Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Bert-Jan

#2501
Hoi Jan,

Ik begrijp je. Ik ben hier al een keer mee bezig geweest maar toen was het even te veel werk. Ik deel jouw idee.
#2502
Inderdaad, maar ik zou de exacte bedragen willen weten. Laat me even weten als je zover bent.
#2503
Wat verandert er?

Er komt één elektronische brievenbus voor elektronisch factureren bij het Rijk. Alle rijksoverheidorganisaties worden hierop aangesloten.
Voor wie?

Alle ondernemingen
Wanneer?

In januari 2010 is het UWV-Werkbedrijf als eerste overheidsinstantie aangesloten op de elektronische brievenbus De ministeries van Verkeer & Waterstaat, Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en Economische Zaken, de gemeente Zoetermeer, het RIVM en de RDW volgen later.
Waarom?

Het wordt makkelijker om elektronisch zaken te doen met het Rijk en de administratieve lasten verminderen.

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/product/nieuwe-wet--en-regelgeving/ez/EZ---E-n-elektronische-brievenbus-voor-elektronisc
#2504
Citaat van: NiekoesjKan ik dat boeken als: Nieuwe boeking --> \"Ik wil een (bijzondere) fiscale aftrekpost of bijtelling invoeren.\" ?

Inderdaad!

Maar je moet ook nog zorgen dat de BTW op de balans netjes op nul komt te staan.
#2505
Thanks!
#2506
Ik denk daar over na. Het is wel iets wat niet zomaar gerealiseerd is.

Waar ik een beetje over twijfel is de kans dat zaken dubbel geboekt kunnen worden. Hebben de exports van de bank een uniek ID?
#2507
Het importeren is altijd slechts de eerste stap. Daarna moet elke regel verder worden geboekt.

In Acumulus bestaat deze scheiding niet, alles gaat in één keer de boeken in.
#2508
Ik zal eens kijken of het gebied kan worden vergroot.
#2509
Ik denk op dit moment niet dat een import van gegevens zal worden gebouwd.

http://www.acumulus.nl/forum/viewtopic.php?id=104
#2510
Goed idee. Ik vind het nog niet perfect zo. Het was een eerste stap.
#2511
In het saldo-overzicht is een kolom toegevoegd met het saldo-subtotaal. Hiermee kunt u makkelijker controleren wat het saldo was op een bepaalde datum.

Dit heeft alleen zin indien u een rekening selecteert en de periode op een heel jaar zet.
#2513
Ik gebruik Thunderbird voor de mail. De provider levert gratis IMAP waardoor Sjaam en ik zowel op onze pc\'s als onze mobieltjes dezelfde email-map kunnen lezen.

Ik heb ook Safari en Google Chrome draaien en die doen het ook prima. Alleen IE doet het niet goed. Zeker met CSS-3.
#2514
Is het einde van de hegemonie van Internet Explorer dan toch in zicht? In Duitsland is IE niet langer de populairste browser.

http://www.bright.nl/firefox-nummer-1-duitsland
#2515
Je kunt nu ook het veld [factuurnummer] gebruiken in de tekst op de factuur.
#2516
Je moet onderscheid maken tussen:

- apparatuur;
- inventaris.

Apparatuur mag je altijd aftrekken van de winst en de BTW, mits er een duidelijke relatie is met jouw bedrijf. Van inventaris mag je alleen de BTW aftrekken.

Je kunt de PC en de laptop mogelijk wel inbrengen in de onderneming. Als deze meer dan drie maanden voor de start van je bedrijf zijn gekocht, kun je beter de dagwaarde bepalen dan de aanschafwaarde. Je kunt dan geen BTW aftrekken.

Voor de aftrekmogelijkheden van de thuiswerkplek bestaan volgens mij geen quota wat betreft tijd en gebruik.
#2517
Nieuwe functionaliteiten / Foutieve factuur layout
26 november, 2009, 19:39:41
Hoi Rogier,

Ik ken het probleem. Het is lastig om een logo rechts uit te lijnen in PDF. Het is inderdaad waar dat een klein logo hier veelal veel minder last van heeft dan een groot logo. Voorlopig zou ik willen adviseren om geen groot logo te gebruiken.
#2518
Nieuws, wet- & regelgeving / Kosten kantoor aan huis
26 november, 2009, 00:31:39
#2519
Het valt niet mee om de kosten voor de thuiswerk-plek nog te kunnen aftrekken van de winst.

Wat wel mag, is het aftrekken van de BTW van inventaris-kosten zoals een bureau, stoel e.d.

Hiervoor is nu een speciale boeking gemaakt.
#2520
De naam zegt het al: het gaat om middelen. Je mag het belastbaar inkomen in box 1 van drie opeenvolgende kalenderjaren bij elkaar optellen, dit door drie delen en op grond hiervan wordt het bedrag opnieuw bepaald dat je aan belasting moet betalen. Als dat bedrag minder is dan je werkelijk hebt betaald, dan geeft de fiscus je het verschil terug. Tenminste, als dat méér is dan 545 euro.\"

http://www.deondernemer.nl/artikel/2169237/Minder-afdracht-fiscus:-Middelingsregeling
#2521
Nieuwe functionaliteiten / Aanhef en offerte
25 november, 2009, 20:50:31
Ik was iets te snel. Er is geen geen boventekst voor de factuur en de herinnering, alleen voor de offerte. Ik zal dus ook boventeksten voor facturen en herinneringen moeten maken.

Ik zal hier nog even over nadenken.
#2522
Nieuwe functionaliteiten / Status in Dossiers
25 november, 2009, 20:48:36
Ik heb het simpeler opgelost. Standaard staat deze op afgerond. Ik denk dat de meeste mensen dat wel handig vinden.
#2523
Ik heb ook gekeken naar phpLiveDocx.

Ken je dat?
#2524
Een logo is inderdaad een plaatje. Je zou de tekst in het plaatje kunnen bakken.

Bij de start van Acumulus zeiden veel mensen dat zij zelf hun facturen maken. Het uitgangspunt was een simpele factuur te maken die voldoet aan de eisen van de belastingdienst. Gaandeweg, komt er steeds meer bij en zouden templates erg handig zijn.

Zou je jouw factuur willen mailen naar klantenservice@acumulus.nl?

Heb jij toevallig opensource classes voor FDPF-templates?
#2525
Op dit moment hebben we twee oplossingen:
- de eigen gegevens worden vermeld in het logo, daarvoor dien je het logo uit te breiden, dat doen wij graag voor klanten indien dat lastig is;
- deze gegevens worden vermeld in de voettekst.

Bij de relatie bestaat het veld: Kenmerk. Indien dit leeg is, zie je niets op de factuur. Indien hier iets staat ingevuld, verschijnt dit onder het eigen BTW-nummer. Daar kun je zelf invullen wat je wilt.
#2526
Dat is een probleem want Acumulus rekent altijd de bedragen uit op basis van EX-BTW. We krijgen deze vraag wel vaker en ik moet tot mijn spijt zeggen dat we hier nog geen oplossing voor hebben.
#2527
Nieuwe functionaliteiten / Aanhef en offerte
25 november, 2009, 15:44:52
Hallo Peter,

Nee, dat is niet lastig hoor. Ik zet het op de lijst van gewenste aanpassingen.
#2528
Nieuwe functionaliteiten / Status in Dossiers
24 november, 2009, 23:13:06
Komt op de lijst.
#2529
Consumenten in Nederland kunnen vanaf 2012 niet meer betalen met PIN. In de plaats daarvoor komt een nieuw betalingssysteem waarbij mensen hun pas niet meer door een sleuf hoeven te halen maar slechts ergens in te steken. De pincode, die meeverhuist met een klant, blijft bestaan.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/586/betalen-met-pin-verdwijnt-in-2012
#2530
Nieuwe functionaliteiten / Aanhef en offerte
21 november, 2009, 01:23:36
Het is nu mogelijk een aanhef toe te voegen aan een relatie. Bijvoorbeeld:

CiteerGeachte heer Wiegeraad

of

CiteerGeachte heer Wiegeraad, beste Bert-Jan

Je kunt een komma toevoegen maar dat kan ook in de tekst in de offerte boven de producten/diensten.

Bijvoorbeeld:

Citeer[aanhef],

Zoals afgesproken ontvangt u hierbij onze offerte voor de volgende diensten:

Als tekst onder de diensten kun je bijvoorbeeld plaatsen:

CiteerIndien u vragen hebt over deze offerte, verneem ik dat graag. Deze offerte is 30 dagen geldig.

Met vriendelijke groet,

SIEL


Bert-Jan Wiegeraad





Offerte akkoord: ___________________  Datum: ___________________
#2531
Ik heb acceptemail reeds bekeken. Het kost minimaal 85 euro per maand, dat is voor ons en de meeste van onze klanten niet interessant.
#2532
Niet aan gedacht eigenlijk. Komt op de lijst, maar niet bovenaan. :D
#2533
Goed idee.
#2534
Thans is de mogelijkheid ingebouwd om een nieuwe factuur te openen als offerte.

Ik denk nog aan een veld aanhef bij de relatiegegevens, zodat je een offerte netjes kunnen beginnen met een aanhef.
#2535
Ik denk dat ik begrijp waar je naartoe wilt. Nogmaals, ik moet dit eens goed op een rijtje zetten.

Ik ben nu bezig met de offerte-mogelijkheid in Acumulus. Dat betekent dat je bij het maken van een factuur ook een offerte kunt printen. Ik denk hierbij aan twee tekstvelden:
- tekst boven de producten/diensten;
- tekst onder de producten/diensten.

Wat vinden jullie?
#2536
Citaat van: cb005978Het moet natuurlijk ook niet zo zijn dat iemand verzint om binnen Acumulus de administratie voor verschillende bedrijven binnen 1 Acumulus account te gaan bijhouden.
Tja, daar zeg je wat. Die gedachte kwam wel bij mij op. Hoewel we - zoals Klukkluk zou zeggen - niet van de beperkende zijn, maak je het dan wel heel gemakkelijk.

Ik wil hier eerst nog goed over nadenken.  :rolleyes:
#2537
Nieuwe functionaliteiten / aanpassen factuur
19 november, 2009, 21:43:08
Het maken van verschillende factuur sjablonen is technisch natuurlijk mogelijk maar daar komt wel e.e.a. bij kijken.

Ik durf niet te zeggen dat hier op redelijke termijn iets voor komt. :/
#2538
Oei, dat is wat lastiger. In welke stap selecteer je dan het juiste logo?
#2539
Komt op de lijst.
#2540
Nieuwe functionaliteiten / Feature Request thread
18 november, 2009, 17:52:25
Goed idee.
#2541
Nieuwe functionaliteiten / aanpassen factuur
17 november, 2009, 23:23:49
Nu verdwijnt de hele regel BTW-nummer, indien er niets staat ingevuld.

Sorry Paul voor al jouw noeste macro-arbeid. Ik waardeer dat zeer maar dit was niet zo moeilijk aan te passen.  :)
#2542
Nieuwe functionaliteiten / aanpassen factuur
17 november, 2009, 23:05:53
Je kunt nu zelf aangeven of het een product of dienst moet zijn:

http://www.acumulus.nl/forum/viewtopic.php?pid=573#p573
#2543
Nieuwe functionaliteiten / Product of dienst?
17 november, 2009, 23:04:50
Het is nu mogelijk om zelf de titel aan te geven van het product of dienst in de factuur. Je vindt deze mogelijkheid bij de factuurinstellingen.

Standaard staat deze op \"Product\".
#2544
Ik zal eens kijken of ik hier wat meer vrijheid in kan bieden.
#2545
Als je bij ING Reconciliatie uitzet, worden de bedragen per keer overgemaakt en niet per batch. Misschien gaat dat sneller. Dan ziet de klant ook jouw nummer op het afschrift en niet het tussennummer van ING. Je betaalt dan wel per bedrag i.p.v. batch.

Herstel, dit veld is niet aan te passen. Weet niet of dit met de Basic-versie te maken heeft.
#2546
Uit de ING-FAQ:

\"Hoelang duurt het voordat de gelden zijn bijgeschreven op de rekening? \"    
\"Dit duurt maximaal 5 werkdagen. \"

\"Wat is crediteringsinterval? \"    
\"Het crediteringsinterval is de frequentie waarmee de bedragen worden bijgeschreven op de door u opgegeven rekening. U ontvangt één totaalbedrag per interval. Het crediteringsinterval staat standaard op dagelijks, maar kan gewijzigd worden naar wekelijks of maandelijks. Uw verzoek daartoe kunt u richten aan ideal@ing.nl.\"    

Standaard op dagelijks en er toch 5 dagen over doen! Mmmm.
#2547
Er zijn standaard landngspagina\'s op sielsystems/acumulus/ideal. Als je zelf pagina\'s maakt, is het wel goed om te bevestigen dat de betaling goed is verlopen.
#2548
Werken die aangepaste landingspagina\'s?
#2549
Het kan wel een paar dagen duren geloof ik. Volgens mij moet je zelf kunnen aangeven hoe vaak er overboekingen plaats dienen te vinden.
#2550
Steeds meer consumenten kopen allerlei producten en diensten via internet. Daarbij valt te denken aan kleding, meubels, reizen, maar ook het afdrukken van uw digitale foto\'s of zelfs het laten samenstellen van een fotoboek.

Wat zijn zaken waar u zo al op moet letten, zeker als u vooruitbetaalt en maar moet afwachten of uw aankoop ook wordt toegezonden.

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Winkelen_op_het_web??WT.srch=1&WT.mc_id=Algemeen&WT.seg_1=online%20aankopen