelichting het oorspronkelijke ordernummer melding niet meer werkt. Dit deed ik voorheen door de volgende code >
[invoiceSource::type+invoiceSource::reference+"-"+originalInvoiceSource::type+originalInvoiceSource::reference] - Betaalmethode: [payment_method_title]
Bij een credit staat nu alleen nog maar het creditnota nummer + betaalmethode. 

WP versie 4.8.7
WC versie 3.5.0
Acumulus versie 5.4.8
#25
Goed bezig Guido, dit gaat heel veel tijd besparen!
#26
Geweldige functie.. Toevallig dat ik hem bij de algemene meldingen zag staan, want de knop staat aan de onderkant van 'laatste boekingen'. Is het niet functioneler als deze bovenaan staat. De knop zie je nog al snel over het hoofd als je de hoeveelheid zichtbare boekingen op meer dan 50 heb staan.
#27
Haha ik zei toch dat het antwoord vast heel simpel zou zijn :D Ik maak het mijzelf soms gewoon te moeilijk haha.

Dankje Bert-Jan!
#28
Voor een van mijn webshops biedt ik de mogelijkheid tot een proefplaatsing aan waarbij een 'borg' moet worden betaald van 10 euro. De betaling loopt via de website

Situatie
- Als de klant na de proefplaatsing niks besteld krijgt hij de borg niet terug (dit om de verzendkosten te verrekenen).
- Als de klant wel besteld krijgt de klant de borg 'terug'.
- De proefplaatsing wordt nu nog als 'product' besteld via de website. De borg kan dan meteen betaald worden. Dit is automatisch een bedrag inclusief btw. (Ik bedenk mij net dat borg volgens mij 0% moet zijn?? Dit kan ik volgens mij niet wijzigen)

Nou vraag ik mij af wat de beste manier is om dit allemaal te verrekenen / in te boeken.
1. de borg is toch een bedrag met 0% btw. In de webshop kan ik dit 'product' de btw status belastbaar of niet belastbaar geven. Maar ook de belastingklasse > normaal, reduced en 0%. Dit eerst inboeken met een nieuwe 'borgrekening' of via prive boeking?

Dan zijn er twee opties om de borg te verrekenen
1. Ik kan de borg terugboeken + losse factuur maken voor de te bestellen producten.
2. Ik kan de borg aftrekken van de totale factuur door dit op de factuur te vermelden > in dit geval een regel met een bedrag van -10,00

Ik weet nu al dat ik straks zeg van 'ooh wat simpel', maar ik kom er nu even niet meer uit (ook ivm mogelijk verschillende btw tarieven). Ook kan ik geen soortgelijke topics vinden.
#29
Ik verstuur niet alle facturen via Acummulus. De meeste gaan via webshops zelf. Alleen de herinneringen worden dan vanuit Acumulus verstuurd. Hierbij heb je volgens mij alleen de mogelijkheid om een herinnering als pdf bestand + zelf toegevoegde bijlagen mee te sturen, maar niet de oorspronkelijke factuur zelf. Met name bij grotere bedrijven waar de inkoper niet er voor zorgt dat de factuur naar de administratie gaat is dit een probleem. Dan krijg ik van de administratie weer de vraag dat ze de oorspronkelijke factuur niet kunnen vinden en of ik die ook even kan mailen.
#30
Ik verstuur regelmatig herinneringen. De eerste vaak alleen per mail omdat dit in de meeste gevallen genoeg is. Echter krijg ik ook regelmatig de vraag of ik ook nog even de factuur toe wil sturen omdat die mist in de boekhouding. Nou kan ik zeggen dat ze in hun mail moeten kijken omdat ze die al hebben ontvangen, of dat in de herinnering.pdf ook alle info staat, maar om klanten te vriend te houden stuur ik braaf die alsnog even handmatig op.

Het is al mogelijk om bij de herinnering e-mail de herinnering.pdf mee te sturen + UBL. Zou het niet handig zijn om ook meteen de oorspronkelijke factuur mee te kunnen sturen? Het is geen heel groot probleem gezien je ook binnen een paar seconden de mail met factuur stuurt, maar dan moet je daar wel aan denken, daarom is het automatiseren altijd beter ;)

#32
Begrijp ik het nu goed dat je aanraad dus om de prijs invoer methode te wijzigen naar excl btw bedragen en de optie afronden aan te vinken?
#33
Dankje Erwin voor de link naar dit topic, blijkbaar heb ik toch andere termen in mijn zoekopdrachten gebruikt waardoor ik deze niet had gevonden.

Ik heb met 1 van de 4 webshops hier dus ook last van. Deze is net zoals 2 andere nog niet geheel up to date en heeft WordPress 4.7.5 / WC Versie: 3.0.9 / Cumulus Versie: 4.7.7

Zoals ik het begrijp is hier nog geen oplossing voor?

In WC heb je de optie om prijzen in te voeren met belasting en zonder belasting, zou dit nog verschil kunnen maken? Ik ga nu altijd altijd van prijzen incl btw.
Bij de optie 'afronding' (die mij trouwens eerder niet is opgevallen) heb ik de optie 'Rond belastingen af bij subtotalen, in plaats van per regel'  trouwens niet aangevinkt.


#34
Ik heb al eens eerder last gehad van incidenteel afrondingsverschil in de combinatie Woocommerce + acumulus, echter heb ik het nu voor een webshop bij voor zo ver ik kan zien, alle transacties.
De order zijn aldoor bedragen als 25,95 wat in Acumulus komt te  staan als 25.96. Ik ben al gestopt met een afrondingscorrectie voor elke transactie te doen want kost te veel tijd. Echter heb ik nu al een lijst van in elk geval 14 transacties. Het lijk zich ook alleen voor te doen bij 1 webshop. Bij de andere gaat het, voor zo ver ik nu kan zien, wel goed.


Enig idee wat ik hier aan kan doen? Bepaalde instellingen??
#35
Super, beide bedankt voor de hulp!
#36
Beste Annalies,

Bedankt voor de opties. Het liefst wil ik het zo nauwkeurig mogelijk bijhouden zodat saldo's op rekeningen kloppen, dit vergemakkelijkt het opsporen van foute boekingen is mijn ervaring. In dat geval spreekt optie 2 mij het meeste aan. Begrijp ik het goed dat dit te gebruiken is als het huurbedrag + borg in 1 bedrag worden bijgeschreven?

Voorbeeld
huur = 100, borg = 30, Totaal = 130

Klant Ideal > €130 >Zakelijke-rekening = saldo 130,-
creditfactuur €30 >  borg-tussenrekening selecteren = saldo -30,-

Dag van terugbetalen borg via bijv IDEAL
Interne overboeking €30 van Zakelijke-rekening(=saldo 100,-) naar borg-tussenrekening (=saldo 0,-)




#37
Voor een nieuwe bedrijfsactiviteit met verhuur ben ik mij ook aan het oriënteren hoe dit geboekt moet worden. Nou zal de huurprijs + borg en overige kosten per ideal en dergelijke betaald worden. Het gaat dus om een bijschrijving die gedeeltelijk uit inkomsten bestaat en een gedeelte uit borg. Nou wordt in het systeem (woocommerce) wat ik gebruik automatisch ook facturen doorgezet naar Acumulus, echter ik kan zo'n automatische boeking zeker niet aanpassen dat het goed komt te staan? Want in theorie moet je twee aparte boekingen hebben: Ëén voor de huurprijs en één voor de borg toch?




#38
Dank nog hiervoor Esther!
#39
Een klant heeft een product retour gestuurd. Normaal gesproken zijn de retourkosten voor de klant, maar bij uitzondering heb ik deze voor rekening genomen door deze handmatig naar de klant over te boeken. Ik heb dus geen factuur/bon van de zending.

Nou is de vraag hoe boek ik dit? tel ik dit op bij de normale creditfactuur? Hierdoor wordt het bedrag van de creditfactuur hoger dan de originele factuur. Dit lijkt me niet helemaal kloppen, daarnaast waren dit 2 aparte mutaties.

#40
Beste Guido en Erwin, bedankt voor de reacties.
Erwin ik mail jou even oke (ik heb je e-mail nog).
#41
Ik loop al een kwartier te zoeken op het forum naar topics over Woocommerce + intracommunautaire levering echter kan hier niet heel veel over vinden.

Een webshop van mij draait op Wordpress+Woocommerce en maakt gebruik van de Acumulus koppeling. Nou is het mogelijk om in de webshop tijdens het afrekenen een btw nummer op te geven. Ik lever zowel aan Nederlandse als Belgische klanten. Als een Belgische ondernemer echter zijn btw nummer invoert zal de factuur op de normale manier ingeboekt worden in Acumulus.. Terwijl deze toch moet ingevoerd worden als 'Dit is een factuur aan een ondernemer in de EU, BTW-nr', waarbij de btw van de producten op 0% komt te staan.

Is dit misschien een instelling, of is dit helemaal niet mogelijk? Of kan ik voor deze vraag beter bij de support zijn van de plugin??

Daarnaast nog een algemene vraag over intracommunautaire levering. Wat doe je als een ondernemer uit bijvoorbeeld België zijn btw nummer niet opgeeft? Dan wel gewoon inboeken als 'gewone factuur' ?
#42
Deze was inderdaad niet ingesteld, ik heb deze nu ingesteld op 'Alleen producten die onder Nederlandse BTW vallen'.
#43
Ik gebruik al weer geruime tijd Wordpress met Woocommerce en de Acumulus koppeling. Dit werkt zeer goed, ik krijg sinds kort echter vaak de ´Waarschuwingen bij het verzenden van een factuur naar Acumulus´ melding. Dit is alleen bij bestellingen uit Belgiè (ik lever alleen in BE en NL) en ik vermoed dat het te maken heeft met dat ik een tijdje terug heb ingeschakeld dat de transactiekosten btw bevat (wat volgens de juiste instelling is).

Verzendstatus:   2 Succes. Met waarschuwingen.
Waarschuwing : De factuur kan meerdere factuurtypes hebben (https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=127). Daarom is de factuur als concept opgeslagen. Controleer het BTW type van de factuur in Acumulus en corrigeer deze indien nodig, of splits de factuur en verdeel de regels over beide facturen gebaseerd op het BTW type waar de regel onder valt.

Als ik het concept factuur bekijk staan alle regels (product, verzendkosten, transactiekosten) op 21% btw, wat volgens mij gewoon klopt. Voor de rest kan ik ook niks geks vinden... Enig idee hoe dit op te lossen is?
#44
Beste Bert Jan,

Gezien ik nog niks gehoord heb van Stefan V. zou ik je als nog de vraag willen stellen aan de klant(en)?
#45
@ Bert-Jan. Heel erg bedankt voor het meedenken vanuit Acumulus zelf, zo blij met jullie!! Maar laat ik het eerst even proberen of Stefan V mij kan helpen, is voor jou ook weer werk. Mocht ik toch nog meer info nodig hebben laat ik het hier even weten oke?

@Stefan V. Ik stuur jou even een bericht met mijn gegevens etc ok.
#46
Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen om producten te importeren vanuit, waar anders dan, China. Nou heb ik hier al veel informatie over gevonden alleen mis ik voor specifieke geval exacte informatie en een duidelijk stappenplan . Ik zou dan ook graag (tegen betaling) in contact willen komen met iemand met ervaring hier in. Het gaat om bestellingen van tussen de 500 en 1500 euro.

Het liefst ga ik even een keer rond de tafel, maar per e-mail mag natuurlijk ook.
#47
Ik gebruik de bankmutaties niet alleen om het in te boeken, maar ook om te controleren of het goed ingeboekt is. Om die reden ga ik weer terug naar het overzicht en vervolgens weer naar de detailpagina, als de boodschap weergegeven wordt dat er op die datum al een boeking is met hetzelfde bedrag weet ik dat het goed is ingeboekt.  Mogelijk dat deze boodschap ook op het mutaties verwerken overzicht kan komen te staan zodat je meteen weet welke mutaties al ingeboekt zijn.
#48
Bij het verwerken van bankmutaties ga ik, na het ingeboekt te hebben, vaak even terug naar de lijst om vervolgens weer terug te gaan naar het detailscherm om er zeker van te zijn dat ik hem goed heb ingeboekt.

Nou zou een vorige/Volgende knop daar ook wel handig zijn zodat je gemakkelijk door de verschillende mutaties heen kan gaan. In principe blijven het even veel stappen voor mijn geval, maar in het algemeen is het denk ik ook wel handig.

#49
Ten eerste bedankt voor alle reacties!

@Thamara Bedankt, dat tabje van de de Acumulus Wiki heb ik dus gewoon altijd over het hoofd gezien  ;/

@Esther Juist omdat ik niet zo heel vaak op het forum zit is het soms een waslijst aan berichten in het 'nieuwe functionaliteiten' gedeelte op het forum.. De meeste topics daar zijn dan natuurlijk ook nog eens 'vragen' voor nieuwe functies. Ik zal voorlopig wel even het forum en het tabje op de wiki in de gaten blijven houden

@Guido Kijk dat is helemaal top, een groot percentage gebruikers zal tenslotte alleen het forum/wiki gebruiken als ze een probleem/vraag hebben.

@mijzelf... Wat ben ik toch blij met Acumulus  :)
#50
Ik vroeg me af of er ook een manier is om op de hoogte te blijven van nieuwe functionaliteiten en wijzigingen in het systeem.. Nu kijk ik af en toe rond op dit forum, maar hier staan ook heel veel vragen bij voor nieuwe functionaliteiten..

Ik heb al gezocht of jullie ook een nieuwsbrief of iets van een blog hebben, echter kan ik dit niet echt vinden...