Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Topics - bergsepepernotenbrigade

#1
Bij deze de volgende vraag.

- In Januari 2011 hebben wij als stichting een dienst afgenomen van een horecagelegenheid. We kregen van de eigenaar toen de toezegging dat we de factuur zouden ontvangen.
- In augustus 2011 is de betreffende onderneming afgebrand door brandstichting
- Vandaag op (10-3-2015) ontvingen wij een herinnering van betaling omdat de accountant de betreffende eigenaar  er op had aangesproken dat de betreffende betaling niet was voldaan bij het afsluiten van het boekjaar 2011 onlangs ) en sommeert de betreffende betaling alsnog te doen binnen 10 dagen.

1. Wij hebben nooit na Januari 2011 een factuur ontvangen
2. Het betreffende bedrijf is na de brand ook niet meer teruggekeerd en bestaat ook niet meer.
3. Het bedrijf staat ook niet meer ingeschreven bij de KVK
4. Op de kopie van de factuur die we ontvangen hebben staat geen datum van verzending en KVK nummer van toen het bedrijf wel bestond.
5. Er wordt BTW geheven (19%) Het toenmalige btw tarief.
6. Er staat geen datum van levering van het product op de factuur
7. Het geld moet worden overgemaakt worden naar het rekening nummer t.n.v. het bedrijf wat uitgebrand is.

Kan de oud eigenaar van zo'n bedrijf ons dan een herinnering sturen en moet deze nog worden betaald en moet deze dan alsnog betaald worden ?
#2
Vraag & aanbod / Startkapitaal 2011
06 januari, 2011, 17:40:41
De vraag is als volgt. Ik heb de boekhouding van 2010 afgesloten. Is het mogelijk om de eindsaldo\'s van de diverse rekeningen automatisch te laten plaatsen als startkapitaal 2011 of moet ik die apart invoeren.

Met vr groet,

Mattijs