Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Bert-Jan

#2602
Een nieuwe uitgaande factuur kon alleen direct worden geopend in Word en pas na opslaan ook in PDF.

Nu kan deze factuur ook direct in PDF worden geopend.
#2603
Jammer Paul, want de gedachte van een link in een factuur spreekt mij ook erg aan.

Jou een beetje kennende, laat je hier niet bij zitten en ga je verder zoeken. :D
#2604
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen...

http://www.minderjarige-ondernemers.nl
#2605
Citaat van: Joel PlasIk heb MultiSafepay in een aantal webshops geïntegreerd, en in theorie en technisch werkt het allemaal heel goed, maar in de praktijk blijkt de vereiste voor gebruikers (jouw klanten) om zich eerst aan te moeten melden vaak een stap te veel.

Hoi Joel,

Daar kom ik nu ook achter. Ik belde vandaag met MultiSafePay en een alleraardigste dame vertelde mij dat de consument geen lid hoeft te zijn.

Ik heb mijzelf aangemeld en een factuur-link gemaakt naar mijn vriendin. En wat blijkt: mijn vriendin moet zich eerst aanmelden...

Dat is nou jammer, want ik wil niet dat mijn klanten zich ergens moeten aanmelden, anders dan bij hun eigen bank.

Het ziet er allemaal wel goed uit maar iDEAL is het nog niet.

Maar wel goed Paul dat je dit hier ter sprake brengt.
#2606
Klinkt goed, ik ga er naar kijken.

even later...

Volgens mij is dit wat je bedoelt:

Pay Per Mail
Met Pay Per Mail maakt u eenvoudig een betaal-link aan, die u vervolgens per e-mail aan uw klant kunt sturen. Door te klikken op de link komt uw klant direct in de MultiSafepay-betaalomgeving waar alle relevante betaalgegevens reeds klaar staan. Pay Per Mail is de ideale oplossing voor digitale facturen. Tevens kunt u uw klanten middels Pay Per Mail achteraf laten betalen!

We kunnen dat natuurlijk inbouwen in de factuur.
#2607
Van de startende ondernemers werkt een kleine meerderheid na de start fulltime in het bedrijf. Een op de vier ondernemers kiest bewust voor parttime ondernemerschap. Een op de vijf ondernemers is weliswaar parttime ondernemer, maar wil fulltime ondernemer worden. Analyse van kenmerken van deze typen starters door onderzoeksbureau EIM laat zien dat parttime ondernemers niet over een kam geschoren kunnen worden.

Verschillen tussen parttime en fulltime ondernemers
Het zijn met name de ondernemers die bewust kiezen voor parttime ondernemerschap die zich onderscheiden van de fulltime ondernemers. Het bedrijf van de parttime ondernemers die er naar streven fulltime ondernemer te worden, lijkt erg op dat van de bewust parttime ondernemers, maar wat betreft de persoon van de ondernemer en zijn of haar activiteiten voor de start en naast het bedrijf onderscheiden zij zich van deze ondernemers.

http://www.ondernemerschap.nl/index.cfm/12,html?nxt=ctm_nieuwsbericht&perID=538
#2608
Fraude plegen is zo gebeurd. Het is mogelijk om de startersregeling verkeerd te interpreteren en hiervoor te veel geld op te strijken. Een 54-jarige startende zzp\'er is onlangs veroordeeld tot een werkstraf van 220 uur omdat hij per ongeluk fraude had gepleegd.

Onduidelijk
De schuldige had aangegeven de startersregeling van het UWV verkeerd te hebben begrepen. Alle gefactureerde uren die hij als ondernemer maakte aan klanten had hij netjes gemeld bij de uitkeringsinstantie. Echter, het UWV eist dat alle uren die u als starter maakt - dus ook uren die u gebruikt voor administratie, voorbereiding enzovoort - worden gemeld.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/themas/ondernemersfaciliteiten/artikel/33/fraude-dankzij-startersaftrek
#2609
De freelancer lijkt de zwaarste tijd achter de rug te hebben. Hoewel de vraag naar externe ict\'ers nog altijd daalt, is die daling wel minder sterk dan enkele maanden geleden. Dat blijkt uit gegevens van de ICT-Barometer van consultancybureau Ernst & Young.

Het aantal werkgevers dat kiest voor freelance automatiseerders, is deze maand 7 procent lager dan in twee maanden geleden. Toch lijkt het de goede kant op te gaan: in augustus was er nog sprake van een daling van 14 procent. Volgens directeur ict leadership Jacob Verschuur is het belangrijk niet onterecht een positieve draai aan de onderzoeksgegevens te geven. \'Per saldo is er nog altijd sprake van een daling\', zegt hij.
Afscheid

Toch merkt Verschuur dat de zelfstandige zonder personeel (zzp) het enkele maanden geleden een stuk moeilijker had dan nu. \'We zagen in juni dat een groot deel van de bedrijven afscheid nam van externen\', aldus Verschuur. \'Toen maakte 21 procent van de werkgevers geen gebruik van zulke ict\'ers. Nu is dat nog maar 14 procent.\'

Waar het consultancybureau nog een slag om de arm houdt, zijn de onderzoekers van de Flex-Index van vacaturesite IT-Contracts wel echt positief gestemd. Zij merken dat het de vraag naar ict-specialisten toeneemt. \'Het sentiment onder ict-recruiters is het afgelopen kwartaal in elk geval beduidend positiever geworden\', concluderen ze naar aanleiding van hun onderzoek. \'Dit is een zeer duidelijk signaal dat de moeilijkste periode achter de rug is en de markt nu snel een positieve zwaai zal maken.\'

Eerder bleek dat ook de zzp\'er zelf denkt dat de nabije toekomst hem goedgezind is. Bijna een derde van de zzp\'ers verwacht dat de recessie binnen een jaar voorbij is, aldus de resultaten van de Nationale ICT-Enquête 2009.

Read more: http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/loopbaan/3114970/1458016/zwaarste-periode-zzper-lijkt-voorbij.html#ixzz0UNZrQRPy

http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/loopbaan/3114970/1458016/zwaarste-periode-zzper-lijkt-voorbij.html
#2610
Het is nu mogelijk om bij een zakelijke uitgave de boeking te herhalen in de toekomst.

Dit kan alleen binnen een boekjaar.
#2611
Vraag & aanbod / Portretfotografie
13 oktober, 2009, 21:23:06
Indrukwekkende foto\'s.
#2612
Alleen als je starter bent, mag je dit nog verrekenen met betaalde IB uit een baan of uitkering.
Dat is dus maximaal drie kalenderjaren.
#2613
Nog steeds veel onduidelijkheid over zelfstandigenregeling UWV onder zzp\'ers

FNV Zelfstandigen helpt zzp\'ers om goed voorbereid het gesprek aan te gaan met het UWV

Utrecht, 9 oktober 2009 - FNV Zelfstandigen, belangenbehartiger van ruim 12.000 zzp\'ers in de sectoren Diensten, Groen, Handel, ICT, Industrie, Vervoer en Zorg, heeft sinds het \'fraudeonderzoek\' van het UWV veel leden raad gegeven en geholpen aangaande de zelfstandigenregeling. Een grote groep zzp\'ers wordt beschuldigd van fraude, met hoge terugvorderingen, boetes en soms zelfs taakstraffen tot gevolg. Uit de gesprekken met de betrokken leden is gebleken dat het UWV geen informatie heeft verstrekt over de gevolgen die deze \'fraudegesprekken\' kunnen hebben.  Tevens gaven veel zzp\'ers aan dat de \'fraudegesprekken\' vooral gericht waren om boetes op te leggen en terug te vorderen omdat men niet had voldaan aan de zogenaamde mededelingsplicht. Om leden goed voor te bereiden op deze gesprekken voert FNV Zelfstandigen 1-op-1 gesprekken met betrokken leden. Tijdens deze 1-op-1 gesprekken legt een jurist van FNV Zelfstandigen de regeling uit en gaat in op de persoonlijke situatie van het lid.  Indien gewenst gaat een jurist van FNV Zelfstandigen ook mee naar het gesprek met het UWV.

\"Ik was volkomen verrast door de enorme toestand die opeens teweeg werd gebracht door het UWV en de Belastingdienst. Ik was me van geen kwaad bewust en handel altijd ter goeder trouw\", aldus een zzp\'er, lid van FNV Zelfstandigen en één van de zelfstandige ondernemers die in de problemen kwam met het UWV. \"De situatie was echt een doolhof. FNV Zelfstandigen heeft me heel snel duidelijk gemaakt wat nu precies het probleem was.  Vervolgens heeft FNV Zelfstandigen me met raad en daad terzijde gestaan. Ze hebben me echt bij de hand genomen om me door het doolhof heen te leiden. Dit heeft mij enorm geholpen en gelukkig ben ik nu dan ook in de afrondende gesprekken met het UWV.\"

Als belangenbehartiger heeft FNV Zelfstandigen nauw contact met de Nationale Ombudsman en de Tweede Kamer over de zelfstandigenregeling. De Tweede Kamer heeft de Nationale Ombudsman nu gevraagd om te kijken naar de gang van zaken bij het UWV betreft het informeren en achteraf vervolgen van de betrokken starters. Toch voert het UWV nog steeds \'fraudegesprekken\' met  zzp\'ers.  FNV Zelfstandigen is van mening dat het UWV met deze praktijken moet stoppen en eerst moet wachten tot het onderzoek is afgerond.

Linde Gonggrijp, directeur FNV Zelfstandigen: \"In heel veel gevallen heeft de begeleiding van FNV Zelfstandigen bij deze gesprekken er toe geleid dat betrokkenen niet onnodig veel geld hebben moeten terug betalen. Het UWV heeft de informatievoorziening voor starters inmiddels verbeterd. Wij zijn hier blij mee, maar dit is helaas te laat voor de vele zzp\'ers die nu problemen hebben met het UWV. Wij blijven ons uiterste best doen hen zo goed mogelijk te helpen.\"

Bron: http://www.perssupport.nl/publishingweb/pressrelease/detail.do?pressId=34431&type=thisweek&searchKey=ee299938-b700-11de-bcb7-cb047c521189&languageId=NL&pageIndex=2
#2614
Ik denk dat ik hier een afdruk-knopje bij ga maken. Als je in het trefwoord vakje de naam van de leverancier typt, filtert Acumulus daar op.
#2615
In de praktijk valt het niet mee om als startende ondernemer een bedrijf met succes van de grond te krijgen. Wanneer een nieuwe onderneming staat, dient de startende ondernemer zelf een financiële administratie bij te houden waarin onder andere moet worden bijhouden hoeveel belasting over de producten en diensten is betaald en hoeveel hij heeft ontvangen.

Als een ondernemer officieel als ondernemer staat geregistreerd voor de inkomstenbelasting is het mogelijk om gebruik te maken van fiscale faciliteiten –oftewel Belastingaftrek- die exclusief voor ondernemers gelden.

Fiscale faciliteiten
Een ondernemer heeft recht op verschillende aftrekposten. Voor startende ondernemers heeft de belastingdienst echter nog een aantal interessante startersfaciliteiten in het leven geroepen. Deze regelingen komen er allemaal op neer dat de ondernemer minder belasting hoeft te betalen. Een aantal faciliteiten zijn: De aftrek voor speur- en ontwikkelingswerk, de meewerkaftrek, de oudedagsreserve, de MKB-winstvrijstelling, de stakingsaftrek, de investeringsaftrek, de kleinschaligheidsaftrek, de energieinvesteringsaftrek (EIA) en de milieu-investeringsaftrek (MIA) en de starterts- en zelfstandigenaftrekpost. Hieronder worden de voorwaarden voor de starterts- en zelfstandigenaftrekpost besproken.

Urencriterium
Voor de meeste faciliteiten is het van belang dat een ondernemer aan het urencriterium voldoet. Het urencriterium houdt in dat minimaal 1225 uur per kalenderjaar wordt besteedt aan het voor eigen rekening drijven van de onderneming. Tevens is het van belang dat meer dan de helft van de voor werkzaamheden beschikbare tijd wordt besteedt aan de onderneming.

Voor startende ondernemers die in geen van de afgelopen vijf jaren ondernemer waren, geldt niet de eis dat meer dan 50 procent van de gewerkte tijd betrekking had op hun onderneming. Zij voldoen dus aan het urencriterium als zij tenminste 1225 uur in de onderneming hebben gewerkt. Het is van groot belang om een agenda bij te houden waarin de werkzaamheden worden bijgehouden, of nog beter; waarin een gespecificeerde urenadministratie staat vermeld. Als de belastingdienst het niet aannemelijk vindt dat een ondernemer voldoet aan het urencriterium, dan kan het gebeuren dat de betreffende persoon achteraf flink meer belasting moet betalen.

Starters- en zelfstandigenaftrekpost
De zelfstandigenaftrek geld voor iedere ondernemer die aan het urencriterium voldoet. Deze aftrek is afhankelijk van de winst uit de onderneming, voor zover het daarbij gaat om winst die de ondernemer geniet. Bij winst uit meer dan één onderneming komt het voor aftrek aan op de gezamenlijke winst uit die ondernemingen, en dus niet op de winst per onderneming.

Recht op aftrek
Voor startende ondernemers die in aanmerking komen voor de zelfstandigenaftrek geldt een extra aftrek, ongeacht de omvang van de winst. Een ondernemer wordt als starter aangemerkt als de betreffende persoon in één of meer van de afgelopen voorgaande vijf jaren geen ondernemer was. Daarmee staat het recht op startersaftrek echter nog niet vast. Startersaftrek is namelijk ook alleen van toepassing als de ondernemer in de vijf jaar voorafgaande aan het jaar waarover hij aangifte doet niet meer dan tweemaal recht had op zelfstandigenaftrek.

Een ondernemer komt in aanmerking voor de startersaftrek als hij recht heeft op zelfstandigenaftrek, in de 5 voorgaande jaren niet meer dan 2 maal de startersaftrek heeft toegepast en in minimaal 1 van deze jaren geen onderneming heeft gehad. Een startende ondernemer kan dus 3 achtereenvolgende jaren profiteren van de startersaftrek. De startersaftrek is een verhoging van de zelfstandigenaftrek en bedraagt € 2.070 (2009).

Bron: http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/themas/ondernemersfaciliteiten/artikel/28/starters-en-zelfstandigenaftrekpost
#2616
Wat wil je allemaal zien op dat overzicht?
#2617
Hoi Annie,

Ik denk er aan om dit op een of andere manier toe te voegen aan het fiscaal overzicht maar ik ben er nog niet uit.
#2618
Goed stuk Paul.
#2619
Jules Deelder zei ooit eens over Rotterdam:

CiteerDe stad is nooit af!

Acumulus ook niet.
#2620
Het is vanaf vandaag wel mogelijk om een tarief aan een dossier te koppelen en dat direct weer te geven in de rapportage.
#2621
Vraag & aanbod / Professionele website nodig?
07 oktober, 2009, 23:03:39
Leuk! Zo ontstaat een zinvol netwerk.  :)
#2622
Citaat van: Joris
Citaat van: Bert-Jan
Citaat van: JorisIs het misschien makkelijk om vanuit het menu waar je een factuur opstelt, het aantal uur vanuit je registratie van desbetreffende klant en activiteit kunt selecteren?

Dit scheelt mij wat invoerwerk.

Groet,

Joris

Mmm, volgens mij moet je dan nog steeds in een soort menu aangeven welk dossier je wilt lezen en over welke periode. Of zie het het verkeerd?

Eigenlijk dacht ik inderdaad dat je dan een dossier selecteert, met de daarbij behorende producten/activiteiten.

Overigens lijkt het mij ook makkelijk om met een soort van checkboxjes verschillende producten/activiteiten te kunnen selecteren om een overzicht te exporteren. Nu doe ik dat namelijk door met de statussen \'afgerond\' en \'gepland\' te sjoemelen om zo de desbetreffende activiteiten binnen een .rtf bestandje te krijgen.

Die eerste vraag begrijp ik wel maar dat kost wel wat programmeerwerk. never a dull moment  ;)  Ik durf niet te zeggen dat we dit op korte termijn gaan inbouwen maar we sleutelen elke dag aan Acumulus.

Die select-boxjes is wel een aardige. Zal ik eens over nadenken. Excuses dat ik zo diplomatiek blijf met planningen en toezeggingen.
#2623
Citaat van: DJVOZou inderdaad makkelijk zijn, mag ik er een vraag aan toevoegen of het een mogelijkheid zou zijn om op de urenregistratie een direct-mail functie te plaatsen? Op die manier kan ik mijn registratie effectiever benutten door geplande werkzaamheden etc gemakkelijk door te kunnen mailen aan mijn debiteuren.

Je bedoelt dat je in plaats van het document eerst te downloaden, direct het rapport kunt mailen?

Dan zal er ook een soort voorbeeld in het scherm moeten komen, anders zie je niet wat je mailt.
#2624
Citaat van: JorisIs het misschien makkelijk om vanuit het menu waar je een factuur opstelt, het aantal uur vanuit je registratie van desbetreffende klant en activiteit kunt selecteren?

Dit scheelt mij wat invoerwerk.

Groet,

Joris

Mmm, volgens mij moet je dan nog steeds in een soort menu aangeven welk dossier je wilt lezen en over welke periode. Of zie het het verkeerd?
#2625
Hallo Jeroen,

Dat artikel van de KvK was erg kort door de bocht. Je zou het idee krijgen dat je alleen nog maar een mailtje mag sturen als je toestemming hebt.

Ik heb ook naar de aanmeldprocedure van Acumulus gekeken omdat iedereen meerdere mailtjes krijgt. Ik hoef hier niets aan te wijzigen want:

- de klanten namen zelf het initiatief voor communicatie en gaven hun adres;
- de mailtjes gaan over de aanmeldprocedure;
- de mailtjes gaan alleen over Acumulus.

Het wordt wat anders wanneer ik alle klanten van Acumulus een mailtje ga sturen over goedkope zonvakanties op Ibiza.  :cool:
#2626
Vraag & aanbod / Vandaag zoek ik niet
06 oktober, 2009, 14:03:59
Toen ik van school af kwam, zocht ik een baan.

Vanuit deze baan zocht ik een betere baan met meer groei-mogelijkheden.

Ik zocht vrijheid en werd ondernemer.

Toen zocht ik nieuwe producten.

Voor mijn producten zocht ik klanten.

Toen ging ik op zoek naar meer klanten.

Altijd op zoek.

Behalve vandaag.

Vandaag vind ik waardering in alles wat er nu is.
#2627
Het spamverbod dat sinds 2004 geldt voor consumenten, gaat per 1 oktober ook gelden voor zakelijke ontvangers. U moet vanaf dat moment vooraf toestemming hebben om te mogen communiceren per e-mail. Ook voor uw bestaande adressenbestand is die toestemming verplicht.  

U mag alleen nog commerciële e-mails en faxen sturen als:

    * u vooraf toestemming heeft van de ontvanger. Deze toestemming moet bewust gegeven zijn.
    * u \'gelijksoortige\' producten en diensten aanbiedt aan bestaande klanten;
    * u in elke mail de mogelijkheid biedt om verdere toezending te stoppen (opt-out).

Het gaat hier niet alleen om zakelijke e-mail, maar het spamverbod geldt vanaf 1 oktober voor alle elektronische communicatiediensten en -netwerken (inclusief sms, mms en fax).

http://www.kvk.nl/Nieuws/zakelijkspamverbodgeldtvanaf1juli.asp
#2628
Investeringen door ondernemers worden extra bevorderd. De KIA is bedoeld om investeringen van een beperkte omvang te bevorderen en is hierdoor vooral gericht op het midden- en kleinbedrijf. Het maximale percentage van de KIA wordt verhoogd van 25 procent naar 28 procent. In de nieuwe situatie bedraagt de maximale investeringsaftrek 15.120 euro (bij een investeringsbedrag van 54.000 euro tot 100.000 euro). Daarnaast komen vanaf 2010 zeer zuinige auto\'s, waaronder elektrische auto\'s in aanmerking voor de KIA.

http://www.prinsjesdag2009.nl/effect_op_u/ondernemers
#2629
De zelfstandigenaftrek kan alleen nog verrekend worden met winstinkomen en niet meer met ander inkomen zoals loon of een VUT-uitkering. Tenzij sprake is van een startende onderneming. Zo komt de zelfstandigenaftrek - meer dan nu - terecht bij ondernemers die een succes maken van hun onderneming. Bovendien komen ondernemers met ander inkomen hiermee voor de ondernemersfaciliteiten in een vergelijkbare positie als ondernemers die geen ander inkomen hebben. De zelfstandigenaftrek gaat niet verloren: als er in een jaar te weinig winst is om de zelfstandigenaftrek mee te kunnen verrekenen, kan de zelfstandigenaftrek in de negen daarop volgende jaren alsnog worden verrekend met winst. De hoogte van de zelfstandigenaftrek verandert niet. Voor startende ondernemers verandert er niets. Om het starten van een onderneming vanuit een dienstbetrekking te blijven stimuleren en te ondersteunen mogen starters net als nu gedurende drie jaar de zelfstandigenaftrek verrekenen met ander inkomen.

http://www.prinsjesdag2009.nl/effect_op_u/ondernemers
#2630
Voor MKB'ers wordt de winstvrijstelling met 1,5 procent verhoogd tot 12 procent. In deze regeling verdwijnt ook de eis dat je minimaal 1225 uur moet ondernemen (het urencriterium). Hierdoor wordt het aantrekkelijker om naast een baan ook te gaan ondernemen.

http://www.prinsjesdag2009.nl/effect_op_u/ondernemers