Als ik een prijslijst wil maken kan ik bij [beheer producten] de functie export gebruiken.
Nadeel: bij inladen in open office krijg ik "" bij alle velden, zowel om het product alsook om de prijs.
Dus tot nu toe gebruik ik de functie [offerte/faktuur]
voordeel: klantgegevens kunnen erbij gezet worden als ik dat wil
voordeel: dezelfde layout als website
nadeel: je moet alle artikelen een voor 1 ophalen uit de database.
Mijn idee:
Op de pagina [beheer producten] een (sub)set artikelen laten verschijnen
( bv seizoensproducten )
de gewenste artikelen door aanklikken dmv de muis selecteren ( analoog aan bv korting bij factuur)
de geselecteerde set als lijst presenteren op sjabloon naar keuze.
idee ?????
groet Peter Vossen
Als met OpenOffice het CSV-bestand opent dan vraagt OpenOffice om een paar instellingen. Kies:
- Tekenset: West-Europa (ISO-8859-15/EURO)
- Taal: Nederlands (NL)
- Optie voor scheidingstekens: Gescheiden + puntkomma
- Tekstscheidingsteken: "
- Detecteer speciale getallen: aan.
Dan zou het goed geopend moeten worden.
Dank je voor je snelle reactie,
Het zat m in het vakje tekstscheidingsteken ""
Dus dat is opgelost.
Maar toch: de oplossing om vanuit productbeheer te kunnen werken vind ik nog steeds een elegante..:-)
Peter