Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Joël Plas

#1
Hallo,

Ik heb 3 verschillende activiteiten onder 1 bedrijf hangen, en bij 1 activiteit werk ik samen met iemand. Voor deze activiteiten heb ik 3 verschillende kostenplaatsen gemaakt. Zou het mogelijk kunnen zijn om deze persoon als gebruiker aan te maken en hem alleen rechten te geven voor één enkele kostenplaats, zodat hij geen toegang/inzage heeft in mijn 2 andere bedrijfsactiviteiten?

mvg Joël Plas

#2
Nieuwe functionaliteiten / Meekijken op een Mac
21 maart, 2010, 12:16:05
Citaat van: hksPresentatie: ik wil voor tien of meer cliënten tegelijkertijd online een presentatie kunnen houden over praktijkvoering.  dus: mijn scherm delen via het web, zodat ik een Powerpointpresentatie kan doen, documenten delen, vragen laten stellen enzovoort. Zo te zien kan dat met Teamviewer, maar het wordt dan wel kostbaar. Misschien zijn er alternatieven.

Voor online coaching of online onderwijs wordt vaak webex gebruikt. Dan kun je met meerdere mensen tegelijkertijd video/conference callen, je kan je computerscherm laten zien om presentaties te geven,en er zit een chat/msn functie op. Kosten vallen ook reuze mee volgens mij, je kan in ieder geval een trial voor 2 weken gratis gebruiken...

Overigens heb ik dit wel alleen maar gedaan in combinatie met Skype om met elkaar te kunnen praten via groepsgesprek..

Webex.com
#3
Nieuwe functionaliteiten / Software offline
23 februari, 2010, 23:46:21
Theoretisch gezien zou er dmv een Google Gears API wel een offline versie kunnen draaien, die de lokale versie en de online versie update zodra er een internetverbinding is.

Maar ik verwacht niet dat dat een echte meerwaarde is voor veel gebruikers...
#4
Citaat van: Bert-JanDe conversie van maateenheden was niet helemaal correct. Ik heb daar e.e.a. in aangepast en het lijkt erop dat de afbeeldingen nu zuiverder worden weergegeven.
Ziet er al een stuk beter uit! Dank!
#5
Hoi Bert-Jan,

Ik was voor Paul even aan het experimenteren in Acumulus met zijn logo, maar ik merkte dat het logo in FPDF er heel erg slecht uitkomt vergeleken met de RTF. Het lijkt alsof FPDF er een heftige compressieslag overheen gooit, waardoor logo\'s en vooral tekst heel erg korrelig worden.

Nu heb ik snel even gezocht en ben het volgende tegengekomen als mogelijke oplossing:

http://www.kirupa.com/forum/showthread.php?t=297066

Misschien heb je binnenkort tijd om er even naar te kijken..

Groetjes Joël
#6
Citaat van: finalwebsiteshallo Joel,
ik zou dit soort optie ook graag zien, maar vergeet niet dat misschien 99% van de acumulus gebruiker van CSS nog nooit gehoord hebbben ;)

Dat klopt, maar je hebt modules waarbij gebruikers zelf een css kunnen genereren. Je ziet dit vaak bij forums, waar gebruikers hun eigen interface kunnen ontwerpen.

Maar om Bert-Jan niet te veel extra werk te bezorgen, zou een CSS bestand ook optioneel kunnen zijn, voor die 1% (volgens mij zitten er toch wel meer webontwikkelaars hier :-) )
#7
Opmaak in HTML lijkt mij een hele goede oplossing, misschien twee opties om gelijk mee te nemen:

-eigen CSS opmaak per gebruiker
-logo\'s of briefpapier kunnen inladen van externe server (van de gebruiker)

En dan zou het voor een aantal gebruikers (waaronder ikzelf) met meerdere bedrijven en 1 acumulus account helemaal mooi zijn als we per factuur
een logo/briefpapier kunnen selecteren. Als deze extern ingeladen worden, dan heeft dat verder geen/weinig invloed op je serverruimte, is gewoon een extra textstring in je database..
#8
Citaat van: hksTijd geleden dat dit draadje actief was. Nu Acumulus de mogelijkheid geeft om rechtstreeks facturen te mailen zit ik daar wel heel verlekkerd naar te kijken. maar ik stuit weer op het probleem van: één administratie (want: eenmansbedrijf) maar: twee bedrijven en dus twee verschillende facturen.

Dacht ik: dan maak ik twee logo\'s ter grootte van mijn briefhoofden, die ik dan telkens verwissel via Beheer als ik een factuur voor het ene dan wel het andere bedrijf wil mailen.

Het lukt echter absoluut niet dat briefhoofd als logo in orde te krijgen. Gemaakt in Illustrator, maar zodra ik het omzet naar GIF of JPG wordt de tekst door anti-alias loeilelijk en onscherp.

Zou een EPS-bestand als logo ook kunnen? Of kun je via de achterdeur een logo beter in het systeem krijgen, Bert-jan? (Oh nee, dan kan ik niet meer wisselen tussen de ene en de andere).

Paul.


Als je mij je logo in Illustrator formaat stuurt, kan kijken of ik er wat redelijks in jpg van kan maken
#9
Als ik bij de toelichting een & teken gebruik dan valt alle tekst erna weg op de pdf factuur/offerte.

Nu gebruik ik dit teken niet heel vaak, maar het komt in een merknaam voor dus ik kan er niet echt omheen om het te gebruiken..

Ik heb ook geprobeerd dit teken in html erin te zetten & maar dit werkte ook niet.
#10
Top!
#11
Een dingetje waar ik tegenaanloop in het nakijken van het saldo-overzicht t.o.v. de bankafschriften is dat mijn facturen worden weergegeven per productregel. Dit maakt het in mijn ogen alleen maar onoverzichtelijker. Ik begrijp ook niet helemaal de gedachte hieracter aangezien facturen ook niet per productregel als betaald kunnen worden aangemerkt.

Het zou voor mij makkelijker werken als per regel één factuur wordt weergegeven met de toelichting en het totaalbedrag als velden.
Evt. zou je de regel kunnen laten uitklappen met een muisklik op een pijltje zodat alle productregels met de bedragen hieronder zichtbaar worden.

mvg Joël
#12
Grappig om te zien dat er meer mensen zijn die Acumulus gebruiken en meerdere handelsnamen gebruiken.

Ik heb zelf zowel een geluidsverhuurbedrijf als een webdesignbedrijf en vanaf volgend jaar waarschijnlijk ook nog een derde bedrijfje..

Voor mij is op dit moment de Acrobat achtergrond functie de meest ideale uitkomst. Voordat ik dit ontdekte zat ik voor elke factuur in de factuurinstellingen alles aan te passen, of maakte mijn facturen handmatig en voerde ze daarna in in Acumulus.

Wat ik handig vind aan Acumulus, is dat als je je bedrijven als verschillende kostenplaatsen invoert, heel makkelijk inzicht krijgt in hoe je bedrijven er afzonderlijk voor staan, omdat je in alle overzichtsschermen ook kunt filteren op kostenplaats.

Zijn er meer mensen die Acumulus zo gebruiken, of wellicht nog andere tips hebben?
#13
Citaat van: Bert-JanThans is de mogelijkheid ingebouwd om een nieuwe factuur te openen als offerte.

Ik denk nog aan een veld aanhef bij de relatiegegevens, zodat je een offerte netjes kunnen beginnen met een aanhef.


Super!! Dank je wel.
Een aanhef zou idd ook erg handig zijn, wellicht zou je ook de in \"offertetekst boven producten/diensten\" kunnen refereren aan de toelichting (bijv. [toelichting] die je op de factuur ingeeft. Dan zou je een standaardzin kunnen maken van: \" Hierbij sturen wij u een offerte voor  [toelichting] \"
#14
Nieuwe functionaliteiten / aanpassen factuur
18 november, 2009, 19:10:10
Citaat van: hks...maar ik moet wel toegeven dat de noodzaak om de facturen nog zelf aan te passen steeds kleiner wordt, nu het \'Product\'-veld door mijzelf van een passende omschrijving kan worden voorzien. Dat er nog \'Aantal 1\' op de factuur staat, daar kan ik wel meeleven.

Eigenlijk is er voor mij nog maar een reden om de facturen niet in een keer vanuit Acumulus in PDF te maken: een plaatje onderop. Ik kan de kop van mijn briefpapier er wel op kwijt, dat zou met een afbeelding op de factuur goed moeten lukken, maar onderin heb ik behalve een tekstblok ook nog een logo van mijn beroepsvereniging staan.  :/

Is het denkbaar om in de footer ook een afbeelding te krijgen? Dan zet ik daar in een klap tekst en logo neer en ben ik klaar. Dan komt dankzij PDF ook de iDEAL-betalingsregel meteen goed op de factuur terecht, in plaats van dat mensen die link in een browser moeten gaan plakken, want dat gaan ze natuurlijk niet doen...

Paul.

Ik heb mijn briefpapier als pdf opgeslagen, vervolgens download ik een factuur in pdf formaat, en via Adobe Acrobat kun je een backgroundbestand (pdf, jpg, e.d.)  aan een pdf toewijzen (Document --> Background --> Add/Replace). Dit kun je ook opslaan als setting, zodat je met 2 muiskliks je eigen briefpapier aan een Acumulus factuur kan toevoegen.

Maar als dit gelijk vanuit Acumulus zou kunnen, zou het wel ideaal zijn. Dus wellicht niet 2 afbeeldingen in header en footer maar gewoon 1 briefpapier-bestand...
#15
Nieuwe functionaliteiten / Feature Request thread
18 november, 2009, 16:47:01
Is het misschien een idee dat er een nieuwe thread wordt geopend (behalve \'Over het gebruik van Acumulus\' en \'Nieuws, wet en regelgeving\') waarin de gebruikersgroep nieuwe features of functionaliteiten kunnen aan(v)(d)ragen.

Nu komen deze verzoeken terecht in een thread die volgens mij meer bedoeld is voor vragen over en support op Acumulus.

Het leuke hiervan kan zijn dat je een gebruikersgroep creeert die actief vanuit hun eigen praktijk meedenkt over Acumulus en hoe het in de toekomst nog beter kan aansluiten op hun wensen. De recente Ideal ondersteuning vind ik hier een goed voorbeeld van.
#16
Citaat van: hksAls verstokt (en vaak foeterend) Windows-gebruiker zie je wel eens over het hoofd dat er zat mensen op de Mac werken (en telkens vraag ik me af waarom ik dat ook niet doe, als die pc weer eens vastloopt omdat ik toch weer teveel open heb staan). Maar goed, ik heb dan wel het voordeel van Word...
Is OpenOffice trouwens geen alternatief? Dat is er toch ook voor de Mac?

Paul.


Ik kan je de overstap naar Mac van harte aanraden, ik ben 4 jaar geleden overgestapt, en wil nooit meer terug. En op iedere Mac kun je tegenwoordig ook nog Windows draaien, mocht je niet zonder kunnen... :-)
Er bestaat trouwens wel Office voor de Mac, maar dat draait bij mij ontzettend traag. Deed me weer helemaal denken aan mijn Windows tijd. Wij hebben NeoOffice voor de Mac, een variant van OpenOffice, dat zou nog kunnen.
Maar ik werk voornamelijk met Google Docs, of Pages/Numbers (de Apple varianten van Word en Excel) die er absoluut niet voor onderdoen. Het is alleen jammer dat .rtf niet op dezelfde manier wordt ondersteund als in MS Word.

Maar als alle facturen, herinneringen en offertes in Acumulus kunnen worden gemaakt en bewaard, dan word ik (en hopelijk ook andere gebruikers) daar erg blij van..
#17
Citaat van: hksDit is vrij gemakkelijk te realiseren door de factuur als Wordbestand te openen en zelf de wijzigingen aan te brengen. Dan kun je er ook een voor jou passende tekst onder zetten.

Als je veel offertes maakt, dan zou dit zelfs met een Word-macro kunnen worden geautomatiseerd.

Paul.

Hoi Paul,

bedankt voor je tip, echter voor Apple gebruikers is het niet standaard dat je MS Word tot je beschikking hebt. Ik werk zelf met Pages (de Apple tegenhanger van Word), maar omdat de rtf-indeling niet goed wordt opgepikt in Pages, komen de producten op mijn facturen er niet in kolommen uit, maar elke cel op een nieuwe rij. Deze facturen zijn dan ook niet bruikbaar voor mensen zonder MS Word.

Ik ben erg blij met de PDF optie waardoor ik nu direct vanuit Acumulus kan factureren (vroeger maakte ik de facturen handmatig en voerde ze daarna in), maar ik ben nog op zoek naar een makkelijkere manier om offertes te maken.
Vandaar mijn gedachte om tijdelijke facturen direct om te kunnen zetten naar een offerte...

mvg Joël
#18
Zou het mogelijk zijn om aan te geven dat je een tijdelijke factuur wilt gebruiken als offerte, zodat er dan ook de tekst \"Offerte\" boven komt te staan ipv factuur.

En misschien zou er dan in het factuurbeheer een extra veld kunnen komen te staan waar je de offertetekst (Hoop hiermee passende offerte..... 30 dagen geldig.... enz) kunt invoeren?

Zou voor mij een hele uitkomst zijn en veel werk besparen :-)
#19
Citaat van: Bert-JanDankje Joel,

Heb jij al een contract voor iDEAL Lite?


Ik zie dat de ABN AMRO voor hun Lite pakket 14 euro per maand rekent (factureren automatisch 20 transacties per maand), ik was toch al een overstap aan het overwegen, ga nu overstappen naar ING of Rabobank...
#20
Ziet er goed uit, als dit ook voor de ABN AMRO gerealiseerd kan worden dan word ik hier erg blij van!

Ik gebruik nu een jaar Acumulus en heb er nog geen moment spijt van gehad. Het is ook fijn om te zien dat het continu doorontwikkeld wordt! Mijn complimenten!
#21
Ik heb MultiSafepay in een aantal webshops geïntegreerd, en in theorie en technisch werkt het allemaal heel goed, maar in de praktijk blijkt de vereiste voor gebruikers (jouw klanten) om zich eerst aan te moeten melden vaak een stap te veel.

Niettemin vind ik het een interessante ontwikkeling om een dergelijke betaallink in je facturen op te kunnen nemen. Ik verwacht echter dat PayPal hierin een interessantere partner zou zijn, omdat PayPal steeds meer en beter geïntegreerd is onder de gemiddelde webgebruiker (mede dankzij marktplaats.nl en e-bay). Ik weet niet of PayPal in een dergelijke betaallink voorziet, ik ga daar eens naar kijken...