Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Topics - dreumesenzo

#1
Ik gebruik CCV als webshop en importeer maandelijks een grote hoeveelheid orders als verkoopfactuur in Acumulus. Ik doe dit pas als ze betaald en verzonden zijn. De geannuleerde orders boek ik dus niet door.
Hierna wijzig ik in de facturen altijd een paar velden die niet automatisch doorkomen in Acumulus:

1. De rekening: in de webshop zijn er verschillende betaalmethoden waarvoor ik een aparte rekening in de boekhouding gebruik. Echter, bij ALLE orders wordt de rekening Sisow genomen, terwijl er ook betaalmethodes zijn voor bijv. PayPal, Afterpay en "op rekening". Vraag: Kan de "betaalmethode" uit CCV gekoppeld worden met een "rekening" uit acumulus? Kun je dat ergens instellen?

2. de betaaldatum: als betaaldatum wordt automatisch de datum van inlezen genomen. Omdat ik eens per maand alles tegelijk inlees in acumulus moet ik dus iedere keer de betaaldatum wijzigen omdat ik dat zuiver wil houden in mijn boekhouding. omdat de betaaldatum 99% van de gevallen gelijk is aan de orderdatum heb ik dus als betaaldatum liever gelijk aan de orderdatum. Is dit in te regelen?

3. Als derde wijzig ik altijd het veld "Omschrijving" in het ordernummer uit de webshop. Dit omdat ik in acumulus dan zeer makkelijk een lijst op volgorde van omschrijving kan halen, zodat ik missende ordernummers eenvoudig kan opsporen om de volledigheid te checken. Kan dit ingeregeld worden in de koppeling tussen acumulus en CCV. Er staat nu standaard de omschrijving "factuurnummer...." maar dit factuurnummer wordt ook al in een ander veld gevuld. Of heeft iemand anders een oplossing waarmee ik eenvoudig een reeks uit Acumulus kan halen?

Bvd, Dreumesenzo.