Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Olaf Lederer

#1
Vraag & aanbod / Is uw bedrijf op Twitter?
11 december, 2010, 08:25:26
Citaat van: Bert-JanBij mij komt twitter niet op gang.

Ik weet niet wat ik moet meedelen. :rolleyes:

Ik heb de laatste maanden veel presentaties over social media gevolgd. In principe moet je als bedrijf eerst weten wat je met social media kan doen.
Het persoonlijk posten van status updates is maar een mogelijkheid. Andere gebruiken het voor klant contacten/support. Bert-Jan je zou bij voorbeeld nieuwe features kunnen melden. Vergeet niet dat social media een interactie is (niet eenzijdig)
#2
Nieuwe functionaliteiten / Omgekeerd BTW uitrekenen
09 december, 2010, 11:41:19
Roos, dit is een probleem dat ik ook heb. Soms koop ik bij bedrijven die boeken en andere producten verkopen.

Volgens het systeem moet je de post in twee keer invoeren, niet echt handig als je later een betaling will matchen :(
#3
Voor mij hoeft dit niet... \'tuurlijk mag het wijzigen achteraf niet maar dit systeem is juist voor de ZZPer en dan kan het nog wel handig zijn :)

maar als het een optie is dan kan het geen kwaad
#4
Citaat van: gerrypitHallo beste forum leden, Ik zie dat jullie goed overweg kunnen met de opmaak van facturen. Wij krijgen er zelfs geen logo op. Door jullie korte berichtjes kom ik ook niet veel verder. Wie kan ons helpen? Groet Gerry en Henk

welk soort logo (bestand) gebruik je dan? Kan je het logo wel in de onderschrift van je e-mail plaatsen?
#5
Ik zelf vind het prima, een gebruiker van Acumulus is in het algemeen niet een bedrijf met een sterk huisstijl beleid.
Er zijn veel grotere bedrijven die dagelijks hun huisstijl met voeten trappen.
Natuurlijk wil men zijn factuur-layout zo veer mogelijk terugzien, maar het blijft maar een factuur (die uit een geniaal systeem komt voor 10euro/maand)
#6
Als ik nu nog een factuur-layout aan een debiteur kan koppelen is het echt perfect ;)
#7
GEWELDIG!
#8
Nieuwe functionaliteiten / instellingen
02 juli, 2010, 08:04:32
Ik vind dit ook een belangrijk feature.
Misschien zijn meerdere instellingen (templates) mogelijk, deze kan je dan met een ID aan je factuur koppelen (binnen de database)
#9
Alex, probeer eens SiderOak (hier kan je de shared links meer of minder afschermen)

Maar ook heb je revisies voor de bestanden die je als backup wegzet. (sorry dit hoort niet bij het onderwerp)
#10
Citaat van: RozenbladIk vind het super handig. Een applicatie voor de Iphone lijkt mij daarom ook zeer interessant ook met het vooruitzicht
op de Ipad!!! Dus ik zeg DOEN!!!!!

Ik denk niet dat het om een mobile applicatie gaat maar om een \"mobile versie\" van de huidige website ;)
en op de iPad kan je acumulus zeker goed via de browser benaderen
#11
Citaat van: Alex BosAls er een URL mogelijkheid bij de notities van de boeking kan komen, kun je daar de link direct inzetten.

En het is 250 MB per gebruiker, was het maar 1 GB  :P

misschien moet je toch maar naar spideroak.com kijken, ik heb 100GB voor $75/jaar ;)
#12
Ik gebruik SpiderOak ipv. Dropbox en dit is een geweldig online backup, maar als opslag in Acumulus is het niet te gebruiken ;)
Misschien wanneer je een bestand deelt, maar dat lijkt niet echt handig.

Google Docs is nog steeds een mogelijkheid, of beter het veld voor de link. Deze is dan ook te gebruiken voor een interen netwerk link zoals:

\\\\share1\\myfolder\\someinvoice.pdf

PS. De dropbox link boven is een link waarmee de eigenaar gratis 1GB extra opslag krijgt wanneer mensen zich via deze link gaan inschrijven ;)
#13
Citaat van: Berkhet bijhouden van uren en evt. kilometerregistraties lijkt mij handig om direct onderweg te kunnen doen.

yep, dit zou handig zijn (moet wel super eenvoudig werken)
#14
Ik vind mobiel internet en boekhouding niet echt bij elkaar passen. het zijn tenslotte mijn eigen mutaties die ik via Acumulus verwerk. Die doe ik met rust op kantoor niet \"ergens\" anders.
#15
Nieuwe functionaliteiten / API-vragen
08 mei, 2010, 18:12:27
Lijkt mij handig om toch een unieke debiteur te hebben (misschien via de relatie_ID=52xxx uit de database?).
Anders wordt het echt een vervuiling. Het lijkt mij niet handig om alle gegevens via de querystring te versturen, XML/SOAP is veel beter in dit geval.
#17
Er is geen relatie, in principe is het maar een online backup systeem zoals er veel zijn.
Hun hebben wel leuke tools die het \"backuppen\" eenvoudiger maken.
#18
ik zie het al:

CiteerFree for Windows, Mac, Linux, and iPhone
#19
Alex, no hard feelings ;)

Ik ben de afgelopen jaren op verschillende forums moderator geweest en jou bericht lijkt spreken op een spambericht, dat je de referral link niet verborgen hebt wil niets zeggen.

maar over je advies, deze service synchroniseert ook windows systemen? Hoe zit het met Linux?
#20
Volgens mij probeert Alex hier zijn Affiliate link te verspreiden (of ons te spammen)

Misschien wel handig om tijdens de registratie de Accumulus login code te valideren
#21
Locale opslag betekend backups, mijn advies is online storage. Dit hoeft niet Google Docs te zijn, er zijn ook andere systemen.
#22
Nieuwe functionaliteiten / Factuurdatum wijzigen
13 april, 2010, 13:09:56
Citaat van: Bert-JanUiteraard zijn de tabellen met sleutels gekoppeld.

Wat mij vaak tegenhoudt is de planning en uitvoering van veranderingen. Ik kan maar één aanpassing tegelijk inbouwen omdat elke aanpassing invloed kan hebben op de gehele applicatie.

een hele goede instelling ;)
#23
Citaat van: Bert-JanIk begrijp deze vraag wel maar het scherm wordt dan heel complex.

Per regel van de inkoopfactuur moet je dan volledige controle hebben over omschrijving, BTW, bedrag, kostensoorten, kostenplaatsen, afschrijvingtermijnen en restwaarden.

Ik heb mij er nog niet aan gewaagd om zo\'n scherm te maken.

Misschien handig om deze functie eerst voor de verkoopfactuur te ontwikkelen ;)
#24
vcard is een formaat dat ook voor Linux bestaat. Ik zie vrij veel email clients die dit formaat ondersteunen
#25
Hoi,

ik zou de mogelijkheid om meerdere regels per inkoopfactuur in te voeren ook prima vinden.
Per regel verschillende kostenplaatscode gebruiken lijkt mij ook handig (ook voor verkoopfacturen)
#26
Ja ik denk dat is voldoende (255 varchar type)
#27
Bert-Jan, het is heel aardig dat je zoveel vertrouwen in je gebruikers hebt :)

Ik ken heel veel mensen die elke dag met grafische bestanden werken en nog steeds niet weten wat dpi zijn, ik zie ook steeds dat mensen foto\'s naar website uploaden met 96dpi of 150 dpi. Vraag mij niet hoe zij dit soort indelingen krijgen.

Ik vind de functie zeker goed, maar dit hoort niet in een applicatie zoals acumulus (links zouden wel te gek zijn)
#28
Citaat van: maudElders zeg je over een bepaald aantal mb\'s gratis, en daarboven betalen. Hoeveel facturen gaan er ongeveer in 1 Mb?

0 tot ~ 20 stuks, wanneer iemand de factuur zelf gaat scannen gebeurt het wel dat deze een aantal megabyte groot worden
#29
Host de bestanden dan op een andere server, iets van static.accumulus.nl. Hier kan je dan een compleet andere configuratie draaien.

Ik heb op mijn eigen server waar een van mijn klant zijn extranet incl. software downloads heeft. Terwijl de server een ontzettend lage load heeft zijn er soms behoorlijke laadtijden (enkele seconden). De standaard server is dus niet echt geschikt voor zoiets.
#30
De bestanden moeten niet jouw verantwoording zijn, dit is voor de gebruiker.
Wanneer ik mijn bestanden via Google docs host zijn deze veilig gehost en kan deze ook nog delen met medewerkers en bij voorbeeld de accountant.
Stel je voor je hebt naar wat tijd 1TB aan files op je harddisk staan, dan wordt het gelijk tijd om met een dure file storage oplossing te beginnen. Hoe groter het wordt om zo groter worden de problemen bij een hardware probleem, nu is alleen de database een risico (terug zetten van de applicatie is snel gebeurt)
#31
Hallo Bert-Jan,

Niet echt een leuk idee boekhouding met file hosting  :(
Dus hoe snel en betrouwbaar de dienst in toekomst is heeft ermee te maken of een onervaren gebruiker 100MB zware bestanden probeert te uploaden? Je weet dat de foutmelding tijdens een te zwaar uploaden naar het uploaden verschijnt?
Een beter idee zou zijn om file hosting een boekhouding gescheiden te houden en een link veld te gebruiken. Op deze manier kan de gebruiker bij voorbeeld zijn bestanden via Google Docs hosten (gratis).

Sorry als web developer vind ik dit een slechte idee...
#32
Webkoppelingen / Magento import
21 maart, 2010, 22:24:08
Een standaard import formaat zou niet verkeerd zijn, maar CSV is niet genoeg omdat een factuur altijd een header en rows heeft.
Maar het gebruik van XML zou goed zinjn
#33
Vraag & aanbod / Is uw bedrijf op Twitter?
01 maart, 2010, 19:46:08
@Niekoesj,
Twitter is juist niet een nieuwe \"spam channel\", maar een community.
Probeer eens via twitter te netwerken, dit gaat prima... ook zakelijk.
#34
Vraag & aanbod / Is uw bedrijf op Twitter?
28 februari, 2010, 21:48:55
het meest envoudige is een link binnen de signature :)
#35
Vraag & aanbod / Is uw bedrijf op Twitter?
27 februari, 2010, 09:28:07
Citaat van: NiekoesjIk vrees dat ik te weinig nieuws heb om iedere week wat te \"twitteren\" :D

Ik heb over mijn bedrijf ook niet veel nieuws te vertellen maar je kan ook wat tips uit je branche posten. Bij voorbeeld (staat niet in relatie met Twitter) op mijn site finalwebsites.com staan een aantal gratis  script en tutorials, deze waren altijd al goed om klanten te werven
#36
Vraag & aanbod / Is uw bedrijf op Twitter?
27 februari, 2010, 08:42:34
Citaat van: finalwebsitesBert-Jan,

je kan ook een RSS feed abonneren:
http://search.twitter.com/search.atom?q=acumulus

De betere alternatieve is \"Google Alerts\", dan krijg je vrij snel alles te weten wat andere over \"Acumulus\" te zeggen hebben
#37
Vraag & aanbod / Is uw bedrijf op Twitter?
27 februari, 2010, 00:22:54
Bert-Jan,

je kan ook een RSS feed abonneren:
http://search.twitter.com/search.atom?q=acumulus
#38
Vraag & aanbod / Is uw bedrijf op Twitter?
26 februari, 2010, 23:21:27
Ik heb net mijn laatste blog gepubliceerd en wil mijn gedachten graag delen:

https://www.finalwebsites.nl/blog/tips/is-twitter-waardevol-voor-uw-bedrijf/

In de afgelopen twee jaar heb ik ~3 aanlopen gedaan op twitter en ben nu eindelijk sinds 2-3 weken best actief.
Het resultaat, mijn netwerk is iets uitgebreid en ik heb wat informatie kunnen uitwisselen.
Ik ben zeker dat meer mogelijk is, wat vinden jullie? Wie is er op twitter actief?

Sorry dat dit bericht niet onTopic is...
#39
Nieuwe functionaliteiten / Software offline
23 februari, 2010, 20:46:23
ja gelukkig zijn alle gegevens online, anders was het nog een keer een backup erbij ;)
#40
Paul, je moet je niet storen aan de praat over fpdf en zo ;)

@Bert-Jan, hoezo laat je FPDF de hoogte of breedte niet zelf uitrekenen?
Het klopt een verschaalt logo in een pdf ziet er soms niet zo goed uit, maar als een factuur geprint wordt is het wel goed.
Ik maak er complete foto sheets met fpdf gaat prima
#41
Joel,

momenteel heeft de factuur niets met HTML te doen en wordt volledig met PHP (FPDF) gegenereerd. Dus er zou eerst een nieuwe HTML versie moeten komen. Deze zou je dan kunnen omzetten naar pdf met pdf2html of zoiets. Als de inhoud voor de PDF versie volledig via Acumulus ingevoerd kan worden dat is een extra formaat niet echt nodig en het blijft gebruiksvriendelijk.
#42
hallo Joel,
ik zou dit soort optie ook graag zien, maar vergeet niet dat misschien 99% van de acumulus gebruiker van CSS nog nooit gehoord hebbben ;)
#43
Citaat van: Karen StikkelmanWat je voorlopig eventueel kunt doen is bij Relaties - desbetreffende relatie/debiteur aanklikken - tabblad Tekst informatie betreffende die debiteur/factuur e.d. kwijt wat je maar wilt.
Dat is mogelijk voor informatie die de klant betreft, voor de éne factuur werkt dit helaas niet.

@Bert-Jan, zou een leuke aanvulling zijn
#44
Citaat van: Bert-JanMaar dat kun je toch wijzigen bij Beheer -> Factuurinstellingen -> Tabblad Factuur?

klopt maar dat is voor elke factuur gelijk tenzij ik dit voor elke factuur vooraf wijzig (vind ik niet handig).
Ik wil deze informatie ook graag per factuur bewaren, zo weet ik later wat ik voor een factuur in dit veld gewijzigd heb.
#45
nee ik bedoel een veld dat deze informatie bevat

CiteerU wordt verzocht het bedrag van EUR 23.80 binnen 14 dagen over te maken op rekening Kas onder
vermelding van het factuurnummer.
#46
Webkoppelingen / Magento import
21 februari, 2010, 20:45:48
Citaat van: Bert-JanBestaat er zoiets als een standaard Magento export file voor facturen?

dat denk ik wel, Magento is een van de grootste eCommerce systemen (is ook van een bedrijf met geld)
kijk hier eens:
http://www.magentocommerce.com/wiki/doc/webservices-api/api/sales_order_invoice#sales_order_invoice.info
#47
Ik denk dat een HTML editor bij somige gebruiker niet echt welkom is ;)
Als je het tekstveld onder de factuur regels \"editable\" maakt (net zoals nu bij de instellingen) dan is dit toch genoeg?

Ik heb de factuur templates binnen Navision onder beheer (voor een middelgroot bedrijf) en het enige wat men over de jaren wilde veranderen waren teksten zoals \"wij zijn op vakantie van ...\" etc.
\"Men\" is best nog flexibel met tekst regels onderaan de factuur regels...

dus kan ik mijn basis template bewerken (of importeren met FPDI) en heb nog extra de tekst box die nu de betalingsinformatie aangeeft is een PDF toch prima ?
#48
Webkoppelingen / Magento import
21 februari, 2010, 20:25:50
Een API is meestal een interface waar met behulp van parameters een stuk informatie uit een database gehaald wordt.
Deze gegevens worden dan meestal in XML of CSV formaat uitgegeven. Net zoals het met het uitlezen werkt, gaat het ook met het inlezen. In dit geval wordt dan een stuck data naar een server gestuurd die deze gegevens kan \"parsen\" en dan in de database verwerken.
Voor beide gevallen is een authenticatie echt belangrijk en dat maakt het iets moelijker. Gewoon een API key is vaak gevaarlijk omdat deze misschien gekraakt kan worden.

In principe heb je al een soort gelijk systeem bij het inlezen van de bank gegevens.

Als je een factuur wil importeren vanuit een ander systeem is dit door een upload van een XML bestand misschien niet zo gek.
Je zou deze als voorlopige facturen kunnen opslaan. Moet wel zeggen of dit werkzaam is, veel shop gebruiken iDEAL voor betalingen en dan ga je toch niet elke consumenten bon invoeren?
#49
Citaat van: Bert-JanMisschien begrijp ik je niet helemaal. Denk jij ook aan een HTML-formaat?

het .rtf formaat is voordelig om voor het afdrukken te bewerken. Wanneer ik een factuur binnen Acumulus kan bewerken is een PDF genoeg.
Of wil je het HTML format bewerken?
#50
Hallo Bert-Jan,
de vraag is of de factuur achteraf bewerkt moet worden.
wanneer de factuur uit Acumulus \"final\" is, is een pdf/html versie prima.

Ikzelf heb per klant verschillende vervaldatums, iets dat ik nu achteraf wijzig.