Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - mijnpcprobleem

#1
Webkoppelingen / Virtuemart 2.0
26 oktober, 2012, 04:11:21
Dat is super! Hier heb ik lange tijd op moeten wachten. Kan ik gaan kijken naar een upgrade van mijn webshop naar joomla 2.5 en vm2.0.

Bedankt hiervoor:)
#2
Ik ben nog eens deze plugin uitvoerig aan het testen en heb de update geinstalleerd die bijgevoegd zat in bovenstaande thread. Waar kan ik de plugin van downloaden (in het zip bestand zit toch alleen de module?). Is er een recentere versie van de plugin ook beschikbaar gekomen?

Hoor het graag!
#3
Ok perfect duidelijk!
#4
Citaat van: Bert-JanU kunt het percentage gebruiken wat voortvloeit uit de verhouding zakelijk en privé gereden kilometers.
Over dat specifieke kwartaal neem ik aan. Mag dat een schatting zijn of moet dat aan te tonen zijn met een sluitende kilometer registratie?

Geldt dat ook voor de BTW van de benzine?
#5
Beste meneer,mevrouw

Ik heb een vraag omtrent de BTW aangifte en specifiek het gedeelte waarbij ik kosten maak met mijn prive auto. Ik heb onlangs in april een beurt gehad waarbij onderhoud plaatsvond (banden vervangen etc) met mijn auto die ik niet op de zaak heb staan. Nu had ik vernomen dat je de BTW mag aftrekken over de gemaakte onderhoudskosten. Voor mijn mobiel en energie rekening zijn die kosten 40% prive. Kan ik dat percentage ook gebruiken voor de auto of geldt hier 75%?

Mvg,
Rafael
#6
Citaat van: Esther-Meer over CijfersVoor gebruikte goederen mag je de \"margeregeling\" toepassen.
Bij de helpteksten van Acumulus staat hier een uitleg over.

Zie ook deze link naar download van de Belastingdienst:
http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/btw_bij_handel_in_gebruikte_goederen_ob2031z10fd.pdf

In Acumulus is een speciale functie voor de margeregeling ingebouwd die je (links onderaan) kunt aanvinken bij het maken van een verkoopfactuur.

Groet, Esther

Ok Esther bedankt voor de informatie. Echter als je een mix hebt van nieuwe en gebruikte goederen wat adviseer je dan te doen? Een aparte lijst aanmaken van goederen waarop je de margeregeling hebt toegepast? En hoe zit het dan met de verkoopprijs? Kan je dit in Acumulus gewoon invoeren of heb je dan ook een bewijs van inkoop van de particulier nodig?

Groeten,
Rafael
#7
Beste mensen,

De laatste tijd komt het wat vaker voor dat ik sommige producten van mijn webshop niet meer kan inkopen via groothandels ivm extreme schaarste van het product dat ik verkoop. Ik ben dus op zoek gegaan naar andere mogelijkheden en in het 2de hands \'circuit\' terecht gekomen voor dit product. Wat graag zou willen weten is hoe belastingtechnisch dit in Acumulus in te voeren.

Voorbeeld:

Verkoopprijs van het product is 175 incl BTW.
Inkoopprijs is 100 euro 2de hands via een particulier. Bv marktplaats/eBay.

Klopt het nu dat ik geen BTW kan aftrekken als voorbelasting en ik dus in dit geval 27.94 dien af te dragen aan de belastingdienst als BTW.

Hoe bereken ik nu de winstmarge? Is dit simpelweg 147.06 excl BTW - 100 = 47.06 of maak hierbij een denkfout?

Hoor graag hoe jullie dit invoeren.

Mvg.
Rafael
#8
@nesmedia
Heb de mail zojuist verstuurd. Bedankt voor de hulp alvast!
#9
Omdat ik uitstel heb aangevraagd omtrent de IB over 2011 zou ik graag het volgende advies willen hebben.

Zoals vermeld in de begintopic waarmee ik begon ziet de belastingdienst mij als resultaatgenieter en nog niet als ondernemer (immers nog geen formulier IB klaar bij inloggen in het ondernemersgedeelte waar ik de BTW altijd indien).

In hoeverre verschilt het invullen van de winst en aftrekbare kosten van de ondernemersaangifte? Mijn vraag is dus: als ik dus mijn inkomsten van mijn eigen bedrijf en aftrekposten moet vermelden kan ik deze dan gewoon bij inkomsten uit overige werkzaamheden overnemen vanuit Acumulus zoals uitgelegd bij de cursus. Of geldt deze uitdraai dan niet meer en kan je dat alleen invullen als je het juiste formulier hebt voor ondernemers?

Groet,
Rafael
#10
Beste,

Ik heb uitstel aangevraagd voor de inkomstenbelasting om zodoende nog wat correcties en aftrekposten netjes te kunnen verwerken over 2011. Bedankt voor de tip dat dat mogelijk was.

Rafael
#11
Ja ik krijg ook dezelfde foutmelding jammergenoeg. Wacht rustig het antwoord van Neshmedia af.
#12
Ok ga die installeren! Bedankt voor om het proces eenvoudiger te maken:)
#13
Ok ik wacht geduldig het antwoord af.
#14
Beste mensen,

Allereerst bedankt voor de uitmuntende cursus van gisteravond. Het werd heel goed duidelijk uitgelegd waarvoor mijn dank! In het begin van de presentatie ging het over het feit van welke aangifte je dient in te vullen ofwel de particulier degene die iedereen moet doen ofwel degene die klaarstaat na invullen van de logincodes op het ondernemersgedeelte van de belastingdienst.

Ik heb zojuist ingelogd bij het ondernemersgedeelte van de belastindienst en zie geen aangifte inkomenstenbelasting klaarstaan. Zelf ben ik nog in loondienst en werk ik part-time aan mijn eigen bedrijf en de andere helft van de tijd bij mijn andere werkgever. Daarom heb ik voor de zekerheid even net de belastingtelefoon gebeld die het volgende vertelden:
\"u hoeft geen inkomstenbelasting als ondernemer in te dienen apart omdat u als resultaatgenieter wordt gezien. Daarom hoeft u alleen als particulier aangifte te doen en de winst te vermelden bij \"overige loon bij andere werkzaamheden\". U kunt wel bepaalde kosten dan niet aftrekken.

Wat adviseren jullie mij? Schriftelijk een verzoek aanvragen voor de inkomstenbelasting zoals deze gisteren besproken is aan te vragen en in te vullen of toch de particuliere aangifte te doen?
#15
Ok maar waar moet ik dat dan aangeven in Joomla of in Virtuemart zelf? Ik bedoel zodra een bestelling binnen is staat er automatisch dat hij bevestigd wordt. Hoe zorg ik er dus voor dat die betreffende order nu in Acumulus terecht komt?
#16
Ik heb ook de schermafbeelding van Virtuemart nu bijgevoegd.
#17
Ik heb nog een vraag omtrent de plugin. Heb je handleiding gevolgd om de plugin te activeren binnenin Joomla en dat is allemaal goed gegaan. Echter ik kreeg net een bestelling binnen van een nieuwe klant en ging dus gelijk kijken in Acumulus of deze erbij geboekt was automatisch maar dit was niet het geval. Zie ik iets over het hoofd? Moet ik nog een speciale actie uitvoeren?
#18
Citaat van: Bert-JanVandaag de eerste versie. Laat ons hier weten waar je eventueel tegenaan bent gelopen.
Dat is ongelooflijk goed nieuws. Een hulde voor het meest overzichtelijke eenvoudige boekhoudpakket dat ik sinds vorig jaar gebruik en net lees ik dat de plugin voor Virtuemart eindelijk af is!!

Onder welke versie van Virtuemart werkt de plugin? Ik heb bewust gekozen voor Virtuemart voor mijn webshop na een lang onderzoek dat ik heb verricht voordat ik begon met mijn eigen bedrijf. Bewust voor Virtuemart gekozen (eerst voor Magento) maar uiteindelijk toch voor Virtuemart vanwege de eenvoud, goede integratie met Joomla en ook weinig eisen die noodzakelijk zijn voor de hosting. Jammergenoeg was er toen geen boekhoudpakket die een koppeling had voor Virtuemart op Reeleezee na wat ik slechts 1 maand heb gebruikt...

Kortom ontzettend goed nieuws en ik zal zeker helpen met het onderzoeken of er nog zaken verbeterd dienen te worden.
#19
Oke duidelijk Esther dan vul ik gewoon BTW 0% in.


Citaat van: Esther-Meer over CijfersDe Kamer van Koophandel rekent voor de jaarlijkse bijdrage géén btw (voor andere producten kan dit wel het geval zijn).

Groet, Esther
#20
Beste mensen,

Ik heb vandaag een factuur ontvangen van de KVK waarbij ik waarschijnlijk voor het laatst (wordt per 2013 afgeschaft) de jaarlijkse bijdrage dien te betalen. Bij het bedrag staat een bijdrage voor KVK 2012 en SER opslag. Deze factuur wil ik nu boeken in Acumulus echter ik zie geen BTW bedrag staan. Kan ik ervan uitgaan dat BTW hiervoor 0% is?

Mvg,
Rafael
#21
Beste mensen,

Wat betreft inkopen uit EU is dit forum heel duidelijk geweest met de antwoorden. Soms koop ik echter ook in bij Chinese webshops. Ik betaal dan met Paypal, krijg geen aparte factuur alleen een mailtje van het totale inkoopbedrag zonder verzendkosten verder. Het lijkt er dus op dat als particulier dan inkoop. Voor de rest wordt het pakketje dan afgeleverd via de TNT zonder dat ik daarvoor invoerkosten etc over hoef te betalen (dit vanwege het feit dat het pakket dan als \'gift\' is verstuurd).

Kan een van jullie mij vertellen waar ik deze inkoopbestellingen moet verwerken in Acumulus? Het zijn immers uitgaven mbt de inkoop. Dien ik deze ook nog apart in de BTW aangifte te vermelden en zo ja waar? Immers art. 23 geldt niet dus kan het niet vermelden als goederen verworven buiten de EU.

Mvg,
Rafael
#22
Ik begrijp je antwoord echter ik heb vanaf maart toen ik begon met mijn webshop nog niet in mijn boekhouding dat verwerkt. Mede doordat ik eerst Yuki aan het testen was en nu pas bij jullie alle boekhouding ben gaan doen. Ik neem aan dat het pas voor de eerste aanslag voor de inkomstenbelasting van belang is toch?

Of had ik over kwartaal 1 en 2 de BTW aangifte anders moeten invullen rekening houdende met deze aftrekpost van de werkruimte of hoeft dat pas in kwartaal 4 in Acumulus verwerkt te worden?

Een andere vraag die ik heb is of de kosten gerelateerd aan het zakelijke werk ook dan afgetrokken kunnen worden bv internet en telefoongebruik of alleen de BTW?

Groeten,
Rafael
#23
Oke duidelijk! Super bedankt voor je snelle antwoord Annalies!
#24
Beste Karin,

Zeer duidelijk verhaal omtrent het aftrekken van de kosten van de werkruimte maar heb toch nog wat vragen. Ik run zelf parttime vanaf mijn appartement vanaf midden maart dit jaar 2011 mijn eigen webshop naast mijn baan in loondienst. Mijn vragen zijn de volgende:

1) Wat bedoel je precies met de zin: \"Bij de start van de onderneming of bij verhuizing moet u ervoor kiezen om het deel wat u in de woning zakelijk gebruikt, administratief in uw boekhouding te verwerken.\"
Tot nu toe heb ik in Acumulus alleen nog maar BTW aangiftes gedaan (gebruikte hiervoor een ander pakket maar goed). Wordt er bedoeld dat deze kosten in de eerste aangifte verwerkt dienen te worden?
2) Wat betreft de definitie van werkruimte ik heb een studeerkamer die volledig gebruikt wordt voor de webshop en deze zit naast de woonkamer. Echter hij is niet afgesloten maar er zit een soort poort. Is dat erg of voldoet een gordijntje dan of ander iets om de woonkamer van deze kamer te scheiden? Mijn voorraad is echter ook in een aparte kamer te vinden. Ik neem aan dat beide ruimte qua oppervlakte opgeteld mogen worden?

Hoor graag of ik in aanmerking kom voor deze aftrek...

Mvg,
Rafael
#25
Beste mensen,

Ik run sinds maart dit jaar een webshop die volledig runt op Joomla en Virtuemart. Omdat ik eerst mijn BTW heb laten doen via Yuki moest ik bij hun altijd de gedane facturen toesturen en zij verwerkten het dan. Gelukkig ben ik sinds 1 maand nu overgestapt naar jullie ivm kostenbesparing en meer mogelijkheden omtrent het doen van de aangifte en btw.

Mijn vraag is nu de volgende:

-> Mijn factuurnummers zijn opeenvolgende zoals de bestellingen in mijn webshop. Soms komt het echter voor dat een transactie ofwel niet goed wordt uitgevoerd waarbij de oorzaak kan liggen in:
1) storing iDeal
2) storing website
3) klant annuleert bestelling

Echter ik krijg dus wel een factuur bijbehorende bij de bestelling binnen met opeenvolgend nummer.

Mijn vraag is nu: hoe verwerk ik deze foutieve bestelling in de aangifte omzetbelasting? Immers heb geen geld ontvangen van de klant en de transactie of bestelling heeft niet plaatsgevonden. Moet ik dan toch de factuur invoeren en een creditnota in Acumulus doen of volstaat het weglaten van deze foutieve factuur in de boekhouding?

Hoor graag uw reactie!

Mvg,
Rafael