Hallo Gast

Recente berichten

Pagina's: 1 ... 3 4 5 6 7 [8] 9 10
71
Speciale onderwerpen / Re: Auto van de zaak afschrijving en andere kosten
« Laatste bericht door Annalies Janssens Gepost op 02 januari, 2023, 13:36:52 »
Hier wordt het beschreven

https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=investering-aanpassen

Als je er niet uitkomt, neem dan zelf even contact op met de klantenservice
72
« Laatste bericht door Annie Bohets Gepost op 02 januari, 2023, 13:29:24 »
Bedankt dat lukt idd nog, voor ik het heb opgeslagen.

Dan rest nog, hoe haal ik na de verkoop, de auto definitief van de balans?
73
« Laatste bericht door Annalies Janssens Gepost op 02 januari, 2023, 13:04:32 »
toch gewoon, nieuwe factuur en datum 01-01-2023.... zowel via de kalender als handmatig aan te passen

Zodra je de factuur hebt opgeslagen kun je m inderdaad niet meer aanpassen
74
« Laatste bericht door Annie Bohets Gepost op 02 januari, 2023, 12:56:20 »
Hoe kan ik die datum dan nog op 01-01-23 krijgen aub?

Wanneer ik nu dus een nieuwe factuur maak, kan ik bij datum niet kiezen voor gisteren.
Ook nadat de factuur is opgeslagen kan ik niet meer kiezen voor 01-01-23?
75
« Laatste bericht door Annalies Janssens Gepost op 02 januari, 2023, 12:49:23 »
je kunt de datum van de factuur gewoon aanpassen hoor, en op  01-01-2023 zetten.
Dus eerst maar de waarde achterhalen en dan pas boeken

En dan moet de auto inderdaad van de balans
76
« Laatste bericht door Annie Bohets Gepost op 02 januari, 2023, 12:25:49 »
Ah, gelukkig, zag alweer een suppletie aankomen haha. :D

Merk net dat ik niet met terugwerkende kracht een factuur kan maken op 01-01-23.
Kan dus alleen nog op 02-01-23 maakt dat wat uit?

Ik moet nog de dagwaarde achterhalen eerst, dus kan wel nu een factuur aanmaken op 02-01-23 maar dan kan ik het bedrag niet meer aanpassen later?
Dan wordt het dus nog later dan 02-01-23 is dat erg of kan dat nog wel?

Stel ik zet dat door dit keer, dan moet de auto nog van de balans zeker.

Hoe doe ik dat aub?
77
« Laatste bericht door Annalies Janssens Gepost op 02 januari, 2023, 11:55:55 »
Als je aan de voorwaarden voldoet om de auto van de zaak naar prive te doen, dan lijkt het me inderdaad handig om de verkoop nu op 01-01-2023 te boeken
78
« Laatste bericht door Annie Bohets Gepost op 02 januari, 2023, 11:35:22 »
Hoi Annalies,

Ik overweeg toch weer de auto dus maar aan mezelf te verkopen, zodat die niet langer zakelijk staat, zoals je hierboven hebt uitgelegd.
Alleen, heb ik gisteren de aangifte verzonden.

Kan ik die verkoop niet zetten op 01-01-23, dan lijkt me dat toch ook duidelijk dat er verder heel jaar geen auto van de zaak meer is?

Dank,
Annie
79
Nieuwe functionaliteiten / Preview emails om zakelijke kosten makkelijker in te boeken
« Laatste bericht door suzannesuzanne Gepost op 02 januari, 2023, 09:30:36 »
De allerbeste wensen voor 2023!

Een idee: is het mogelijk om bij de emails een preview te zien van de bijlage, of de mail die is geforward aan de inbox van Acumulus?

Situatie: ik stuur zakelijke facturen door naar mijn Acumulus inbox, die boek ik dan vaak met meerdere tegelijkertijd. Het is dan echter lastig te zien wat de factuur precies inhoud als je alleen de titel van de mail ziet. Als je op de bijlage klikt, moet je deze nu eerst downloaden, en dat is wat omslachtig. Het zou prettiger zijn om op de mail te klikken, zodat je een preview van de mail en/of bijlage ziet, zodat je sneller je zakelijke kosten kunt invoeren.

Dank alvast!
80
Nieuwe functionaliteiten / Eenvoudig wijzigen tarieven
« Laatste bericht door BS-Tech Gepost op 31 december, 2022, 14:01:19 »
We zijn bijna in het nieuwe jaar. Dat betekent ook dat de uurtarieven en km tarieven weer moeten worden aangepast. Voor vrijwel alle klanten heb ik een project aangemaakt waarin ik producten of diensten toevoeg en van waaruit ik vervolgens factureer.

Het aanpassen van mijn uurtarieven betekent nu dat ik bij alle klanten het project moet wijzigen. Best wel veel werk. Aangezien voor vrijwel al mijn klanten het uurtarief gelijk is, zou het heel handig zijn als je op één plek in Acumulus zou kunnen aangeven wat het regulier uurtarief is. En dat je vervolgens in elk project kan aanvinken dat je het regulier uurtarief wilt toepassen. Daarmee zou je niet elk jaar weer door alle projecten heen hoeven te gaan om één tarief te wijzigen.

Evenzo geldt dit voor het km tarief. Dat zet ik nu bij het standaard product tarief in het project, maar betekent dus ook dat ik deze in alle projecten jaarlijks moet aanpassen. Ook hier zou het fijn zijn als hier een verbetering kan worden toegepast. Wellicht is het een optie om voor km kosten een apart product tarief te introduceren. Bij het invoeren van een nieuwe dienst of product zou dat naast de keuzes Dienst, Dienst vaste prijs en Product ook nog een een keuze KM kunnen komen.

Met name mijn eerste wens zou voor mij en waarschijnlijk ook voor veel andere gebruikers iets toevoegen. Maar ook mijn tweede wens zou het gebruik van Acumulus zeker nog prettiger maken.
Pagina's: 1 ... 3 4 5 6 7 [8] 9 10