Hallo Gast

Recente berichten

Pagina's: 1 ... 5 6 7 8 9 [10]
91
Webkoppelingen / Re: WooCommerce plugin - BTW verlegd wordt niet goed geboekt
« Laatste bericht door Bas-ehv Gepost op 15 november, 2022, 16:40:47 »
Mbt het 1e probleem:
Met de antwoorden op onderstaande vragen kun je waarschijnlijk achterhalen wat er mis gaat:
    • Is het btw-nummer naar Acumulus verstuurd? Wordt op de relatiekaart opgeslagen.
    • Wat staat er bij de “Omschrijving” (op het overzicht “Laatste boekingen”)? Nederlandse btw, levering met buitenlandse btw,  intracommunautaire levering, …

Het is belangrijk dat de instellingen van de plugin vallend onder “Over uw winkel” en het veld “btw-nummer” (geavanceerde instellingen) correct zijn ingevuld.

Mbt vraag 2:
De totale EU-verkopen komen van Acumulus  (omdat de webwinkel slechts een van de mogelijke verkoopkanalen is). Als deze optelt, worden er dus facturen naar EU consumenten met het standaard NL btw-regime gemaakt. Beide vragen combinerend zou ik dan zeggen:
    • Het btw-nummer wordt niet herkend en dus niet verzonden, waardoor het een factuur met buitenlandse btw wordt.
    • Als er ook in Acumulus geen btw wordt berekend wordt het gezien als btw-vrije of 0% producten/diensten. Aangenomen dat jullie die niet verkopen:
        ◦ De instellingen “Over uw winkel” staan verkeerd, of
        ◦ Jullie ontvangen een waarschuwingsmail hierover maar die wordt niet ontvangen: controleer het “E-mail” adres onder “Uw Acumulus account” of anders jullie spamfolder.


Bedankt voor de info. Ik denk het probleem lag aan dat het BTW nummer niet goed werd doorgestuurd. Deze kwam bij de geavanceerde instellingen niet overeen met de naam van het veld van de plugin die ik gebruik.
Nu ik dit heb aangepast word het BTW nummer goed doorgestuurd.

Ik zie de boeking nu ook netjes bij 3b in omzet + ICP aangifte + hij staat geboekt als intracommunautaire levering aan BE046XXXXXX.

Dus denk het nu goed staat, bedankt voor de informatie.

Alleen nog even kijken of er wel Belgische BTW word gerekend & geboekt als een Belgische consument besteld, ik heb bij EU Omzetdrempelpercentage 0 gezet.
92
Webkoppelingen / Re: WooCommerce plugin - BTW verlegd wordt niet goed geboekt
« Laatste bericht door Bas-ehv Gepost op 15 november, 2022, 16:33:02 »
Kun je https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,8083.0.html even nalopen om te zien of je de shop goed hebt ingesteld?

Waar telt het precies door mbt de drempel? In Acumulus of in de webshop?

1 ding stond er niet goed, pagina 5 welke belastingklassen definieren EU btw tarieven stond op niet van toepassing.

Drempel zou al direct op 10k moeten staan, in mijn webshop begint het vanaf 0, maar reken vanaf 1 januari al buitenlandse BTW.
93
Webkoppelingen / Re: Buitenlandse btw instellen in uw webshop
« Laatste bericht door Bas-ehv Gepost op 15 november, 2022, 16:22:31 »
Op pagina 2 staat bij Bereken belasting gebaseerd op : Klant factuuradres.

Moet dit niet zijn klant verzendadres? Het gaat er toch om waar het pakket afgeleverd word. Als het van Nederland naar Nederland gaat moet er volgens mij Nederlandse BTW gerekend worden ongeacht of de afnemer in het buitenland is geregistreerd?
94
Webkoppelingen / Re: WooCommerce plugin - BTW verlegd wordt niet goed geboekt
« Laatste bericht door erwin-burorader Gepost op 14 november, 2022, 10:35:41 »
Mbt het 1e probleem:
Met de antwoorden op onderstaande vragen kun je waarschijnlijk achterhalen wat er mis gaat:
    • Is het btw-nummer naar Acumulus verstuurd? Wordt op de relatiekaart opgeslagen.
    • Wat staat er bij de “Omschrijving” (op het overzicht “Laatste boekingen”)? Nederlandse btw, levering met buitenlandse btw,  intracommunautaire levering, …

Het is belangrijk dat de instellingen van de plugin vallend onder “Over uw winkel” en het veld “btw-nummer” (geavanceerde instellingen) correct zijn ingevuld.

Mbt vraag 2:
De totale EU-verkopen komen van Acumulus  (omdat de webwinkel slechts een van de mogelijke verkoopkanalen is). Als deze optelt, worden er dus facturen naar EU consumenten met het standaard NL btw-regime gemaakt. Beide vragen combinerend zou ik dan zeggen:
    • Het btw-nummer wordt niet herkend en dus niet verzonden, waardoor het een factuur met buitenlandse btw wordt.
    • Als er ook in Acumulus geen btw wordt berekend wordt het gezien als btw-vrije of 0% producten/diensten. Aangenomen dat jullie die niet verkopen:
        ◦ De instellingen “Over uw winkel” staan verkeerd, of
        ◦ Jullie ontvangen een waarschuwingsmail hierover maar die wordt niet ontvangen: controleer het “E-mail” adres onder “Uw Acumulus account” of anders jullie spamfolder.
95
Speciale onderwerpen / Re: Prive auto terugverkopen
« Laatste bericht door Delores Boyer Gepost op 13 november, 2022, 11:49:14 »
Goed om te weten, ik ben namelijk aan het kijken voor een nieuwe auto en ik ben er nog niet over uit of ik hem privé of zakelijk wil gaan rijden. Ik neem aan dat zakelijk voordeliger is, maar kun je er dan ook onbeperkt mee rijden en geldt dat in elk geval? Via expat car finance nl zag ik een paar aantrekkelijke manieren om de aankoop te financieren. Ik zag overigens dat als de autokosten lager zijn dan de bijtelling, dat het dan vaak beter is om privé te blijven rijden. Ik vraag me af hoe dat precies zit?
96
Nieuwe functionaliteiten / Re: SEPA incasso via Mollie
« Laatste bericht door DeWiFiSpecialist Gepost op 12 november, 2022, 12:27:03 »
Nee helaas, alleen via API
97
Nieuwe functionaliteiten / Re: SEPA incasso via Mollie
« Laatste bericht door Bert-Jan Gepost op 10 november, 2022, 16:20:37 »
Ik weet uit het verleden dat Mollie ook een Sepa-XML-bestand kon inlezen maar wellicht doen zij dat niet meer.
98
Webkoppelingen / Re: WooCommerce plugin - BTW verlegd wordt niet goed geboekt
« Laatste bericht door Guido Gepost op 10 november, 2022, 09:50:28 »
Kun je https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,8083.0.html even nalopen om te zien of je de shop goed hebt ingesteld?

Waar telt het precies door mbt de drempel? In Acumulus of in de webshop?
99
Webkoppelingen / WooCommerce plugin - BTW verlegd wordt niet goed geboekt
« Laatste bericht door Bas-ehv Gepost op 10 november, 2022, 09:37:26 »
Sinds deze maand ben ik aan het testen met de Acumulus plugin voor WooCommerce. Alle Nederlandse bestellingen boekt hij goed.

Vandaag had ik mijn eerste bestelling van een Belgische ondernemer hier wordt de BTW verlegd.

Ik gebruik hiervoor de plugin WooCommerce EU VAT Number, er wordt gecontroleerd via VIES.

De bestelling staat goed in WooCommerce, met bedrijfsnaam & btw nummer van de klant. Alleen als ik de order push naar Acumulus word deze wel geboekt zonder BTW.

Maar ik zie hem niet terug komen in mijn ICP-opgave of bij 3b.



--
Vraag 2: Ik heb daarnaast bij EU Omzetdrempelpercentage 0 ingevuld, maar op onderaan bij Over lijkt hij nog steeds op te tellen tot de drempel, terwijl ik vanaf het begin van het jaar al Belgische BTW reken.

(  Vul 0 in als u vanaf het begin van het jaar EU-btw rekent en een waarschuwing wilt ontvangen als er toch een artikel met een verkeerd btw-% verkocht wordt. )

Gaat dit wel goed dan?
100
Nieuwe functionaliteiten / SEPA incasso via Mollie
« Laatste bericht door DeWiFiSpecialist Gepost op 09 november, 2022, 20:03:20 »
Ik heb zitten zoeken in het forum maar niet gevonden wat ik zoek. Daarom hier mijn vraag:

Mijn bank KNAB heeft geen mogelijkheid voor SEPA incasso's. Maar ik heb wel Mollie en daar heb ik wel de mogelijkheid om SEPA incasso's in te dienen. Alleen werkt dat via een API en niet via een upload.

Zou het mogelijk zijn om dit in Acumulus te integreren? Zodat ik een factuur aan kan maken en die gelijk via Acumulus bij Mollie in te dienen?
Pagina's: 1 ... 5 6 7 8 9 [10]