Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Guido

#401
Mocht er geen assistentie komen dan is er altijd nog te optie om zelf op te sporen waar het verschil door komt.

Hiervoor hebben we een eenvoudige methode beschikbaar.

Veelal helpt het om eerst vast te stellen in welke periode het verschil ontstaat. U kunt bij saldo-overzicht bijvoorbeeld het 1e kwartaal selecteren en het tussensaldo vergelijken met het saldo op uw rekeningafschrift. Vaak is dan de ontbrekende of verkeerde boeking vlot gevonden.

Controleer ook of het beginsaldo (1 januari) voor de rekening(en) klopt. U dient namelijk elk boekjaar een aantal zaken opnieuw in te voeren. Meer hierover kunt u nalezen op: https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=beginbalans . Als er op 1 januari EUR 39 op de desbetreffende rekening staat maar dit niet is opgevoerd als beginsaldo, ontstaat er direct een verschil.

Als bovenstaand niet het geval is, helpt vaak onderstaande aanpak. Maakt u a.u.b. in het saldo-overzicht de volgende selectie:

- 2015
- heel jaar
- alle posten
- alle kostenplaatsen
- [de rekening met het verschil]

en laat deze op datum oplopen.

Als het goed is, start 2015 op 01-01-2015 met een boeking om het beginsaldo te definiëren. In de meest rechter kolom staat na elke regel wat de tussenstand op de rekening is. Dit hoort overeen te komen met de tussenstanden die de bank aangeeft. Als deze naast elkaar gelegd worden, is op een gegeven moment de afwijking, ontbrekende boeking of verkeerde boeking gevonden.
#402
Dat is helaas niet anders.

De orderfeed van Mijnwebwinkel geeft geen informatie als de factuur inhoudelijk aangepast is.

Er zijn een paar nette oplossingen:

1] De factuur in Mijnwebwinkel en Acumulus crediteren; Een nieuwe factuur in Mijnwebwinkel opbouwen en deze geimporteerd zien worden in Acumulus.

of

2] Een correctiefactuur in Mijnwebwinkel opstellen voor het verschil en beide na import als betaald verwerken in Acumulus.

of

3] De factuurimport laten staan als zodanig en handmatig een correctie-boeking doen in Acumulus voor het verschil. Als je in de factuurnotities vermeld wat de reden achter deze extra boeking/factuur is zit je bij een controle goed. Vermeld duidelijk de originele factuur.

Ik zou denk ik persoonlijk optie 1 kiezen.
#403
Webkoppelingen / VirtueMart 3.x en HikaShop 2.6+
27 april, 2015, 13:21:23
Om de webkoppeling te kunnen downloaden dient u zich te registreren op dit forum. Dit kan op onderstaande link:

  https://forum.acumulus.nl/index.php?action=register

Zodra u de registratie afgerond heeft  is de webshopkoppeling voor VirtueMart v3 te vinden op: https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,4642.0.html
#404
We hebben de intentie om nog een keer naar de dossier-functie te kijken en zijn hiervoor wat input aan het verzamelen. Wanneer we hier mee aan de gang zullen gaan is lastig te zeggen. Ondanks dat dit inderdaad vaker gevraagd is stond het nog niet op het dossier-lijstje.
#405
De foutmeldingen uit de errorlogs geven enkel joomla-specifieke fouten weer. Niet zo zeer de veroorzaakte PHP fouten. Wij zijn geen VirtueMart-experts en ik vind het dan ook lastig om je hierin goed te adviseren. Ik zou persoonlijk een backup terugzetten van de aangepaste bestanden en/of database.. maar ik weet niet of je hier toegang toe hebt..
#406
Heb je contact gezocht met Neshmedia? Of heb je toegang tot de PHP-foutlog van de website? Misschien dat er een andere error speelt die eerder optreedt.
#407
Kun je dat speciaal toegevoegde veld verwijderen? Afgaand op de foutmeldingen in de eerste post lijkt daar een probleem te zitten.
#408
De response van Neshmedia is heel wisselend. Soms wordt er goed gereageerd een andere keer helemaal niet. Als je de plugin simpelweg de-installeert dan blijft er een probleem op de site?
#409
Neshmedia is helaas niet meer actief aan het reageren op hulpvragen. Dit is een van de redenen waarom momenteel de VM-plugin herschreven wordt door BuroRader. Een eerste versie voor VM3 nadert de afronding en een backport naar VM2 wordt onderzocht. Welke versie van VM/Joomla gebruik je momenteel?
#410
Speciale onderwerpen / Re: Saldo klopt niet,
11 april, 2015, 12:07:58
Soms helpt het om te ontdekken in welke periode het verschil ontstaat. Je kunt bij saldo-overzicht bijvoorbeeld 1e kwartaal kiezen en het tussensaldo vergelijken met het saldo op je rekeningafschrift. Vaak vind je dan wel de ontbrekende of verkeerde boeking :)

Controleer inderdaad ook tevoren even of het beginsaldo (1 januari) voor de rekening(en) klopt. Als je op 1 januari EUR 39 op een rekening hebt staan maar dit niet heb ingevoerd ontstaat er ook een verschil.

Maak bijvoorbeeld in het saldo-overzicht de volgende selectie:

- 2015
- heel jaar
- alle posten
- alle kostenplaatsen
- [de rekening met het verschil]

en laat deze op datum oplopen.  Als het goed is start 2015 op 01-01-2015 met een boeking om het beginsaldo te definiëren. In de meest rechter kolom staat na elke regel wat de tussenstand op de rekening is. Dit hoort overeen te komen met de tussenstanden die de bank aangeeft. Als deze naast elkaar gelegd worden is op een gegeven moment de afwijking, ontbrekende boeking of verkeerde boeking gevonden.

Guido.
#411
fijn om te horen dat het probleem opgelost is :)
#412
Merci, ik ben benieuwd wat het is.
#413
Vreemde Magento error. Welke versie van Magento is dit?

Neem ook aub even contact op met BuroRaDer, zoals vermeld op: https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,3817.0.html

Ik verplaats het topic ook even naar de Webshopkoppelingen sectie van het forum.
#414
We zijn op zoek naar mensen die inmiddels overgestapt zijn naar VirtueMart 3. We hebben hiervoor een geheel nieuwe plugin in de steigers en zouden graag wat terugkoppeling van webshops die iets verder gaan dan onze testomgevingen.

Zie hiervoor een apart VM3 draadje op: https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,4242
#415
De API ontvangt het liefst zowel de ISO-landcode als de omschrijving van het land. Hiermee is de relatie dan het meest compleet opgegeven. Voor buitenlandse afnemers staat dan de naam van het land op de factuur.

Echter, voor nationale relaties verschijnt dan "Nederland" op de factuur. Dat is wellicht een beetje knullig.

Ergens vind ik dat dit aan de kant van Acumulus opgelost moet worden door in het factuur-sjabloon de keuze te bieden om bijvoorbeeld voor nationale afnemers niet de landomschrijving af te beelden. Een andere optie is om in de API de landomschrijving te negeren als het om NL gaat.

Ik moet hier even over nadenken maar gezien de huidige drukte durf ik hier geen toezeggingen over te doen.
#416
Webkoppelingen / Re: Virtuemart V3.x koppeling
03 maart, 2015, 12:46:23
Daar wordt momenteel aan gewerkt..
#417
Als met OpenOffice het CSV-bestand opent dan vraagt OpenOffice om een paar instellingen. Kies:


  • Tekenset: West-Europa (ISO-8859-15/EURO)
  • Taal: Nederlands (NL)
  • Optie voor scheidingstekens: Gescheiden + puntkomma
  • Tekstscheidingsteken:  " 
  • Detecteer speciale getallen: aan.

Dan zou het goed geopend moeten worden.
#418
Webkoppelingen / Re: Koppeling met Logivert
12 februari, 2015, 23:16:21
API+.. dat zegt me zo even niets. Is dat wellicht iets in de Logivert omgeving? Heeft u correspondentie van Logivert over een API of is er ergens online hier iets over te vinden?

Ik kan zo snel niets vinden..  :(
#419
Webkoppelingen / Re: Koppeling met Logivert
12 februari, 2015, 17:20:58
Logivert lijkt geen open product te zijn zoals bijvoorbeeld PrestaShop, OpenCart, Magento en WooCommerce. Hierdoor is het voor ons niet mogelijk om een plugin te ontwikkelen. Logivert lijkt ook geen open koppelvlak (API) te hebben die we zouden kunnen gebruiken.

Technisch gezien zou Logivert met ons kunnen koppelen in plaats van andersom.

Kan Logivert misschien de verkoopfacturen via CSV exporteren? Als dit mogelijk is dan kijken we graag of deze voldoende informatie bezitten voor een import in Acumulus.
#420
Nieuwe functionaliteiten / Boekstuknummers update
10 februari, 2015, 11:31:15
Zojuist een aanpassing doorgevoerd in Acumulus waardoor de boekstuknummers standaard niet meer getoond worden.

Mocht u toch waarde hechten aan deze nummers dan kunt u deze weer beschikbaar krijgen door middel van een instelling.

U gaat hiervoor naar:

Beheer >
Geavanceerde instellingen >
Overige instellingen >
Boekstuknummers tonen
#421
We hebben de meldingen klikbaar gemaakt :)
#422
Ik ben het er mee eens dat het mooi zou zijn als Acumulus hier aan kan bijdragen. Echter de ontwikkelagenda is behoorlijk vol voor de komende periode en dit valt een beetje in de nice-to-have categorie. Ik maak even een interne melding hierover zodat we het op de radar houden.

Als je niet kan afwachten en zelf wilt knutselen is denk ik de invoice_mail.php API call, of een combinatie met invoice_add.php en een taskschedular of cron je vriend. Hoe Outlook dat doet is mij niet bekend maar dat klinkt ook niet onhandig.
#423
Hey dat heb ik ook!  ;)

Het idee is om wat achtergrond over het nieuws-item te tonen op een andere locatie. Echter dit hebben we bewaard voor de volgende update aan het home-scherm.
#424
Citaat van: Guido op 26 januari, 2015, 11:58:40
Waarom zou Acumulus deze factuur niet als betaald mogen opvoeren? De factuur is immers voldaan. Dat jij nog een openstaande vordering bij Mollie hebt staat hier los van. Dat is doorgaans een interne overboeking van jouw Acumulus-Mollie-rekening naar de zakelijke rekening.

Citaat van: nico op 26 januari, 2015, 16:14:14
Om de volgende redenen:
Omdat ik pas geld vang als mollie de uitbetaling doet en in die tussentijd kan de klant zelf de betaling via mollie met bvb een creditcard betaald terug laten storten. In dat geval is er dus niet betaald door de klant.
Dan ben ik benieuwd of er dan ook een correctie van die factuur in de boeking bij zowel MWW Als acumulus komt want dan is het inderdaad een kwestie van terugboeken en mijn eventueel verzonden goederen terughalen.
En wordt deze dan automatisch op niet betaald gezet met een terugboeking van de klant.

Om dat de boeking in acumulus ook als betaald met die datum wordt overgenomen kan ik niet meer volgen of alle geld voor die factuur ook echt binnen is. zeker nu je met die reservering duur van de creditcard zit.
Ik wil dus dat zolang de uitbetaling van het volledige bedrag nog niet op mijn rekening staat de factuur in acumulus dus ook als nog niet betaald of deels betaald geboekt hebben.
Zodra de uitbetaling een feit is en ook die 180 dagen reservering zijn uitbetaald kan ik de factuur afsluiten door hem dan pas in acumulus als betaald te zetten waarmee die factuur en de interne boeking is afgerond.

Als een klant initieel aan Mollie betaalt en Mollie dit nog niet heeft uitgekeerd dan is dat fiscaal gezien gewoon een betaalde factuur. De belastingdienst verwacht op dat moment ook een BTW-afdracht.

Als een klant dan alsnog besluit om de betaling ongedaan te maken dan hoort hier formeel gezien een credit-factuur tegenover te staan. Mijnwebwinkel ondersteunt (voor zover ik weet) geen credit-facturen dus deze kan Acumulus niet importeren, overnemen of corrigeren... In deze gevallen zul je zelf handmatig in Acumulus een credit-factuur moeten opstellen. En in het hier geschetste voorbeeld deze creditfactuur ten laste van uw Mollie-rekening boeken.

Goede groet,
Guido.
#425
Citaat van: nico op 26 januari, 2015, 09:39:00
Als de klant met bvb mollie betaald heeft gaat die order in mww automatisch op betaald.

Correct. Betaald is betaald.

Citaat van: nico op 26 januari, 2015, 09:39:00
Die order wordt nu in acumulus opgenomen en ook als betaald weergegeven maar dat mag acumulus dus niet doen de order moet als nog niet betaald openstaande factuur factuur in mijn mollie rekening worden gezet.

Waarom zou Acumulus deze factuur niet als betaald mogen opvoeren? De factuur is immers voldaan. Dat jij nog een openstaande vordering bij Mollie hebt staat hier los van. Dat is doorgaans een interne overboeking van jouw Acumulus-Mollie-rekening naar de zakelijke rekening.

Citaat van: nico op 26 januari, 2015, 09:39:00
Als ik je goed begrijp kan ik in acumulus door in de instellingen van integratie met andere software de instelling van "de functie Mijnwebwinkel orderstatus afhandeling " het vinkje met verzonden en betaald en het vinkje betaald uit te zetten.

Als ik dat doe wordt die factuur dan nog wel naar acumulus doorgestuurd?

Dat is niet helemaal wat ik bedoelde. Als Acumulus ingesteld is om ook onbetaalde facturen over te zetten vanuit Mijnwebwinkel het nu nog alleen mogelijk is om na betaling deze factuur in Acumulus enkel als "betaald" te markeren. Het automatisch bijwerken van de kostenplaats en rekening na een betaling van een factuur die als onbetaald in Acumulus staat is nog niet mogelijk.

Om eerlijk te zijn merken we dit pas onlangs op. We hebben hiervoor iets nieuws te ontwikkelen in onze API waar ook de WHMCS-plugin gebruik van wil maken.

Voor jouw situatie zou ik de volgende instellingen hanteren:


  • UIT: Bestelling in behandeling
  • AAN: Verzonden + Betaald
  • AAN: Betaald
  • AAN: Geannuleerd
  • UIT: Klaar om af te halen
  • AAN: Betaald & afgehaald
  • UIT: Betalingsherinnering
  • UIT: Niet afgerond

Goede groet,
Guido.
#426
Er is zojuist een update van het home-scherm uitgerold. Je kunt nu o.a. nieuwsberichten aan of uitzetten in Acumulus via Beheer -> Geavanceerde instellingen :)
#427
Dit komt waarschijnlijk door een combinatie van gemaakte instellingen. Waarschijnlijk heb je jouw configuratie zo ingesteld in Acumulus dat je bij elke order-status in Mijnwebwinkel de order overzet naar Acumulus. Ook de nog niet betaalde orders. Als deze vervolgens betaald wordt met betaalmethode X dan werkt de koppeling enkel de betaalstatus van de order bij maar (nog) niet de betaalmethode en de daar aan gekoppelde Acumulus-rekening.

Wellicht is het voor jou prettiger om enkel bij afgeronde en betaalde order-statussen de orders over te zetten naar Acumulus. Hierbij wordt dan automatisch de direct de gekozen rekening bij de gebruikte betaalmethode overgezet.
#428
Binnen een proefaccount van Acumulus is er de mogelijkheid om tot 50 boekingen de software te evalueren. We hebben de API waarmee de plugin communiceert bewust een iets lagere limiet gegeven. Dit zodat je de ruimte houdt om tijdens de proefperiode de overige functionaliteit van Acumulus te onderzoeken. Deze limiet verdwijnt als je een volwaardig contract afsluit.
#429
We zijn bezig met een aanpassing zodat er beter in Acumulus over updates geïnformeerd kan worden.
#430
Een interne verwijzing stond niet goed in Acumulus waardoor je in een verkeerd scherm kwam :(
#431
Ik heb je nog even apart een email gestuurd om uit te pluizen wat er exact aan de hand is.
#432
Nieuwe functionaliteiten / Re: PAKBON
10 januari, 2015, 11:58:02
Ik vrees dat je voorlopig nog even met de rtf/word-versie zult moeten doorwerken. Technisch gezien kan het maar dan forceer ik nogal wat extra interactie voor elke Acumulus gebruiker bij het aanmaken of bewerken van een factuur. Het voordeel van het kunnen selecteren welke regels niet op de pakbon hoeven te komen weegt helaas niet af tegen het nadeel dat elke gebruiker zal ondervinden die de functie niet gebruiken wil.

Ik laat het even bezinken en maak er evengoed een interne notitie voor. De gewenste functionaliteit is namelijk op zich wel interessant.
#433
Ik kan zo snel niet iets bedenken maar het voelt als een webwinkel-specifiek probleem. Zou je contact willen opnemen met de ontwikkelaar zoals omschreven op: https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,2745.msg24125.html#msg24125 ?
#434
Citaat van: Homeopaat op 29 december, 2014, 20:53:02
Nog mooier zou het zijn als ik bij een factuursjabloon zou kunnen aangeven wat het default rekeningnummer is zodat dat automatisch wordt gevuld in de factuur.

Misschien begrijp ik de vraag niet helemaal goed maar volgens mij kan dit prima. Als je al verschillende factuur-sjablonen gebruikt per betaalmethode dan kun je bij het factuursjabloon in de het tabblad "factuur" zelf een rekeningnummer opgeven ipv [rekening].

Als ik het verkeerd begrijp dan hoor ik dat graag :)
#435
Webkoppelingen / Re: Virtuemart V3.x koppeling
02 januari, 2015, 16:20:13
Je bent de eerste die om de VM3 plugin vraagt en we willen het graag toevoegen aan de overige plugins.

Het heeft mijn voorkeur om de plugin wederom in een vrije GPLv3 licentie beschikbaar te maken en het liefst op basis van de huidige generieke plugin-lib die we hebben. Dat de VM2 versie een beetje rammelt is ons bekend.

Gr,
Guido.
#436
Er zijn een aantal verzoekjes binnengekomen die min of meer met elkaar samenhangen. We gaan er dit jaar niet meer aan toekomen maar zullen in de komende weken kijken hoe we dit zouden kunnen verbeteren. Helaas kan ik niets beloven.
#437
In de afgelopen periode is in Acumulus een integratie met Payt ingebouwd. Payt heeft een online incasso dienst waarbij u op een nette en transparante manier uw openstaande vorderingen als incasso zaak kunt starten.

Met de in Acumulus ingebouwde koppeling kunt u eenvoudig uw openstaande vorderingen direct bij Payt als incasso zaak starten.

U vindt de Payt-koppeling in Acumulus onder:

   Beheer -> Integratie met andere software -> Payt

Zodra de koppeling geactiveerd is kunt u vanuit het overzicht met verzonden facturen een incasso-zaak starten.
#438
Webkoppelingen / Re: Koppeling WHMCS > Acumulus
21 december, 2014, 16:51:22
Hartelijk dank voor de ontwikkeling van de WHMCS plugin voor Acumulus :)

https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,4184.0.html
#439
We kregen nogal wat sterke en gegronde feedback op de gedane wijzigingen. Deze zijn we nu aan het implementeren en we zullen later alsnog het scherm herzien zodat het voor iedereen prettig blijft werken.
#440
Webkoppelingen / WHMCS v8.3+
13 december, 2014, 20:12:47
Om de webkoppeling te kunnen downloaden dient u zich te registreren op dit forum. Dit kan op onderstaande link:

  https://forum.acumulus.nl/index.php?action=register

Zodra u de registratie afgerond heeft  is de webshopkoppeling voor WHMCS te vinden op: https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,8165.0.html
#441
We hebben wat kleine aanpassingen gemaakt aan het boekingscherm. Mocht het geen klachtenregen veroorzaken dan denk ik dat het inderdaad zo nog iets krachtiger is. Merci voor de suggestie.
#442
Waarschijnlijk heb je inmiddels iemand gevonden of ben je zelf druk in de weer. Voor diegenen die nog op zoek zijn is er op: https://www.siel.nl/boekhouders.php een lijstje met boekhoudkantoren die Acumulus ondersteunen.
#444
Ik zet het op de ontwikkelrol om hier op termijn even naar te kijken. Op dit moment werken we intern aan een fors project om wat nieuwe belastingspelregels te ondersteunen vanaf 1 jan 2015. Hier zal de gevraagde functionaliteit wellicht even op moeten wachten.
#445
Je kunt nu in het factuursjabloon aangeven of je de diverse eind-totalen op de offerte wilt hebben.

   Kies het desbetreffende factuur-sjabloon >> Tabblad Offerte >> Eindtotalen op offerte.

Het is van toepassing op de PDF als de RTF (Word)

Guido.
#446
Webkoppelingen / Re: OpenCart-koppeling gereed
27 november, 2014, 09:45:28
Voor diegenen die OpenCart 2 gebruiken of overwegen is er nu de mogelijkheid om een koppeling te leggen met de een nieuwe versie van de OpenCart2 plugin voor Acumulus.

  https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,4151.0.html
#447
Webkoppelingen / OpenCart v2.x
27 november, 2014, 09:39:46
Om de webshopkoppeling te kunnen downloaden dient u zich apart te registreren op dit forum. Dit kan op onderstaande link:

  https://forum.acumulus.nl/index.php?action=register

Zodra u de registratie afgerond heeft  is de webshopkoppeling voor OpenCart v2.x te vinden op: https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,4150.0.html

#448
Citaat van: thijssie op 22 november, 2014, 10:41:09
Hoe krijg ik de klantnummer op de factuur?

Het klantnummer heb ik de relatie-referentie genoemd. Je kunt namelijk zelf hiervan afwijken door met alfanumerieke codes te werken.

1] Open het factuursjabloon dat bij de factuur hoort. [Beheer >> Factuursjablonen >> Kies sjabloon]
2] In tabblad Algemeen is er onderin eventueel de optie om op basis van het eigen nummer te werken.
3] In tabblad Algemeen is er onderin de optie om de aanhef voor het nummer aan te passen. Dit is standaard "Uw referentie".
4] In tabblad Factuur onderin aanvinken dat de relatiereferentie op de factuur moet verschijnen.
5] In tabblad Herinnering onderin aanvinken dat de relatiereferentie op de herinnering moet verschijnen.
6] In tabblad Offerte onderin aanvinken dat de relatiereferentie op de offerte moet verschijnen.
7] In tabblad Pakbon onderin aanvinken dat de relatiereferentie op de pakbon moet verschijnen.
8] Kies Opslaan

Als het goed kun je vervolgens bij de uitgaande facturen een PDF of Word(RTF) openen waarop een klantnummers/referentie verschijnt.

Gr,
Guido.

#449
Nieuwe functionaliteiten / Re: PAKBON
22 november, 2014, 00:00:13
Het is alweer bijna pakjesavond dus nog een kleine toevoeging aan de pakbon-functie ;)

Vanaf heden is het mogelijk om de pakbon te voorzien van regels waarvan de productwaarde 0 is. Hiermee kunnen bijvoorbeeld proefmonsters vermeld worden. Dit is in te stellen in het pakbon-tabblad van het desbetreffende factuur-sjabloon.
#450
Er is nu naast het standaard Acumulus klantnummer ook de mogelijkheid om zelf een extra klantnummer toe te voegen.

In het factuursjabloon kun je vervolgens aangeven welke referentie je gebruikt (Acumulus of de zelf gekozen waarde) en of je deze gegevens wilt tonen op de factuur en/of op de herinnering en/of op de pakbon.