1
Nieuwe functionaliteiten / Projectnummer op scherm Relaties
« Gepost op: 28 februari, 2020, 14:11:56 »
Beste,
Ik "misbruik" Acumulus ook als projectadministratie. Aangezien er per klant gelijktijdig meerdere projecten, voor verschillende contactpersonen, worden uitgevoerd wordt per project een relatie aangemaakt met het projectnummer _ naam relatie _ projectnaam. Mijn projectnummer is chronologisch, het laatste project heeft het hoogste nummer. De klanten administreren eveneens elk project onder hun eigen projectnummer. Elk project krijg, buiten Acumulus, een eigen directory waarin alles wordt ondergebracht. .Op zich werkt dit allemaal prima alleen lukt het mij niet om automatisch een factuur te genereren met de opmaak;
Geadresseerde <Klant>
<naam contactpersoon>
Kenmerk klant <projectnummer Klant>
Kenmerk Clensch <projectnummer>
Factuurnummer <factuurnummer>
Factuurdatum <datum>
Betreft <projectnaam>
<periode>
Een factuur wordt nu in Acumulus als .rtf uitgedraaid, met copy-paste in Word naar bovenstaand format overgezet, als .pdf opgeslagen en verzonden en vervolgens wordt de factuur in Acumulus opgeslagen.Nogal wat handelingen met een kans op fouten...
Zou het mogelijk zijn om aan het scherm Relaties een veld "projectnummer" toe te voegen en met de optie op Relatie en Projectnummer te sorteren? Alternatief zou een .csv rapportage per project, waarbij die velden die nodig zijn voor een koppeling naar een Word-sjabloon zijn opgenomen, ook uitkomst bieden. De csv-uitvoer onder "Uren en Projecten" mist enkele van die velden.
Alvast dank
Adrie Vos
Ik "misbruik" Acumulus ook als projectadministratie. Aangezien er per klant gelijktijdig meerdere projecten, voor verschillende contactpersonen, worden uitgevoerd wordt per project een relatie aangemaakt met het projectnummer _ naam relatie _ projectnaam. Mijn projectnummer is chronologisch, het laatste project heeft het hoogste nummer. De klanten administreren eveneens elk project onder hun eigen projectnummer. Elk project krijg, buiten Acumulus, een eigen directory waarin alles wordt ondergebracht. .Op zich werkt dit allemaal prima alleen lukt het mij niet om automatisch een factuur te genereren met de opmaak;
Geadresseerde <Klant>
<naam contactpersoon>
Kenmerk klant <projectnummer Klant>
Kenmerk Clensch <projectnummer>
Factuurnummer <factuurnummer>
Factuurdatum <datum>
Betreft <projectnaam>
<periode>
Een factuur wordt nu in Acumulus als .rtf uitgedraaid, met copy-paste in Word naar bovenstaand format overgezet, als .pdf opgeslagen en verzonden en vervolgens wordt de factuur in Acumulus opgeslagen.Nogal wat handelingen met een kans op fouten...
Zou het mogelijk zijn om aan het scherm Relaties een veld "projectnummer" toe te voegen en met de optie op Relatie en Projectnummer te sorteren? Alternatief zou een .csv rapportage per project, waarbij die velden die nodig zijn voor een koppeling naar een Word-sjabloon zijn opgenomen, ook uitkomst bieden. De csv-uitvoer onder "Uren en Projecten" mist enkele van die velden.
Alvast dank
Adrie Vos