Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Hans Zwart

#1
Nieuwe functionaliteiten / Rabo SmartPin transacties
08 augustus, 2017, 16:56:05
We gebruiken sinds kort de Rabo SmartPin app en kaartlezer voor PIN betalingen.
Deze betalingen worden door de Rabobank per dag getotaliseerd en de volgende dag op de rekening bijgeschreven.
Bij het verwerken van de bankmutaties hebben voor deze ontvangsten dus geen verwijzing naar het factuurnummer. Ergo, alle pin betalingen moeten manueel worden verwerkt.
De app heeft echter de mogelijkheid om een transactie overzicht met de details te genereren en als .csv bestand te verzenden via email. Dat bestand zou dus geïmporteerd kunnen worden in Acumulus voor verwerking.
Daar is echter nu nog geen mogelijkheid voor. Zou dat gerealiseerd kunnen worden?
#2
Is prima nu, bedankt!
#3
Helaas klopt het niet bij betaalde facturen. Daarbij wordt steeds dezelfde sjabloon naam vermeld.
Bij openstaande facturen klopt het wel.
#4
Zou je hier nog eens naar willen kijken.
Ik zie de factuursjabloon namen enkel bij de openstaande facturen, niet bij de reeds betaalde facturen.
#5
Geweldig, bedankt!
#6
En het aanpassen van de export?
#7
Precies dat Bert-Jan.
#8
Dank voor je bijdrage Esther maar ik had dit zo al begrepen. Blijkbaar ben ik niet duidelijk genoeg dus laat ik nog een poging doen.
Wat jij (en Guido) beschrijft zorgt ervoor dat het rekeningnummer dat is geselecteerd bij het invoeren van een factuur op een bepaalde positie op de uitvoer van de factuur komt te staan, digitaal of op papier.
Ik heb bij de invoer van een factuur het bankrekeningnummer als standaad ingesteld omdat ik de meeste betalingen per bank ontvang. In het geval dat de betaling contant moet worden afgehandeld vergeet ik soms de standaard rekening (bank) te vervangen door mijn kasrekening wat er voor zorgt dat er een verschil ontstaat in mijn bankrekening dat ik alleen kan oplossen door alle facturen te checken op een discrepantie tussen betaalwijze (bank) en factuursjabloon (contant). Het zou dus mooi zijn als ik het juiste rekeningnummer kon koppelen aan de factuursjabloon zodat door de keuze van de sjabloon voor contante betaling automatisch het rekeningnummer van de kas zou worden geselcteerd bij het invoeren van de factuur. Ik begrijp dat dit nogal ingrijpend zal zijn dus ik zou al geholpen zijn als in de export van facturen naar Word het sjabloonnummer (of de naam) meegenomen zou kunnen worden. Dan zie ik de rekening en de sjabloon naast elkaar en zijn de discrepanties eenvoudig op te sporen. 
#9
Helaas Guido, die functie neemt de rekening over van de factuur-invoer en die staat standaard op de bankrekening. Ik wil juist vanuit de sjabloon de rekening in de factuur-invoer vullen.
#10
Mijn klanten kunnen op verschillende manieren betalen. Soms vergeet ik het rekeningnummer in de factuur aan te passen als er b.v contant wordt betaald. Achteraf uitzoeken welke facturen dat zijn is een hele klus. Aangezien ik verschillende factuursjablonen gebruik voor de verschillende betaalmethoden zou het voor mij handig zijn als in de export van facturen naar Word de factuursjabloon-naam of -nummer wordt meegenomen.
Nog mooier zou het zijn als ik bij een factuursjabloon zou kunnen aangeven wat het default rekeningnummer is zodat dat automatisch wordt gevuld in de factuur.
#11
Is het dan misschien mogelijk om bij onbetaalde facturen de vervaldatum weer te geven en bij betaalde facturen de betaaldatum? Dan hoeft er geen extra kolom bij.
#12
Nieuwe functionaliteiten / Betaaldatum in overzicht
24 november, 2013, 17:42:05
Wanneer ik online het verzonden facturen overzicht raadpleeg van alle facturen, zie ik de betaaldatum. Als ik echter het overzicht exporteer naar een Word bestand wordt helaas de betaaldatum niet meegenomen.
Kan de betaaldatum worden toegevoegd in de export?
#13
Ik ben hier erg blij mee Bert-Jan, bedankt!
#14
Kan ik de lay-out van het CSV bestand ergens vinden. Ik heb in de wiki gezocht maar tevergeefs.
#15
Speciale onderwerpen / Re: SEPA incasso
01 september, 2013, 17:19:19
Voor de incassant die alleen in NL klanten heeft is het geen verbetering, de klant wordt wel beter beschermd.
De belangrijkste wijzigingen:
- Clieop formaat vervalt en wordt PAIN XML formaat
- Klant heeft 56 dagen stornorecht
- Verwerking bij de bank duurt 6 werkdagen
- Incassant moet aan de klant 14 dagen voor incasso een pre-notificatie sturen

Een pre-notificatie ga ik niet sturen en daarmee loop ik wel een groter risico als de klant kwaad wil.
Al met al ben ik er niet blij mee maar pinnen is me te duur.
#16
Speciale onderwerpen / SEPA incasso
17 mei, 2013, 16:26:54
Ik maak veel gebruik van eenmalige machtigingen en dat werkt nu prima door een Clieop03 bestand te genereren in Acumulus. Februari 2014 moet echter gebruik worden gemaakt van een nieuw bestandsformaat voor de aanlevering van incasso's bij de banken en veranderen de regels. Omdat dit zo belangrijk voor me is wil ik graag weten of dit aangepast gaat worden in Acumulus of dat ik moet gaan uitkijken naar een andere oplossing.
#17
Prima oplossing Bert-Jan, bedankt!
#18
Ik maak veel gebruik van eenmalige machtigingen en de correctheid van het bankrekeningnummer van de klant is dus van groot belang. Ik heb gemerkt dat bij het invoeren van het bankrekeningnummer bij de klantgegevens niet wordt gecontroleerd of het ingegeven nummer correct is. Dat is eenvoudig te doen door de zgn 11-proef.
Het zou fijn zijn als die proef kan worden ingebouwd zodat ik bij de vastlegging van het rekeningnummer zekerheid heb over de juistheid en er niet pas achter kom als de incasso wordt geweigerd door de bank.
#19
Bert-Jan,
Wil je overwegen om een conversieprogramma te ontwikkelen om de huidige rekeningnummers te converteren naar IBAN?
Ik heb bij vrijwel al mijn klanten een rekening nummer staan omdat ze betalen middels een eenmalige machtiging. Het zou mij en naar ik aanneem ook andere gebruikers ontzettend veel werk schelen.
Ik hoop dat het mogelijk is.
#20
Beste Karen,
Ik heb een administratief en fysiek afgesplitste praktijkruimte aan huis. Mijn echtgenoot is in loondienst en verdient meer dan ik en zit daardoor in een hogere belastingschaal. Hoe kunnen we er voor zorgen dat we optimaal gebruik kunnen maken van de hypotheekrente aftrek? Hebben we de keuze om de hypotheekrente volledig prive te houden of ben ik verplicht een deel van de rente als zakelijk op te voeren?
#21
Nieuwe functionaliteiten / Controle relatiegegevens
26 augustus, 2011, 19:35:53
Geweldige oplossing, bedankt!
#22
Nieuwe functionaliteiten / Controle relatiegegevens
26 augustus, 2011, 15:05:05
Hallo Bert-Jan,
Ik zou graag de mogelijkheid hebben om bij het boeken van een factuur te controleren of ik de juiste klant selecteer. Daarvoor zou ik de mogelijkheid willen hebben om op de zoekrelatie pagina een klant te selecteren en via een button de details (met name het adres en rekeningnummer) van de klant te zien.
Ik behandel namelijk veel mensen met dezelfde naam (soms hele families) die in dezelfde woonplaats wonen. Als ik twijfel moet ik nu uit Nieuwe Factuur Boeken naar Relaties, daar controleren en weer terug naar Nieuwe Factuur Boeken.