4
« Gepost op: 08 februari, 2018, 16:02:54 »
Als ZZP-er heb ik sinds kort zakelijke energie, dat wil zeggen, een zakelijk contract waarbij vanaf het zakelijk rekeningnummer wordt betaald. Ook krijg ik netjes een factuur op naam van de zaak.
Als ZZP-er werk ik vanuit mijn privé woning, echter geen gescheiden werkplek.
Met mijn partner, die de boekhouding doet, is er een discussie hoe we met die factuur om gaan.
Voorheen (andere leverancier) werd de factuur privé betaald. Nu wordt het zakelijk betaald maar wordt het als privé boeking in de boekhouding opgenomen. Aan het einde van het jaar reken ik uit hoeveel energie zakelijk is verbruikt en welk deel van de woning zakelijk in gebruik is. Dat wordt weer bij de belasting opgegeven.
Echter, de factuur wordt nu niet opgeslagen in de administratie.
Ik ben van mening dat die factuur wel in de administratie moet komen (onze bedrijfsnaam staat er immers op en hij is via de bank betaald) maar dat op de één of andere manier de kosten wel vereffend worden met privé (geen idee hoe dat dan gaat....)
Kortom, we komen er niet uit hoe we dit horen te doen.
Wie geeft duidelijkheid?